Servo`s voor F3a

Discussie in 'F3A' gestart door silva916, 20 feb 2013.

  1. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Thanks voor t delen van je ervaring !



    Gr Frank
     
  2. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Volgens mij prima.

    Volkert
     
  3. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
  4. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Gelezen !

    De Servo keuze is gemaakt, na telefonisch kontakt met Bert.

    Nu nog de Lipo keuze Zippy Compact, maar welke 4000/4500/5000 Mah ( 2x4S )


    Gr Frank
     
  5. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Hoho! Niet zo snel! :) Wat is de keuze nou geworden qua servo's?

    Volkert
     
  6. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Sorry..... vergeten bij te zetten.

    Rol = 2 x Savox sc 1251 MG
    Richting = 1 x Savox sc 1257 TG
    Hoogte = 2 x Graupner Des 657 BB

    Ontvanger accu 1500Mah Nanotec turnigy

    Emcotec single bat

    Sebart Mythos 125

    Dit is wat ik nu besteld heb, betreffende de aandrijving ben ik er nog
    niet uit 8S of 10S ................

    Gr Frank
     
  7. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik zou denken 8S, maar behalve de accu's heb je nog een regelaar en motor nodig. Daar zijn ook de nodige keuzes in te maken.

    Volkert
     
  8. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Hoi Volkert,

    De regelaar heb ik zelf al, namelijk de cc 80 HV 2 of YGE 120.
    Voor de motor is al een email onderweg naar de fabrikant van de
    Hacker motoren ( Niet de FAI motoren, deze worden in Dld gewikkeld )

    Als ik zelf uitreken het verschil tussen 8S ( 4500 mah ) en 10S ( 4000 mah )
    is t gewichts verschil klein en kan ik met een beetje passen en meten
    rond de 4800gr komen.

    Gr Frank
     
  9. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Vleugel oppervlak van de 2m versie is 63,3 dm2, de 125 heeft 61,0. Naar verhouding zit je met 4,8kg op hetzelfde gewicht als een 5kg voor de 2m.

    Zelf geeft Sebart 4,4kg op als gewicht (denk ik, de website is niet erg duidelijk).

    Je kunt even kijken bij het draadje van Henri over zijn WindS die hij vloog met 8S. Ik herinner mij dat hij 100gram lichter uitkwam met de 8S setup.

    Allebei de setups zullen prima vliegen, en als je genoeg power hebt is het niet perse slecht te zijn wat zwaarder te zijn (met veel wind bijv).

    Ik zou zelf denk ik voor een 8S setup kiezen maar dan moet je wel substantieel lichter (>100 gr) uitkomen.

    Volkert
     
  10. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    u gaat spijt krijgen van die DES's, koop als het niet anders kan hitec 5245 MG
    gr

     
  11. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ik heb Henri`s draadje doorgelezen en hier komt de 8S setup er erg goed uit.
    Ik heb van F3A Lorenz doorgekregen de ervaringen van 8S en 10S setup ( axi ) in de Mythos en ben nog echt aan t twijfelen. Tevens staat er nu in de FMT een stuk over de Mythos 125 met een 10S setup ( Hacker )en deze word zeer
    goed ontvangen. Blijft gewoon een keuze..............

    Gr Frank
     
  12. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Hoi Derosa,

    Er zijn idd problemen met de DES servos, maar dit betreft zich op de Des 800 serie. De Des 657 BB word in DLD goed ontvangen ( heb er zelf ook goede ervaring mee ) en ze hebben nog geen reclamaties gehad.
    We zullen zien of t de juiste keuze is.

    Gr Frank
     
  13. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik zie dat de Axi 8S motor 575 gram is. Dat vind ik erg zwaar en dan heeft het volgens mij geen zin 8S te vliegen. De Hacker is 100g lichter dus een betere keuze.

    Ik zie bij Lorenz een aanbieding met de Master Basic maar die heeft volgens mij geen rem. Maar misschien heb je die eerst ook nog niet nodig.

    My 2c.

    Volkert
     
  14. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    367
    ik zou niet kijken naar axi motoren.
    ik heb de axi 5330-F3A en de 5225-24. prima motoren maar het rendament is bagger.
    tussen de 5330-F3A en een hacker c50-13xl met de zelfde prop en het zelfde toerental zit 1 min. motor loop verschil.

    bij mij is het idee een beetje wil je goedkoop -> hobbycity
    wil je een knappe motor -> hacker C50
     
  15. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Aerobertics heeft nog een C50/13XL te koop voor 349!

    Ik kan het verhaal van Ruud bevestigen. De C50 verbruikt echt minder dan een buitenloper. Ik neem aan dat de 11XL (voor 8S) dat ook doet. Ik verbruik per vlucht ongeveer 3000mAh.

    Toch denk ik dat een C50 niks is voor de 125 Mythos omdat deze geen front mounting heeft maar echt is ontworpen voor een buitenloper (zoals ik het kan zien tenminste). Dit betekent dat je dan toch iets moet maken in de neus wat me niet zo eenvoudig lijkt.

    Volkert
     
  16. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Jongens,

    Wat is t rendement verschil tussen de Hacker C50 / en de Plettenberg Advance 30-10.

    Gr Frank
     
  17. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik denk 5-10% in het voordeel van de C50. Echter je zou wel appels met appels moeten vergelijken dus met een zelfde prop. Ik vlieg mijn C50 met een 21x14; de Advance (ook op een Spark) met een MAGCAD 21x19.6 alleen dit is een heel ander soort propellor.

    Ik vind de Advance ook een fantastische motor en wil hem eigenlijk niet verkopen ondanks dat hij nu al weer twee jaar op de plank ligt en ik zeer tevreden ben over de C50. Allebei dus zeer aan te raden!!

    Volkert
     
  18. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Lisse
    Bijzonder te zien dat de discussie over servo s overgaat in een discussie over motoren.
    Toch even een reactie.
    Zelf heb ik de advance 30 10 een seizoen in gebruik,deze motor is onvergelijkbaar met elke andere motor.
    Draait een breed scala aan propellers zonder warm te worden en uit timing te geraken.
    Van 20X12 tot en met 22X10 2 blad, breed blad en smal blad.De motor draait ook prima met 3 en 4 blad propellers.
    Draait prima met de Castle creation HV 100 en de Jeti Spin 99.
    Mijn huidige set Advance 30 10 mejzlik 21X14 EL Castle Creations HV 100 en TP 4400 lipo s.
    De timer staat op 8 minuten voordat de landing moet worden ingezet.
    Dit is het F3A programma van 6.30 minuten en 1,30 minuut extra figuur oefenen.

    Ter vergelijk de Hacker Q 80 heeft TP 5000 lipo s nodig op tot een zelfde vliegtijd te komen.

    De advance 30 10 draait 300 RPM meer dan de Q 80 met een 21X14 EL Mejzlik.

    Ik denk dat het een persoonlijke keuze is om met een Hacker met vertragingskast te vliegen.
    Als gebruiksgemak, breed inzetbaar ,onderhoudsvrij en duurzaamheid voorop staat is er op dit moment geen vergelijkbare motor.
     
  19. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.093
    To each his own :)
     

Deel Deze Pagina