Hoi Raf, De vraagsteller Peterjohan vaart op 4S zoals hij zelf aangeeft. Eric heeft zoals ik het begrijp 6S uitgeprobeerd, en dat gaat inderdaad niet goed. Zie ook verschillende youtube filmpjes met opgeblazen motoren. Op 4S, waarvoor de boot ontwikkeld is, moet alles gewoon heel blijven.
ha ja je hebt gelijk kon eventje met de @ peter niet meer volgen op 4S is er dus werkelijk iets aan de hand zeker wat de uitlijning betreft loopt het nogal eens verkeerd gr raf
hallo ik heb de dean nu vervangen door 4mm gold connectors terwijl ik bezig was ze te vervangen ging mijn jonge rottweiler senner op mijn canepoy zitten ja alles stuk dus nieuwe besteld afwachten hoe lang dit duurt
Een leuke gelegenheid 'ns met epoxy en glasweefsel aan de slag te gaan? Wel onderdelen licht opschuren ivm hechting.
Hallo PJ, De kap van de MG is toch ABS? Als je (bijna) alle stukjes hebt, zou je er een mooie legpuzzel van kunnen maken en de delen met MEK weer aan elkaar kunnen lassen. Aansluitend een stukje glasweefsel met epoxy erin en je kunt weer varen. Groeten, Jan.
oke maar ik ben er ook stukjes kwijt geraakt heb bij nils in oudega en nieuwe besteld afwachten maar bedankt voor het aan bod in ieder geval
Kap is van doorzichtig Lexan (oid) getrokken en daarna behalve de ruit in kleur gespoten. Ik heb bij mijn kap ook schade gehad, maar dat was één grote en twee kleine barstjes. Die zijn met glasvezel en epoxy gerepareerd, zit nog steeds prima.
78,3 ...... Vandaag bij VGF weer een test gedaan met de 20C 5000 mAh accu's in de boot. Dit keer de eerder gebruikte Octura X445 er onder. Flink hogere snelheid, maar ook (net als de vorige keer) een erg onrustig en kwispelend achterschip. Ding geeft teveel lift. Maar goed, wel 78,3 km/h op de teller ..... !! Waarschijnlijk ga ik standaard met de Tenshock varen om de Octura er voor 'demo's' onder te zetten. Maar eerst even iets aan de romp repararen, en kwam plotseling een van PVC afvoerpijp gemaakte boei van links zonder richting aan te geven ....
En een filmpje van die run, met dank aan Ruben Bosman!! (Let ook op de wijze raad van zoonlief op 1:02 ... )
Gewoon bij 2Brothers in Bussum gehaald. Denk er wel aan dat die, zoals alle metalen props, voor gebruik gebalanceerd, geslepen en gepolijst moet worden. Persoonlijk denk ik dat een maatje kleiner bij een Octura beter zal zijn voor het vaargedrag. Dat is dan een X442. Eric Laarmans adviseert trouwens om een M-serie Octura te nemen, die zijn wat elektro-vriendelijker. Ik denk dat hij daar gelijk in heeft.
Vanmiddag is mijn persoonlijke snelheidsrecord verbeterd: 82,1 km/h. Niet gek voor een RTR boot! Eén probleem, nu werd de motor wel warm. Zo heet dat de "Miss Geico" sticker op het voordek los kwam: Zou secondenlijm hier helpen? (Nee hoor, alles bleef zoals altijd maar net warm. Alleen mijn telefoon had moeite met de neon-groene kleur...)
Oke lex jij heb ook en verslag in de modelbouw staan toch ikheb er nu en aquacraft 42/66 op zitten krijg hem niet sneller als 70 km mijn lipos zijn van graupner 5200 45c wat doe ik verkeerd groetjes pj
Hoi PJ, Met 42/66, heeft de schroef dan 42mm doorsnede en een spoed van 66mm? Ik heb de beste resultaten met een graupner 45mm carbon schroef gehaald (68 km/h), een Tenshock 45mm RVS (70 km/h) en een Octura X445 (74 km/h) Dit alles met de standaard romp. De Octura is eigenlijk iets teveel van het goede, daarmee worden de vaareigenschappen erg onrustig. Als jij dus al 70 km/h met die 42/66 prop haalt is dat helemaal niet verkeerd, of fout. Daarnaast heb ik de romp licht aangepast door de bodemvlakken van de steps te vlakken en de randen scherp te maken. Dan kun je bij elke schroef een km of 6-8 optellen. Ik vaar nu met 5000 mAh 40C pakketten, dus aan jou accu's ligt het niet. O ja, struthoogte bij de standaard romp 1mm onder de kiellijn, bij aangepaste romp 3mm onder kiellijn (loopt hoger op het water).