HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam

    als je je diff dichtschroef zit er meestal een laagje olie nog aan de buitenkant wat nu steeds verder eruit geslingerd wordt. Dat duurt nog wel een rit of 4-5 voordat het weg is.

    Hoe waren je diffs eigenlijk?? Stonden ze droog, of zat er gewoon nog olie in na een jaar:rolleyes:
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    diff in het midden daar zat dikke drap in, leek wel bisonkit.. diffs voor en achter stonden redelijk droog..

    Heb nu de diff olie netjes op voorraad dus ga het nu wat vaker bijhouden. En nogmaals, die tandwielverhouding, damn dat had ik veel eerder moeten doen..

    Had net diff nog eens nagekeken, zat gewoon goed vast, dus nog ffe losgehaald en weer nagekeken, maar inderdaad het zal dat laagje olie wel zijn waar je het over had.

    Heb vanochtend mijn wielen eens goed schoongemaakt met wat schuurmiddel, want wat wit is moet wit blijven ;-)

    Ben in afwachting van een nieuw kapje, alleen had het voor de verandering een keertje in NL besteld, maar nu bleek dat de importeur het niet op voorraad had en ook nog eens 2 weken met vakantie ging, dus zal denk ik pas rond september zijn dat ik mijn nieuwe kapje kan spuiten.

    Nieuwe kapje wordt waarschijnlijk gewoon wit, met wellicht een randje langs de ramen, immers met de originele stickers erop, wordt het vanzelf al een druk geheel.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dacht dat de HB D8 nu ook naar HPI kwam als een rtr nitro, dus onderdelen zullen idd nog wel verkrijgbaar zijn. Daar zou ik me geen zorgen inmaken nee ;).
     
  4. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Het filmpje van de wide vorza:
    Het rijd echt super, stukken beter dan normaal.
    Als je toch je arms of assen gaat vervangen zou ik het zeker overwegen want ik vind het absoluut de moeite waard:

    [media=youtube]fSGhGmDcr3E[/media]

    Ik krijg het echt niet embedded sorry... misschien kan iemand dat doen.
    Grts
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Tuurlijk, dat doen we graag :

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Bedankt snoebel :D kreeg het niet voor elkaar

    Over de updated vorza; zat net ff op rctech daar staat nu het volgende:

    "Yes its true, I emailed HPI but they wouldn't answer directly, but reffered to the local importer, for me its the scandinavian importer.

    I gave him a call and he said:

    Yes there will be a new version of the Vorza comming out in mid-late September.

    Yes it will still be the High Power version that can handle 6s batteries.

    Yes it will have 2.4Ghz transmitter.

    No it will not be Waterproof like the Throphy Flux, the High Power versions of engines and ESC are not made in waterproof versions as it is. (something to do with being able to handle all the heat I think)

    He also said something about the rear of the car being slightly modified but couldn't recall all the details right there, and I didn't ask more into it since it's not really a concern for me.

    He didn't say anything about the servo, that might be made waterproof, I don't know."


    Dit is wat mij betreft goed nieuws, ik ben gelukkig al voorzien van een goede 2.4ghz, en dit zou dus betekenen dat de parts voor de wagen nog erg lang gemaakt zullen worden.
    HPI/Hotbodies is ook wel vrij commited aan deze parts...
    Veel van het zelfde zit eigenlijk op de:
    D8
    D8T
    VE8
    Niewe en oude Trophy buggy en truggy
    En dan nog in mindere mate op andere modellen zoals zelfs de Savage komen er parts overeen.
    Ofc ook merken als tekno fiorini xtremeracing en nog een aantal hebben parts of conversion kits voor D8's wat ook onderelen oplevert

    Het spul zal wel uit de zelfde fabrieken komen dus tenzij er een volledig niewe hotbodies buggy en evt truggy komt zullen ze wel grotendeels de zelfde spullen blijven gebruiken denk ik, om het in ieder geval zoveel mogelijk uit te melken allemaal.
    Dus nee over onderdelen hoef je niet echt in te zitten, volgens mij is het spul goed te verkrijgen, aleen veel parts zijn zogenaamd 'discontinued' maar dan is het zelfde deel gewoon terug gekomen onder een andere artikelcode.
    Grts
     
  7. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Nog ff een picture met de banden die ik in het begin van de video er op had zitten(stock banden die elk moment uit elkaar kunnen vallen):

    [​IMG]

    Bijna geen grip :p
     
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik snap het nut niet van een buggy breed te maken. Rij dan gewoon truggy?
     
  9. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Echt eh. het voordeel nu is dat de buggy nagenoeg nietmeer kan omkantelen.
    Met mijn Truggy kon ik zotte toeren uithalen zonder om te kantelen. Combineer dat met een grote pinion en ge had een waar racebeest :D.

    Geertja:
    Daar de vorza diffs van een truggy heeft zou je kunnen proberen er truggy banden onder te knallen en uw pinion terug iets kleinder te maken.

    Dan heb je een korte truggy ;).
     
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Het is ook niet helemaal mijn smaak, maar dan puur estetisch, qua rijgedrag snap ik de "uitbouw" wel een beetje, ook al heb ik zelf nog nooit truggy gereden.

    Ik houd mijn Vorza zelf liever in 1/8 buggyformaat, anders past hij niet meer in de kast ;-)
     
  11. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Yup Stewie, zie het filmpje of de vorige pagina (fotos en de wagen in actie op Truggy banden)
    Het was niet echt duur om deze spulletjes van ebay te halen, en de wagen rijd gewoon stukken beter. Wat mij betreft dus de moeite zoals gemeld
    Ik vind dit er mooier uitzien als een truggy, zowieso op truggy banden
    Mooier dan de normale buggy look weet ik niet, maakt me niet echt veel uit denk ik.
    De wagen is er ook super allround mee, je kan bashen en doen wat je wilt, onroad of offroad en het rijd gewoon leuk, zeer stabiel.
    Jou comment snap ik niet echt stoomstrijkijzer, maar het nut is hier dan voor jou beschreven hierboven, gewoon voor de lol en een beter controleerbare, en ruimer inzetbare wagen.

    Het zou gedaan moeten kunnen worden door het vervangen van de voor stabilizor, voor schocktower, assen, turnbuckles, en arms.
    Ik heb zelf ook de rear shocktower vervangen maar dat schijnt niet nodig te zijn.
    Dit alles valt te doen voor niet al te veel geld, ik heb geloof ik rond de 140 dollar voor alles betaald incl verzend.
    Je krijgt hiermee ook front en rear universals. Waar dat normaal aleen voor zit.
    Voor meer info over wide buggys zie RCtech forums, daar zijn er meer die het hebben.
     
  12. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Mwa, Ik vind mijn Vorza sowieso lelijk, dus die bredere armen maken me ook niet meer uit dan. :D
     
  13. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Daar sluit ik me eigenlijk wel bij aan ^^
    Mooie rondingen heeft hij eigenlijk niet....
    Misschien kijken voor een ander kapje dan? er zijn wel mogelijkheden
    Grts
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb een jconcepts body voor de Hotbodies gekocht, die komt er op. Die ligt nu nog bij een vriend van me om te airbrushen.
     
  15. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    tja, de Ve8 is nu eenmaal de mooiste van de 2 :p
     
  16. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Voor het lijstje compatible onderdelen vergeet de good old Hotbodies Lightning niet want zelfs daar worden dezelfde onderdelen in gebruikt :)

    Wat het breed maken betreft je snapt dat er met wedstrijden dit soort zaken niet toegestaan zijn? En tja ... neem dan een truggy :)
     
  17. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    @leo-rcc Ben zeker benieuwd welke body gaat het worden precies?
    @Pinky, De lightning series was ik vergeten te noemen komt best vrij veel mee overeen inderdaad, thanks
    En wat betreft het truggy verhaal, aan die comments heb ik weinig.

    Ja ik had 700 (of wat dan ook) extra kunnen uitgegeven om 'gewoon' compleet een andere wagen te halen, maar ik zie niet in hoe mijn vorza daarmee verbeterd zou zijn, dat is namelijk wat ik heb willen doen.
    Dat je ook een truggy kunt kopen ja (ik wil niet arrogant doen maar dat snap ik zelf ook nog wel :p)
    En nee ik ben idd geen racer, en ik snap ook dat ik met 6s en een brede buggy niet gewenst ben in een race veld.
    Grts:bye:
     
  18. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Het is de Jconcepts Illuzion – Hot Bodies D8 – Hi-Flow body. Hij past redelijk goed op de Vorza, een paar kleine tweaks hier en daar, vooral bij de voorkant. Het zijn veel mooiere rondere vormen die die body heeft dan de stock "Ik had alleen een lineaal als ontwerptool" body. En ik hou wel van bodies met ronde vormen. :D
     
  19. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    De reden waarom je een buggy is net omdat die zo scherp rijdt.
    Mensen die daar niet aan zijn rijden truggy want das meer vergevingsgezind en daar kun je harder mee doorknallen.
    Ik vind het net fijn dat het zo'n uitdaging is om met een buggy te rijden. Stuur reactie lijkt me trager met jouw auto en minder agressief stuur.
     
  20. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Dit comment is al wel een stuk begripvoller dan je vorige die was eigenlijk op het onaardige af, props.
    Maar ik heb hier alsnog geen bal aan sorry.

    Ik respecteer je kennis als racer, en begrijp het dat je als 'racer' je comments plaatst.
    Mijn wagen zit er nu tussen in, ik heb wel de breedte maar niet de lengte, hij stuurt nog zeer scherp eigenlijk, Scherper dan een truggy. Rij met een savox 1256TG erin trouwens.

    Om dat nog verder toe te lichten, ik heb niks aan officiele regels, richtlijnen, traditionele gebruiken en ander gedoe. Ik bash, en doe dat met een 6S lipo er in.
    Je hebt gelijk over de verschillen in rijeigenschappen tussen wagens, maar je kan niet voor anderen gaan invullen waarom zij met een bepaalde wagen rijden.

    De wagen is er voor mij beter controleerbaar en veelzijdiger bruikbaar door geworden, zoals ik al aangaf. Besides ik vind de buggy look mooier dan truggy look, en heb nu iets orgineels wat ook nog verdomd goed werkt en ben tevreden daarmee.
    Dit comment bedoel ik goed, dus no offense
    Bedankt voor het willen bijdragen
    Grts:bye:

    PS: Leo-rcc als je kan/wil zou ik graag fotos zien van de pasvorm, of je ervaring, en natuurlijk fotos van het eindresultaat.. succes
     

Deel Deze Pagina