ga je ook een bouwverslag bijhouden? ik heb hem ook besteld bij Erik trouwens
Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd

Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.
Succes met de bouw.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ga je ook een bouwverslag bijhouden? ik heb hem ook besteld bij Erik trouwens
Ja ik heb er ook eventjes op gewacht, maar ze waren eind maart begin april weer binnengekomen, hoe uitgebreid ga je hem maken? cockpit ect?Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd(De mijne heeft een ruim een half jaar in de bestelling gestaan)
Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.
Succes met de bouw.
Ja ik heb er ook eventjes op gewacht, maar ze waren eind maart begin april weer binnengekomen, hoe uitgebreid ga je hem maken? cockpit ect?
en wat voor motor ga je gebruiken?
Dit is mijn bedoeling:
Motor: ASP 160 Twin met onboard glowsystem en 16x8 prop
Servo's: 7x SM-S4315M Analog (15.1 kg / 0.17 sec / 61 gr)
Ontvanger: AR12120 12-channel met 2 x Life 6,6V
Retracts: ESM elektrisch v3 serie
Met deze set up hoop ik tussen 6 á 7 kg uit te komen.
Mocht de motor het makkelijk aankunnen dan heb ik nog een full-scale cockpit met piloot liggen. Deze ga ik er dan later pas inzetten.
Wat wordt jou set up ?
Ik ben nog erg aan het twijfelen over de setup,
Zelf wil ik graag een fullscale cockpit incl piloot,
persoonlijk vind ik de Laser engine ook erg mooi, en na mijn weten lopen ze ook erg mooi.
maar volgens mij is de ASP 160 Twin inderdaad ook een erg mooie motor, en wellicht is dit ook iets voor mij.
Voor de retracts kies ik denk ik voor de Lado, dit omdat ik vernam dat er wat problemen waren geweest met de v3 versie van esm.
Verder vlieg ik met een Futaba T14SG zender, en momenteel vlieg ik met een Sundowner 50 van Hangar 9.
Trouwens waar heb je deze motor gekocht?
Retracts RS333 74° - Lado by E-Retract
De motor heb ik bij Hobbyking gekocht. De ASP is exact hetzelfde als de OS variant maar dan 1/3 van de prijs.
Ik heb de motor inmiddels ingelopen op de werkbank en ik moet zeggen,...... hij loopt SUPER en klinkt VOORTREFFELIJK
Het enige verschil is dat de afwerking misschien iets minder mooi is van de ASP,... maar wat maakt het uit, hij zit toch ingebouwd.
De cockpit heb ik rechtstreeks bij VQ models besteld.
Wat betreft de retracts: ik ben op het advies van Erik (bigplanes) afgegaan. Hij verzekerd me dat als ik 5v gebruik er totaal geen problemen zullen komen. Mocht dit wel het geval zijn dan doe ik ze alsnog upgraden naar Lado.
Ik moet ook wel zeggen dat ik na het nodig speurwerk Erik gelijk moet geven. De problemen ontstaan inderdaad "alleen" bij hogere voltage ?
Voor de liefhebbers, een draadje van een ESM FW190 in het Duits met ASP160.
Zelfs als je geen Duits kunt lezen staat er genoeg goede foto's in om het de moeite waard te maken door te spitten.
Dit is de kist waar ik verschillende keren mee in formatie gevlogen heb, en de bouwer is een oude rot in het schaalbouwen.
Er staan veel nuttige zaken in mbt tot de motor, en kleine modificaties die de kist meer schaal maken.
Als je Frank wilt mailen, doe dat dan het liefste in het Duits, schrijvend Engels is niet zijn sterkste kant, maar een top gozer!
Warbirdforum | Ihnen wird der Zutritt zu dieser Seite verwehrt.
Ja ik heb ook de volle vertrouwen in Erik hoor, maar sommige adviseerde om voor lado te gaan, wellicht dan misschien toch maar de V3,
De cockpit van VQ moet je zelf verven of niet?
het is inderdaad een erg mooie motor en als het 1/3 van de prijs is, dan is het zeker de moeite waard.
hier kun je trouwens piloten vinden 1/5 & 1/6 Scale Pilots - IFlyTailies
Ik ga zo nog even naar je motor kijken op internet, lijkt een een mooie keuze ook qua geld.
Volgens Erik zijn de retracts van ESM prima, als je maar niet te veel volt gebruikt.
Ik sprak pas iemand die al ruim 2 jaar met een set V2 van ESM vliegt en hij heeft hier alleen maar lof over. De ervaring zal het leren![]()
De cockpit is inderdaad een kit, je moet zelf alles nog doen.
Dit vind ik alleen maar een voordeel want je kunt het maken zoals je zelf wil en je hebt gelijk weer een winterproject-je
Wat ook onzettend gaaf is, is de Saito 170 r3 stermotor, deze past precies in de kap (de ASP 160 trouwens ook) en klinkt ook super ! H0WSRM4fc3s[/media] FW-190 with Saito 170-R3 20080720 - YouTube
Het is dat mijn budget het niet toelaat want anders,......
Bedankt voor de site, ze hebben mooie piloten zeg![]()
Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd(De mijne heeft een ruim een half jaar in de bestelling gestaan)
Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.
Succes met de bouw.
Wim, ik denk dat het "kiele-kiele" wordt met die 150. Daar ga je geen lol aan hebben, dan vliegt ie niet FW190 waardig.
Zeker niet met uitgebouwde cockpit en een full size piloot.
Die 170 zou ik niet meer kopen, de opvolger is de 200R3. Zet daar nog eens CDI op en je hebt een beer van een motor zonder kans op uitval van cylinders.
Effe doorsparen, maar dan hebbie ook wat.
Bovendien kan die 200R3 op heel veel andere 1m80 kisten gebruikt worden.
Wim, ik denk dat het "kiele-kiele" wordt met die 150. Daar ga je geen lol aan hebben, dan vliegt ie niet FW190 waardig.
Zeker niet met uitgebouwde cockpit en een full size piloot.
Die 170 zou ik niet meer kopen, de opvolger is de 200R3. Zet daar nog eens CDI op en je hebt een beer van een motor zonder kans op uitval van cylinders.
Effe doorsparen, maar dan hebbie ook wat.
Bovendien kan die 200R3 op heel veel andere 1m80 kisten gebruikt worden.
Ja, even doorsparen, kost toch gauw 900Euri?
Op Youtube staat een ESM P-47 met een 180Saito en deze vliegt er prima mee., verschil met een 150 is op papier minimal, 0.3PK en de P-47 is volgens mij ook nog wat zwaarder.
Als je bij ESM kijkt geven ze een 20cc aan als voldoende, dus wat moet je nou kopen?, wil de motorkap zo veel mogelijk heel laten en ik moet op de 80DB blijven .
Heb op mijn Beaver( ook van ESM) een 20cc Zenoah zitten met 3 blads prop en deze vliegt hier mooi op schaal mee en zit net niet boven de 80db(electronisch toeren iets naar beneden gehaald) en dit is toch een behoorlijke kist.
Hoor graag nog wat adviezen![]()