ik vroeg mij even iets af, een overgroot deel van de vliegers vliegt op electro-power, maar is er op de velden waar de F3A wedstrijden gehouden wordt voldoende 220 V aansluitingen ? ik weet dat in Emmeloord er een probleem was om mijn accu,s op te laden. Op de foto,s genomen in Bemmel zie ik ook veel aggregaten staan.... moeten we op zoek gaan naar een aggregaat ? gr Ralph
Ik heb een 100ah 12v tractie accu (gel) dat is genoeg om 7 accu's te laden Wat ik voor wedstrijden doe is de accu's vooraf laden. Ik heb 2 accu's dus hoef ik maar 1 max 2 accu's te laden. 1 accu kan je nog uit de auto laden, dan heb je niks nodig. GR Ruud
Heb vorig jaar voornamelijk tbv Bemmel toch maar de knoop doorgehakt om een aggregaat aan te schaffen. Denk dat het uiteindelijk toch wel een must is om een eigen aggregaat te hebben of hierover een afspraak gemaakt te hebben met een ander.
ik weet dat er bij emmeloord niet een echte 220 v aansluiting is, daar draaien ze op een vrij kleine aggregaat, mijn lader erbij pluggen was al een probleem. wat voor soort aggregaat heb je dan nodig? hoeveel watt. en als er een stuk of 5 van die dingen staan te bleren, is het toch ook niet "stil" vliegen op electro- power ?
Heb zelf een Honda van 1000W. Mart heeft een Kipor van 1000W. Fam vd Vecht heeft een Kipor van 2000W. 1C laden van een 5000mAh pakket betekent dat er 220W (42V * 5A) nodig is. Dat gaat uit van een situatie zonder verliezen. Echter de voeding heeft verlies, de lader heeft verlies. In de praktijk afgelopen jaar in Bemmel gemerkt dat je met 1000W aan aggregaat 3 pakketten met 1C kan laden. Bij de 4e ging het aggregaat in overload. Echter duurt 1C laden mogelijk net even te lang tussen de rondes door. Met 1,5 C ben je snel genoeg. Dus met een 1000W aggregaat kan je comfortabel met z'n twee-en mee werken tijdens een wedstrijd. De Honda en de Kipor hebben een 4 takt motor. Als je die op een klein afstandje zet hoor je ze niet eens. (Je hebt overigens wel luidruchtige aggregaten)
Dat van dat aggregaat in Emmeloord klopt. We wachten daar op een echte 230-aansluiting. Helemaal fnuikend is het feit dat het clubhuis naast een transformator-station staat.