Le santisima Trinidad 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door newbie, 28 mei 2008.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    15.024
    Locatie:
    As,België
    hallo

    dirk zijn manier is sneller maar hoe soldeer je dan de ring weer aan elkaar of aan een staafje zonder de koord te verbranden ??
    gr raf
     
  2. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    ik vermoed dat dit niet gebeurd.
     
  3. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.369
    Locatie:
    Halderbergen
    Imposante ankers Luc! 6 Meter in het echt, dat waren wel jongens. Mooi gemaakt.

    Groeten Paul
     
  4. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    merci Paul, volg je prachtig werk ook in stilte.





    het eindresultaat

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Germt

    Germt Guest


    Geen woorden voor........

    Germt
     
  6. johan denys

    johan denys

    Lid geworden:
    10 okt 2012
    Berichten:
    94
    Wat een prachtig schip is dit zeg! Kan zo meedoen in een historische film (wel niet laten aan flarden schieten dan hé)
    grts
    Johan
     
  7. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Derde keer ,goede keer zeker.

    De neus van de boegspriet veranderd om de kabels beter te kunnen aanspannen.

    Doorvoer en opspannen staggen :ipv door de boegspriet te laten gaan nu door een verschuifbare ijzeren beugel opspanbaar. zie foto 1

    De spaanse ruiter aangepast. Opgepast ,deze is te lang en de benen staan te ver uit elkaar. Maar vermits ze met 3 schroeven + epoxy vastzit aan het schild ,durf ik het niet te veranderen.

    De 3 kluivers gezet.

    Totaalbeeld


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Germt

    Germt Guest

    Tjongejonge, alleen de werkplaats al:cool:

    Germt
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    De buitenkluiver is zo te zien met een "traveller" uitgevoerd, Luc (ik kan zo snel geen Nederlandse benaming vinden, uithaler?). Hoe zit dat bij de andere twee? Ik denk te zien de kluiver ook, maar de binnenkluiver lijkt me moeilijker te realiseren (en wellicht ook niet nodig).

    Groet,

    Ad
     
  11. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    gij bedoelt dat rommelkot. (en zeker nu de jongste ook nog eens volop met alles knutselt)


    inderdaad, de 2 buitenste hebben een "traveller".

    de binnenkluiver is anders bevestigd. bij mij zit de boegspriet en verlengde tegen elkaar waardoor een traveler niet kan.
     
  12. Bitchin

    Bitchin

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    167
    Elke keer als ik het model zie ben ik weer onder de indruk, Luc en ben heel benieuwd naar het varen
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Schitterend geheel geworden.
    Echter de knoop aan het anker doet voelt een beetje vreemd.
    Weet je zeker dat deze "knoop" gebruikt werd en niet de werpankersteek?
     
  14. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    er zijn 3 knopen

    werpankersteek en ankersteek + rondtorns met 2 halve steken voor dregankers

    ankersteek werd het meest toegepast want hij was het eenvoudigste + het touw werd niet zo geforceerd als bij andere steken.

    (touw is in dit geval 22cm dik)
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Fors touwtje hoor;)

    Germt
     
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Je zal het wel hebben uitgezocht.
    Ik zal van het weekeind kijken aan boord van die Rus.
     
  17. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hey naamgenoot! :D

    't Was lang geleden dat ik hier nog eens verzeild ben geraakt maar nu moest ik toch gewoon eens komen kijken hoe je het hier stelt.

    Man, man, man... ik ben onder de indruk. Ik heb hier kwijlend het één en ander zitten bekijken. Zij is een echte schoonheid geworden.
    Als ik je uitleg en commentaren lees, dan kan ik enkel concluderen dat je nu een echte zeebonk bent. Man, al die scheepstermen... pfff... . :D

    Mijn complimenten hoor!!!


    Groetjes,
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Die zijn met hun tijd mee gegaan.

    Touw met een splits en dan met een sluiting aan het anker.
    Niks geknoop meer.
    (niet sterk genoeg en veel te veel slijtage).
     
  19. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Hey Luc, blij dat ik nog eens iets van je hoor. Hopelijk gaat alles zeer goed.

    En een zeebonk, zolang mijn schip nog niet heeft gezeild, blijf ik een gewone landrot die nog niks heeft bewezen.


    ps :
    Het toeval wilt dat ik gisteren nog over je tank aan het stoeven was tegen een andere modelbouwer die eens een tank wilde gaan bouwen.

    Ga hem morgen je link bezorgen.


    Hopelijk tot binnenkort nog eens :D :D :D

    mvg Luc
     
  20. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    het nieuwe bezaanszeil is gereed. (vorige was te klein gemaakt)

    [​IMG]


    de zeilen zijn bevestigd aan de ra's

    [​IMG]

    nu nog een bijkomend probleem oplossen. (sommige ra's zullen uit hun houders komen als de zeilen teveel wind krijgen)(maar niks onoplosbaar)
     

Deel Deze Pagina