koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Porsche 956/962, in 2 uitvoeringen geloof ik: losse achtervleugel en ingebouwd.

    Ik geloof dat ze ook een Toyota hadden.
     
  2. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Setje van 2 banden.

    Als ik zie wat pk vraagt, is het een knappe prijs lijkt me.
     
  3. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Moet de roll-out dan wat anders zijn?

    Ik weet dat de Sphere niet geschikt is om even hard te gaan als de andere auto's.
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Roll out zal hoger moeten, wellicht richting de 50-60 (gok ik, geen idee eigenlijk), om een beetje snelheid te krijgen. Acceleratie gaat dan achteruit, maar ja, met zo'n regelaar is het het een of het ander. Het is bijna een 0 graden regelaar wat dat betreft.
     
  5. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik denk dat voor bij mach indoor meer het accent ligt op accerelatie dan op een hoger eind snelheid.
     
  6. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Mocht er geen andere camber/caster shims bij die van jou bijzitten kun je van mij een setje hebben. De dunne zijde altijd naar achteren plaatsen zodat je alleen caster insteld. Door de constructie krijgt hij veel cambergain in de bochten dus hoef je bijna geen statische camber in te stellen.

    Haal bij de voorwielophanging ook de onderste veer weg en plaats er rubbere O ringen onder de Wishbone, dus waar die onderste veertjes zaten. Net zoveel O ringen plaatsen dat de wishbone niet de bumper/chassis raakt in uitgeruste toestand en dan bovenste veren gebruiken voor de voorspanning/droop. Doe ook wat van dat dampersyrup op de pin die door de ophanging/ aluminium rondje en o-ring gaat dan heb je ook wat demping. Het is echt een heel goed en sopel lopende voorwiel ophanging.

    Of het verstandig is om met een 235mm op de binnenbaan te rijden laat ik aan jou over :cool:. Persoonlijk zou ik een paar weken wachten en buiten ermee starten om geen dingen kapot te rijden.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2012
  7. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Zijn er nog belangrijke afsteltips voor een corally f1 op een soort circuit waar ik rijd? (Zie de link in mijn handschrift)
     
  8. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Zeker een knappe deal. En alle shores beschikbaar of alleen bepaalde? En op witte of zwarte velgen?
     
  9. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Alleen 40 sh voor en 35 achter.

    Hee, we gaan geen onderscheid maken tussen wit en zwart toch? ;-)
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Zwarte velgen zijn mooier :D

    De shores zijn wel in orde ja... Voor de MACH zeker.
     
  11. sidecarphil

    sidecarphil

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Haren Gn
    [​IMG]

    getting there slowly ;-) ,

    soon driving the car at MACH
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Heb je een linkje naar dat bericht op RCtech? Ik kan het niet vinden, die yanken zijn echt een stel post-whores!!! :D
     
  13. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik ben benieuwd:) .

    Halewijn
     
  14. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
  15. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ah okee, dacht dat hij een eigen draadje opgezet had. Maar dan zat ik dus toch in het goede draadje te zoeken naar een speld in een hooiberg haha...
     
  17. Belco

    Belco

    Lid geworden:
    15 mei 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hasselt - België
    Hi, Ik had een vraagje betreffende het afstellen van een WGT en hoop dat iemand mij wat meer info kan geven.

    Ik kan de bovenste draagarmen vooraan kantelen naar voor en dit in 3 possities. Wat voor effect geeft dit op het rijgedrag? Standaard staat de arm horizontaal.

    Groeten,

    B
     
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dit heet "Dynamic Caster".

    Doordat de bovenste draagarm schuin naar voren staat zal bij het inveren van de voorkant de bovenste draagarm iets naar voren hellen. Daardoor zal de "kingpin" meer verticaal (richting 90°) gaan staan. Als dat gebeurd krijg je dus iets minder caster.

    Minder caster zorgt voor iets minder stabiliteit op het rechte stuk maar zorgt ook voor meer stuur. Door de dynamic caster toe te passen zal er bocht in en mid corner nog iets stuur bij komen omdat door het schuin naar voren bewegen van de bovenste draagarm minder caster geeft. Bij een 0° caster block is dit dus neutraal, bij een 5° caster block zal de caster met 2° afnemen en met een 10° caster block zal de caster 4° afnemen.

    Als je dus standaard (statische caster) 6° caster ingesteld hebt en een 5° caster block dan zal bij insturen en dus inveren van het buitenste wiel aan die kant de caster verminderen met 2° en hou je aan die kant dus 4° over.

    Uiteindelijk resulteerd het dynamische caster dus in een wat meer aggressief stuur gedrag.

    Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het kan bij caster namelijk nogal dubbel gelezen worden.

    Minder Caster = minder stabiliteit & meer stuur.
    Meer Caster = meer stabiliteit & minder stuur.
    Dynamic Caster = aggressiever stuur gedrag.
     
  19. Belco

    Belco

    Lid geworden:
    15 mei 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hasselt - België
    Thanks.

    Ga het zeker dit weekend eens testen.

    B
     
  20. RobbieKai

    RobbieKai

    Lid geworden:
    17 jun 2011
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Den Haag
    koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

    Zit er nou veel verschil in rijgedrag met een dichte bodemplaat,of een oude open bodemplaat waar die uitsparingen zitten voor een cellpack?
     

Deel Deze Pagina