Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ben ik ook al besmet en wil een auto ???

    Hoi @Chow:
    je hebt gelijk met die gloei-starter,
    als ik die na 5 keer nitro heli starten oplaad,
    dan is die naar een klein uurtje vol, sorry.

    ben benieuwd op een filmpje

    groetjes (Heli-) Uwe
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Hij hangt nu 7 uur aan de lader. Dus over een uurtje geloof ik het wel. De gloeiplug getest en die werkt.

    En pas maar op met auto's. Dit is nog een betaalbaar ding maar ze worden al snel heel erg duur :)
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ja!

    heb even met mijn vrouw over gehad,
    ik begin niet mee:

    -als het regent ga je niet vliegen en rijen ook niet
    -en bij wind kan ik inmiddels ook goed vliegen, en bij sterke wind waait dat auto weg
    -en bij te koud stuur je ook geen auto, dus

    blijf ik helicopteren
    groetjes van H E L I - Uwe
     
  4. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    nog nooit mee gemaakt... en ik heb er al zo'n 10 gehad denk ik... allemaal zonder problemen... 1 defect, waarschijnlijk door geen gebruik mode 10 bij scorpion motor.. maar onder garantie vervangen...

    Vandaag weer 3 packs gevlogen... op mn eigen velde.. inverted backwards cirkel is ook een feit.. en de pyroflips gaan ook steeds meer op 1 lijn...

    heb alweer 2 packs voor morgen klaar liggen...
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Dagelijkse helicopter-piloten beslommering:

    zou toch kunnen
    gr. Uwe
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Zoek de Trex 700 :rolling:

    [​IMG]

    Hangjeugd en ondergetekende incl. :D

    Foto afkomstig van RMF Friendship
     
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Hij zit in je binnenzak..
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Pas wanneer ie uitgesmeerd over het veld heeft gelegen na een mislukte landing ;-)
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.112
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ben je het ding eindelijk verkocht?

    Groet, Bert
     
  10. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Rotorbladen net boven de vleugel van het gele beest.
    Staartboom achter de kuiten.

    Die grote Gele-Rakker neemt gewoon al het zicht weg.
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    +1 @Electric:
    denk ik ook
    was het goed @Jonkje:?
    groetjes van Uwe

    (ga maar even naar buiten of het al vliegweer is, ha ha)
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Ghehe correct, een metertje of 1,5 achter m'n Piper :)

    @Bert: Rexje heeft vanmiddag nog lekker rondgevlogen ;-)
     
  13. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    de dag begint weer goed hier :)

    voor mij is 't ong. 't zelfde als op m'n vorige post.
    kortom: puur genieten op 't veld :D

    even een vraagje, omdat ik 't niet zo snel met de zoekfunctie vind:
    wat is 't voor, en tegen van een trillende tail servo?

    bij de een-na-laatste vlucht van m'n AS-350 (450 sport v2) merkte ik dat de tail-servo bromde, en de tail-blades trilden...
    in vlucht merk ik er niks van, en vliegt 't beestje zoals gewoonlijk.
    maar als 't dan weer met motor uit, aan de grond staat, hoor/zie je 'm weer brommen/trillen...

    groet,
    Hoogvlieger
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dag 1. Starten van een nitro. Niet gelukt helaas en de gloeiplugdriver is leeg. Paar keer de motor verzopen en weer ontzopen maar met wat support van Bert zal het uiteindelijk wel lukken. De driver hangt weer aan de lader en morgen poging nummer 2 :D

    [drama modus]
    Wat rest zijn slechts de herinneringen aan de steen waarop de buggy stond..

    [​IMG]

    [/drama modus]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
  15. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Was die snel weer leeg of heb je lang staan starten? :) weet het verder ook niet, had destijds een setje met kleine lood-accu en die ging toch best lang mee.
    Het eerste waar je aan zou denken is of die plug wel goed gloeit. Daarna niet teveel of te weinig brandstof; verzuipen is dan natuurlijk (veel) teveel. Soms start ie bij te weinig wel maar loopt de motor te heet.
    Ik denk dat Bert inderdaad wel meer of betere tips zal hebben.
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb heel lang staan starten. Ben in totaal 3-4 uur aan het klooien geweest. Op gegeven moment zag ik dat de plug minder fel gloeide. Ben toen maar gestopt. Ik heb Bert gesproken. Morgen weer een dag.
     
  17. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Jammer man, ik hoop dat Bert je verder heeft kunnen helpen en je 'm morgen wel aan de praat krijgt.
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik weet wel wat er waarschijnlijk is gebeurd. Ik heb in eerste instantie door onervarenheid de motor verzopen. Nu had ik gelezen hoe ik de motor weer droog moest maken en deed dat dus braaf. Ik heb Bert telefonisch gesproken en hij heeft me uitgelegd hoe ik e.e.a. echt droog moet maken. En verdomd er kwam nog meer uit. Inmiddels was ik echter een paar uur verder en was de driver leeg aan het raken. Dus heb de boel opgeruimd en schoongemaakt. De driver hangt weer aan de lader en morgen een 2e poging. Tís overigens geen probleem maar een uitdaging. En uiterst leerzaam.
     
  19. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Balen dat je karretje niet meteen loopt chow, ik wist niet dat het zo lastig was.
    Ik heb er ook geen snars verstand van hoor :rolleyes:
    Maar nitro lijkt me wel interessant voor een volgende grote heli 550 of 600.
    Ook omdat de lipos en goede oplader zo duur zijn in die klasse.
    En wat ik nu heb is goed genoeg voor micros en de 450 maar niet groter.
    Ik ga zo misschien nog maar even vliegen..

    Gr wax
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Tís altijd leuker als dingen in 1 keer werken. Maar da's meestal niet het geval. Maar wel leerzaam mocht ik ooit wel een nitro heli overwegen.
     

Deel Deze Pagina