Hallo allemaal, sinds kort heb ik de hk600 in mijn bezit, ik ben begonnen met de esky belt cp v2. Ik wou wel wat groters er bij dus heb ik de hk600 gekocht. Ik heb het geheel bijna klaar maar er moeten nog aan aantal onderdelen bij komen. setup tot nu toe: align 600M 1220kv motor 3x Power HD 8309TG digital titanium gear Power HD 8307TG Digital titanium gear tail servo HK 401B gyro nog nodig: esc bec align tandwielen en assen 6s accu ontvanger accu Een aantal plaatjes van het begin tot nu. reacties welkom. M.V.G. Frank
de laatste onderdelen zijn besteld turnigy 3000mah 6s 30c lipo pack turnigy 3a ubec zippy flightmax 2200mah 2s3p receiver pack turnigy k-force 150A opto 2-6s brushless esc pinion gear 13t turnigy esc programming card 4mm gold connectors berekeningen van headspeed via readyheli: Results from the calculation Close Result for calculation: Estimated lowest voltage during flight: 20,34 Lowest RPM (due to voltage and efficiency) : 1707 (calculated for 100% throttle curve) Hover RPM at beginning of flight: 2199 Hover RPM at middle of flight: 2025 Hover RPM at end of flight: 1954 Explain these results
De accu lijkt me wat klein / licht. Met 5000 mAH krijg je hem net in balans denk ik, met 3000 niet. Vliegtijd lijkt me ook heel erg kort, 4 min??
3000mah accu weegt 507gram, ik heb even gemeten bij de heli. bij 500gram voorop was die in balans. Ik ben ook van plan om nog andere accu's aan te schaffen. Eerst maar eens zo proberen. groeten
Dan heb je toch echt verkeerd gemeten hoor... een 600 gaat echt NIET balanceren met alles onder de 800 gram... bovendien haal je met een 5Ah pack net aan 6 minuten, dus verwacht een minuut of 3 vliegtijd.. om het verhaal nog even compleet te maken, 3Ah x 30c= 90A continu.. en dat gaat niet werken op een 6s 600.. iig niet lang.(accu puffen etc), En als ik heel eerlijk ben, een 3A bec op een 600 met digitale servos... heel erg krap. PS: je washout armen zitten verkeerd om.
Alles ligt aan je vliegstijl uiteraard. 3A bec kan prima zolang je nog maar rustig rond vliegt. 5A heb ik nu zelf voor het betere acro en doet het prima. 90A continu moet ook geen probleem zijn, ik heb maar een 75A regelaar op mijn 600. Als je op 1800 toeren gaat vliegen is dat geen enkel probleem.
Ik vlieg sowieso nog rustig in het rond, dus dan zou het wel moeten kunnen. Ik heb zo net nog even gekeken naar de balans, als ik 500 gram voorop plaats en dan de heli bij de mainshaft omhoog til dan is die in balans. ps: zojuist nog even gevlogen met de esky belt maar een noodlanding moeten maken, dit kwam doordat die ineens naar beneden viel. Gelukkig zonder crash. Nu zijn de bladen ineens niet meer goed afgesteld. Voor het vliegen nog even gecheckt of alles goed afgesteld was, alles was goed. Weet iemand waar dat aan kan liggen? groeten frank
3 amp gaat hem niet worden voor de bec... rekensommetje: een ds610 staat bekend om zijn hoge verbruik, kan bij pieken 2 ampere per stuk trekken. Ben je lekker bezig in een vlucht, heb je dus al 6 ampere wat je alleen met de swash servo's aan het wegtrekken bent. Staartservo moet er dan nog bij. Nu trekt natuurlijk niet iedere servo 2 amp, maar 1 tot 1,5 zullen ze echt wel doen.. zeker digitale hebben een beetje de naam dorstig te zijn. Ter vergelijking, de regelaar van een trex 450 heeft standaard een 2 amp bec. deze regelaar werd bij mij echt heet in de vlucht, tot ik de bec uitschakelde.. sindsdien kwam hij koud de lucht uit. Geeft iets aan over verbruik tijdens een vlucht, en geeft zeer zeker aan dat 3 amp op lange termijn hem niet word Iedere bec zal het vast een tijd volhouden, maar des te vaker je over de rating van de bec gaat, des te eerder is hij overleden ga je er langer dan 10 sec (dacht ik) overheen = vlam en geen bec = bam Zelf vind ik 6 amp op een 600 al een beetje aan de minimale kant. met 8 of 10 ben je redelijk zeker dat je niets te zwaar belast. Ook een bec "slijt", wat hij aankan vermindert over een aantal jaar heen zou zonde zijn als hij nu vliegt, en ergens in het volgende jaar opeens uit de lucht komt vanwege "onverklaarbare storingen" zeker 2,4 ghz is er gevoelig voor
Belt cp probleem wat je hebt komt waarschijnlijk door de dempers. die vervormen bij esky nogal snel.. een 600 moet je niet bij de hoofdas oppakken, een dergelijke heli is zo zwaar dat je het verschil dan niet ziet. je moet m meskant houden, dus bij de grips vastpakken en dan de hoofdas horizontaal tillen(dan zit het skid van je AF, rotor naar je toe), dan draait die vanzelf met de zware kant naar beneden. doen met zowel de tail links als rechts, of de pinion/motor loshalen. dan zal je zien dat je echt wat tekort komt in die neus.
Ik heb hobbyking een email gestuurd of ze de bec willen deleten, er was nog niks verstuurd omdat de bec backorder was. hopelijk verwijderen ze de bec uit mijn order. Nu maar op zoek naar een andere. suggesties? groeten frank
Deze week de turnigy ubec 8-15A binnen gekomen, 13t tandwiel en de program box voor de esc. Nu nog even wachten op de esc, accu's en stekkers.
hallo, ik heb een beetje een probleem met de stekkers voor de accu. ik heb nu 4mm gold connectors liggen maar die passen niet. als het goed is is de kabel van de accu en esc 10AWG. Wie weet welke stekkers hierop passen? m.v.g. frank
Ik heb nu stekkers gevonden, namelijk de ec5 connectors. Als het goed is passen deze op 10AWG omdat het 5mm zijn. Iemand ervaring?
hallo allemaal, Deze week de connectors binnen gekregen, alles gesoldeerd en afgesteld. Gisteren een test hover gemaakt. De heli was mooi stabiel, nu wachten op mooi weer voor de maiden flight! groeten Frank
Wat klopt hier niet... 1e keer dat een heli de lucht in gaat = maiden flight.. no such thing als een testvlucht.
Haha ja, dat is inderdaad waar. Ik bedoelde eigenlijk een rondje vliegen als het mooi weer is, de heli is alleen nog maar 30cm van de grond geweest. gr. Frank