heavy lift oktocopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Thom, 24 okt 2012.

  1. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ik wil ze altijd tot max 25-30% hebben. Ik heb hem ingesteld op 14.4 als ondergrens. En dan wel de ondergrens ingesteld op de telemetrie en die van DJI gewoon uitgezet.
     
  2. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Ja op zoiets zat ik toen ik landde, moet nu alleen even kijken wat ik moet veranderen wil ik langer kunnen vliegen, zat toch op een 15 minuten te richten, misschien zonder landinggestel en dan vanaf een rek opstijgen.
     
  3. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Dat is dus optimaal rendement halen uit motor/prop combinatie.
     
  4. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    rogier pm
     
  5. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    hier nog een filmpje

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    of misschien toch over naar 5 of 6 cellen?
     
  7. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Vinny wat zal meer uitkomst bieden denk jij? van 4s 5000 naar 4s 8000 of toch 5 a 6s lipo's erin? Nadeel is met 5 of 6s moet ik nieuwe esc's
     
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    als je in manual heel even hovert, bij hoeveel procent gas hover je dan? als je nog vermogen genoeg hebt zou ik eens voor de test 2x 4s 5000 eronder hangen;) als je met 1 4s 5000 en die 800 gram al op 60-70 procent hovert, zou ik toch naar 5 of 6s gaan...

    maak even een ykabeltje voor je accu's, en probeer eens 2x 4s 5000. en kijk dan eens ook in manual op hoeveel je hovert;)
     
  9. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Ik vlieg al met 2x 4s 5000 op iets meer dan half gas 45-50Ampere en heb nog gas genoeg over. Ik denk dat ik maar voor 2x 4s 8000 ga.
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dat ligt eraan of zijn checker (als hij die gebruikt) nul meet met de veilige 20% er nog in, of dat hij dat niet doet.

    De meeste checkers rekenen 0% op 3,7volt per cel. Dus dan heb je nog de veilige 20% erin zitten. Gebruik je de lader als refgerentie heb je ook nog ongeveer 8 tot 10% aan verlies, dat mag je der wel weer aftrekken.
     
  11. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Volgens mij was mijn punt voor Thom wel duidelijk Emil.

    @Thom; ik zou echt nog wat spelen met props en ook nog eens vliegen met andere omstandigheden (lees warmer). Heb je nieuwe accu's gebruikt of accu's die al regelmatig zijn gebruikt?
     
  12. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    nieuwe lipo's en even oud, ging bij beide ongeveer 4000 terug in. Ik denk dat ik alsnog die 2x 8000 probeer aangezien de huidige props ook een klein fortuin kosten.
     
  13. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ,
    Ik heb geen idee... Was immers een algemene opmerking.. Ik heb de TS niet persoonlijk gevraagd of het duidelijk was..
    Maar dat was ook niet mijn doel ;)

    Velen weten dit (nog) niet.. (het verhaal van de lipo checker)
    Daarnaast is capaciteits meting, op basis van een onbelaste spanning van de lipo, zoweisoo een meting met een "natte vinger gehalte", het geeft slechts een indicatie. Terug laden met d elader is al een stukje beter,Enkel moet je daatr ook voor oppassen omdat je ervanuit gaat dat de accu nog EXACT goed is en idd vertrouw je blind op de capaciteit van de lipo.
    Iets wat ook behoorlijk kan veranderen. Bij ouder worden word dat minder, en bij een beetje goede lipo, kan deze best tot 10% erboven zitten! (hierme houd ik nog rekening met laadverliezen van de lader, en verlies in de accu)
     
  14. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Vandaar ook dat ik uitsluitend mijn telemetrie vertrouw tijdens het vliegen.. ;)
     
  15. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    ik gebruik de quanum en houd gewoon ongeveer 20% aan en dan richting de grond. het weer zal inderdaad ook een rol spelen, heb 2 nieuwe lipo's besteld. Eens kijken wat de vliegtijden doen.
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Moet zeggen nu ik de unisens-E module gebruik, word het er wel een stuk makkelijker van.
    Ding is verdorie accuraat.. Heb alarm op verbruik en voltage staan. Normaal bleef ik wel zo dat ik de v-sen unit kon zien,maar met de TBs wil ik toch wat verder, en dna is telemetrie wel makkelijk idd!
     
  17. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Telemetry is altijd handig met zulke gevaartes, die vsen unit heb ik ook uitstaan.
     
  18. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    kleine update test camera erbij:
    [​IMG]
     
  19. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    eerste probeersel is een feit, nu alleen nog kijken waarom de camera zo slechte kwaliteit heeft gefilmd.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. justin_ma

    justin_ma

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Oldenzaal
    Hoe stabiliseer je de av200? gebruik je de wookong hiervoor?
    Mooi gebouwd trouwens!
     

Deel Deze Pagina