Ik heb inderdaad het idee dat bij het productieproces van de holle koolstof buisjes meer aandacht is besteed aan kwaliteit. Waarschijnlijk is de verhouding van vezels : hars ook beter. Minder hars geeft een stijver en vaak sterker eindproduct. Bij de massieve staafjes lijkt het of ze maar wat aankloten zolang ze iets krijgen wat op een staaf lijkt. Ze zijn vaak ook een beetje ovaal en krom, al maakt dat voor onze toepassing vaak niet erg veel uit.
HXT500's, via 2 diodes op accu. Maar die HXT's waren een noodoplossing. Ik had niet meer verwacht dat er nog F3P-C wedstrijden georganiseerd zouden worden in België. 't Was gewoon een kwestie van tijdig een model klaar te hebben. Het is doenbaar, maar je merkt echt wel dat ze minder goed centreren.
oke, er zijn meer mensen die dat doen. Aleen ik dacht van als ik er nu goeie servo's in zet kan ik er nog even mee.. Sten
Voor betere servo's kiezen is nooit verkeerd! Op m'n eerste indoor toestel dat ik ooit gebouwd heb (Precise, staat hier ook ergens in een draadje) had ik D47s op hoogte en richting en een DS318 op rol. Dat type van servo's is gewoon veel nauwkeuriger (vooral de centrering). Ik heb voor HXTs gekozen om 3 redenen: - ik strip liever de tandwielen van een HXT dan van een D47/DS318 bij het inoefene van een programma - het was de eerste keer dat ik servo's rechtstreeks op de accu had (lakdraad solderen dus). k blaas liever een HXT op dan een D47/DS318 (is trouwens ook gebeurd :nosmile - en vooral: ik had die HXTs liggen op het moment dat ik een toestel nodig had voor de wedstrijden... Die Precise is niet meer, de setup komt in een tweede Xerces voor volgend seizoen.
ik heb op mijn xerces een servo op rol, de tail servo van de blade 450 heli. Niet de lichtste maar wel super precies en snel Sten Dalvoorde
Dus als ik deze zou bestellen komt het wel goed? DIODE 1N4001 50V/1A Diotec 1 N 4001 Soort behuizing DO-41 I(F) 1 A Blokkeerspanning U(R) 50 V in de Conrad online shop alvast bedankt Sten Dalvoorde
vraag bouw xerces goede dag ik had even een vraag over de bouw van de xerces het zal meschien voor vele een makelijke vraag zijn maar ik zie het even niet en omdat je het maar 1 keer goed kan vast plakken toch maar even vragen op de vleugels zitten twee uitsparingen waar twee generators zo heten deze onderdelen als ik het goed heb ??? nu heb ik alleen 3 van deze onderdelen zo als je kan zien op de foto er zit verschil in deze 3 een wat langere en 1 die veel hoger is nu de vraag welke komt waar en wat doe ik dan met de 3e ik denk zelf dat de hoge aan de binnen kant komt en dan ook de carbon rods ondersteunt welke komen van de romp naar vleugel graag hoor ik van jullie
HOi Marco In principe gebruik je de lange en korte 'lage' versie van deze winglets. De lange gaat aan de binnenkant van de vleugel (dichste bij de romp) de korte aan de tip. Afhankelijk van de positionering van je servo's, ontvanger, accu kan het zijn dat het model in meskant wat wil terug rollen. Als dat gebeurt kan je de buitenste winglets vervangen door de hoge versie, dat kleine beetje oppervlak extra verbeterd dit terug rollen. Ik denk dat je dit nu nog niet meteen zal merken, dus je bent veilig als je gewoon de twee lage delen gebruikt. Succes met bouwen Winfried
hallo allemaal ik kan weer verder met de bouw van de xerces nu heb ik de dymond d47 servo en heb daarbij diverse linkage ik heb weinig tot geen ervaring met indoor vliegen nu vroeg ik me af hoe jullie de linkage mooi monteren op de servo hevel zodat deze mooi in het midden van het gat komt en gelijk goed vast