HK500GT Bouwverslag!

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Cannonballs, 31 aug 2011.

  1. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Had em gelezen inderdaad, staan wat leuke tips in.

    Vind wel dat je wat mooie plaatjes moet schieten van je HK, het is alleen tekst en dat maakt het voor mij wat minder interesant:p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ja, was een rondje Vlamingen en Nederlanders die toch de zelfde taal spreken...niet dus;)

    Misverstandje met andere woorden, het was mij inderdaad al duidelijk dat de setup wel correct was in mijn geval en dat van Cannonballs

    Stevo
     
  3. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Zo vanmiddag weer lekker veel gedaan, heli is 98% klaar voor maiden!!

    Gears en klein grut is binnengekomen, en ik heb mijn gyro ook gemod. ( Zoals de forums dit vertellen... )

    [​IMG]

    Gyro open, en bloot, zit nu een sterker schuimpje in!:D

    Nieuw spul!!!:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Wat Y kabels, laadkabeltjes en gouden connectoren voor van de motor naar de ESC verbinding.

    Gauw tussendoor een vraag over deze connectoren, hoe maak ik de draden hierin vast, kan ik dit gewoon vol laten lopen met soldeertin? Of moet er een schroefje in van de zijkant:

    [​IMG]

    Oeh, nieuwe gear gemonteerd. ( Wat vreemd is overigens -> de tail gear zit OOK een slag in? Zonder gemonteerd te hebben gecontroleerd op een boutje, zeer vreemd?:???: )

    [​IMG]

    Vet:

    [​IMG]

    + Maingearbussen:

    [​IMG]

    = lekker soepel lopen:D

    Gyro gemonteerd:

    [​IMG]

    Netjes de draadjes gekrult:D

    [​IMG]

    Waar ga ik de ESC plaatsen dan? Onder de batterijtray? Word wel te warm lijkt mij.. ( Op deze foto zit hij dan verkeerdom, maar you get the picture )

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij's er bijna klaar voor:banana:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Samen met zijn vriendje de DX6i:

    [​IMG]

    Waar is deze laatste tray voor overigens?? Extra batterij oid?:

    [​IMG]

    Binnenkort ( morgen ofzo ) meer;)
     
  4. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Had je wat foto's ?
    Groeten, Ray(mond)...
     
  5. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dit is de mijne met RJX FBL kop en Gaui GU-365 estab. Vliegt geweldig!

    [​IMG]

    [​IMG]

    -De connectoren hebben geen schroefje nodig., Met een behoorlijk sterke soldeerbout GOED doorwarmen zodat de soldeertin goed vloeit in alle hoekjes en gaatjes. Het beste gaat dit door een houten blokje te nemen en daar een gaatje in te boren waar de connector precies inpast. Nu heb je 2 handen vrij voor bout&tin. daarna krimpkousje erover als isolatie uiteraard.
    -De regelaar zit bij mijn ook op die plaats, prima zo
    -De gyro kun je het beste met de hotglue mod aanpassen, zie diverse forums
    -GEEN Y-kabel voor serieschakeling accu's! Zie PM
    -Taildrive gear kan idd iets slingeren, maar die zit erop gespoten dus kan je niks aan doen. Maakt vaak ook niks uit voor het vliegen. Gewoon even proberen IMHO.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  6. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Ik weet niet welke info je via pm stuurt bruteforce maar wellicht hebben anderen er ook iets aan :)

    De y-kabel die ik zie op de foto is volgens mij voor parallel schakeling.
    Dit is er een voor serieschakeling
    [​IMG]
     
  7. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    -De connectoren hebben geen schroefje nodig., Met een behoorlijk sterke soldeerbout GOED doorwarmen zodat de soldeertin goed vloeit in alle hoekjes en gaatjes. Het beste gaat dit door een houten blokje te nemen en daar een gaatje in te boren waar de connector precies inpast. Nu heb je 2 handen vrij voor bout&tin. daarna krimpkousje erover als isolatie uiteraard.
    Goede tip, ga ik zometeen gelijk even proberen!

    -De regelaar zit bij mijn ook op die plaats, prima zo
    Is het niet een te warm/heet combinatie zo? Ik draai de regelaar met zijn ribben wel om dan, maar warmte afvoeren word wel lastig zo lijkt mij..

    -De gyro kun je het beste met de hotglue mod aanpassen, zie diverse forums
    Klopt, dit had ik op het moment even niet bij de hand, ga zo naar mijn werk daar heb ik dit liggen.

    -GEEN Y-kabel voor serieschakeling accu's! Zie PM
    Ik heb wel een Y-Kabel, die serie schakelt -> Zie post hierboven van Danny.

    -Taildrive gear kan idd iets slingeren, maar die zit erop gespoten dus kan je niks aan doen. Maakt vaak ook niks uit voor het vliegen. Gewoon even proberen IMHO.
    Dat dacht ik ook al, verbaasde me er gewoon beetje over. Tis ook helemaa niet veel, maar ik controleer het wel, en viel me op:D
     
  8. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ben nu de motor aan het uitproberen met de DX6i. Heli loopt goed, nog niet van de grond geweest omdat ik onzeker ben over de ESC.

    Het zit zo, als ik de DX6i op trottle hold zet ( uit veiligheid ) en de batterij verbind met de heli, begint hij na het piepen te draaien, zet ik de switch uit stopt hij met draaien.

    Zet ik de heli aan zonder trottle hold, kan ik gewoon gas geven, zet ik hem daarna op trottle hold, hoor je de ESC paar keer piepen en als ik hem er dan afhaal ( trottle hold ) dan gaat hij ook weer draaien.. Wat de? XD
     
  9. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Nou vandaag heeft hij gevlogen! Althans even gehooverd..

    1e hover ging aardig goed, hij wagde een beetje dus de gain wat omlaag gezet toen bleef de staart horizontaal stil, alleen wagelde hij op en neer ( niet hard, maar ietsje ) -> eigenlijk niets van gedacht en dacht dat dit bij het inslijtproces hoorde. ( Gelezen op meerdere fora's )

    Na 7x gehoverd te hebben ging het toch wel ietsje fout.

    Bij het opspinnen begon hij enorm te vibreren, vooral bij de staart. ( Zo erg, dat de tail servo helemaal wegtrilde waardoor mijn tail blades een verkeerde hoek aannamen )

    Wat bleek, de hele tail case is gebroken, gewoon kats gescheurd.

    4 dingen die in mijn mening die je tot nu toe moet doen aan zon HK heli:

    1. Main gear vervangen -> Originele enorm zacht plastic
    2. Tail case vervangen, gewoon de hele kast. -> Vervang hem nou niet weer voor een HK merk, pak align.
    3. Locktite alle boutjes, en trek alle boutjes na. ( Blauwe locktite! )
    4. Landingsgestel vervangen voor een align type om 2 redenen:
    • Het HK landingsgestel heeft pootjes die je niet kunt borge, deze gaan dus draaien in hun houder ( Meestal met de schuine kant omlaag trillen ze )
    • Het plastic is ENORM slap! Vandaag zette ik de helicopter neer en brak mijn landingsgestel aan 1 kant al. Dit heb ik tijdelijk gerepareerd, maar een align type is al onderweg.
    Maargoed, de heli staat nu zonder tail case.

    Maar verder... WOW wat vloog dat ding lekker zeg! Lekker massief en zwaar heerlijk!:banana:

    Nu onderweg dus:

    [​IMG]

    Gelijk een metalen, ik neem geen risico's.

    En een nieuwe landingskidset

    [​IMG]


    Nu zijn er een paar serie's geweest van dit type helicopter, die hele slechte tail rotorholders hadden. Naar mijn weten valt mijn helicopter daar niet in, maar mocht er wat meer budget zijn gaan we ze upgraden naar alu: ( niet duur overigens, 24,50 )

    [​IMG]

    Binnenkort meer...
     
  10. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Foto's van de gebroken tail case, ik heb er niets raars mee gedaan behalve gehoverd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Align tailcase is ondertussen onderweg, van metal!
     
  11. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Dank je maat, toch mooi hoor FBL :cool:

    at Cannonballs weer goed bezig maat :proost:
    volg u'm al vanaf het begin in stilte, ik zelf wacht nog FF een week of 3 dan kan ik bestellen wat ik wil bestellen...(wat duurdere servo's/motor/ecs , etc...) zit er eigenlijk ook aan te denken om de tail carbon te maken...

    en ik zie dat ik de tail box per direct moet vervangen ! :???:
    ziet er toch redelijk uit zo als je u'm voor je hebt, nou ja...

    Trouwens zou je een PB versturen in verband met dat Esky gebeuren,
    ik zelf blijf met allen plezier vliegen met mijn 2 belts,

    ik ga er alleen niet meer op in op dit forum als het het iets met Esky maken heeft..

    Verders succes met de bouw en zal het in de gaten houden :wink:
     
  12. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik weet niet of je hem gaat vervangen, de tail case. Zoja: Probeer de originele HK maar eens te breken als je hem in 2 hebben liggen, gaat relatief makkelijk vind ik. Daarom heb ik een metalen bestelt en gaat er indd binnenkort ook een carbonnen tail boom op.

    Ik snap het van de belt, ik vlieg ook nog vrolijk rond met me CPX dusja:D
     
  13. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb eigenlijk een CMT-model en die heeft standaard al een metalen tailcase. Nooit problemen mee, kun je dus ook voor een paar cent bij HK halen.
     
  14. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Heb al het een en ander gevonden,
    maar ik denk dat ik voor de Torque Tubega ga :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2011
  15. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Fantastisch! Jij hebt dus hetzelfde probleem als wat ik had haha!

    Morgen komt mijn nieuwe binnen - ik had inderdaad ook gehoord ( @ ExtremeBB ) van de torque tube, hader alleen over gelezen dat dit ook niet alles was? Staat me niet bij waarom niet maargoed. Ik vind een belt ook prima.

    Nog even ter verduidelijking:

    Deze HK heli ga ik heeeeel langzaam upgraden naar Align onderdelen, ook wil ik er nog andere rotorbladen en tailrotorbladen opzetten. En ga ik proberen er een 3G systeem ( flybarless ) op te monteren;)

    Maar eerst maar is goed vliegend krijgen zonder dat mijn tailcase uit elkaar klapt:p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309

    Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn standaard kunststof HK tailcase en ik heb toch ook al 2 serieuze crashes gehad. Volgens mij heb jij gewoon pech gehad met jouw crash. Ik heb ook een aantal onderdelen vervangen door Align zoals in mijn draadje te lezen is. Over het algemeen is de prijs kwaliteit verhouding meer dan goed te noemen van HK.
    Je moet de kwaliteit van HK in het juiste perspectief zien. Ga je de heli gebruiken voor het echte 3D vliegen of gewoon wat rondvliegen. Dat maakt echt wel wat uit. Voor het echte 3D werk zou ik ook geen HK nemen maar een TREX o.i.d. Er zit gewoon wat meer speling op de HK t.o.v. de TREX waardoor de laatste straker vliegt en onderworpen kan worden aan meer extreme krachten maar daar betaal je dan ook een ander prijskaartje voor.

    Ik heb ook een Vario heli op electro en dat vliegt echt super strak en ga ik niet vergelijken met mijn HK want dat kan gewoon niet.

    Grt Han
     
  18. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik heb nog geen enkele crash gehadmet de HK hoor? Hij heeft hooguit 10CM 2 minuten gehoverd in totaal..

    De crash die ik schreef ging over de CPX, niet de HK ;) ( Re-read post:D )
     
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ

    Hij zit waarempel nog in de ontkenningsfase;)

    Stevo
     
  20. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Haha, nou dan bewijs ik u het tegendeel!

    Heb net de metal tail case binnengekregen, en landing skids van Align, vanavond ga ik deze monteren en nog is opspinnen..
     

Deel Deze Pagina