Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Hallo allemaal,

Voor de speedrunners hier even een vraagje; welke accu's gebruiken jullie om met jullie rustler de 110 km/h te halen mijn record staat nu op 105, en dit zou ik graag verbeteren. Alvast bedankt.

Ligt een beetje aan de ESC/motor combinatie die je gebruikt. Ik denk dat een 3S lipo die 100A (bijvoorbeeld 5000mAh 20C) kan leveren, voldoende power levert om de Rustler over de 110km/h te laten lopen. Met de standaard ESC/motor is dat een ander verhaal.
 
Hallo,
Ik stam al wat langer met een probleem.
Ik heb een probleem met mij traxxas rustler xl-5, zodra ik gas geef beginnen beide achterwielen erg heen en weer te zwiepen.
Weet jullie heer het probleem van??

Kan speling op de bussen in de asdragers zijn, of onbalans in de wielen door water in de banden. En nog veel meer, maar die twee zou ik eerst checken.
 
mijn eerste 5 min ervaring met de traxxas rustler vxl die ik 2dehands gekocht heb...

full


full


batterij op zich vind ik niet erg ging toch overstappen op lipos,

maar de esc is een ander verhaal. ik heb de esc even getest met een lipo van mijn heli en de esc kan ik aan en uit zetten.

zoals je kan zien is het kabeltje die op de ontvanger aangesloten gesmolten en geknapt. voor zover ik het kan zien is de soldering op de printplaat nog intact.

heb ook even contact opgenomen met de traxxas winkel belgie, en volgens hen is het niet te repareren omdat de solderingen in hars verzonken zijn...

lijkt me wel idioot om daarvoor de esc dood te verklaren omwille van het kabeltje

Hoe kan ik dit het beste repareren? iemand tips of ervaring hiermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vrij professionele soldeer apparatuur staan en kan hier wellicht wel even naar kijken voor je?

Heb je ook verstand van elektronica e.d ?, want alleen een draadje solderen redt je het niet mee...

Beter gewoon aan bieden bij de LHS, want traxxas heeft /geeft lifetime warranty , dus levenslange garantie , grote kans dat ze ; of een nieuwe leveren , of een 1 aanbieden tegen gereduceerd tarief.( alleen had je niet de esc open moeten halen ivm de garantie , maar wie weet)
Of je moet geen vertrouwen in het product hebben ,en een ander merk aanschaffen.
 
Ligt eraan of dat nodig is. Ik ontwikkel zelf elektronica voor allerlei toepassingen, dus de nodige verstand is wel aanwezig. Maar fets vervangen wordt idd lastig, omdat de boel ingegoten is, maar het kan wel indien nodig.

Zo op de foto zien de bovenste fets er nog heel uit, de behuizing iig, hoe de staat van de rest is is moeilijk te zeggen.

Heb je enig idee hoe het gekomen is? Lijkt mij dat de kabel naar je receiver niet zomaar door brandt.
 
Ligt eraan of dat nodig is. Ik ontwikkel zelf elektronica voor allerlei toepassingen, dus de nodige verstand is wel aanwezig. Maar fets vervangen wordt idd lastig, omdat de boel ingegoten is, maar het kan wel indien nodig.

Zo op de foto zien de bovenste fets er nog heel uit, de behuizing iig, hoe de staat van de rest is is moeilijk te zeggen.

Heb je enig idee hoe het gekomen is? Lijkt mij dat de kabel naar je receiver niet zomaar door brandt.

ik weet niet hoe het gekomen is...
zoals ik al zei 2dehands rustler vxl gekocht, thuisgekomen batterij opgeladen met de fusion nx85 nimh lader.

batterij in auto gestopt even rondgereden, na 3-4 min begon de auto al minder snel te gaan nog 1 min doorgereden en plots een harde knal en zwarte rook.

het is wel zo dat de batterij of cel die ontploft is het dichtste bij de esc zat. dus ik vermoed dat het kabeltje in de vlam heeft gezeten?

mijn body van de wagen is ook helemaal zwartgeblakerd.

en wat is LHS?
 
Heb je ook verstand van elektronica e.d ?, want alleen een draadje solderen redt je het niet mee...

Beter gewoon aan bieden bij de LHS, want traxxas heeft /geeft lifetime warranty , dus levenslange garantie , grote kans dat ze ; of een nieuwe leveren , of een 1 aanbieden tegen gereduceerd tarief.( alleen had je niet de esc open moeten halen ivm de garantie , maar wie weet)
Of je moet geen vertrouwen in het product hebben ,en een ander merk aanschaffen.

ow lhs = local hobby store...

heb traxxas winkel in belgie gecontacteerd zij kunnen/willen het niet repareren. omdat de solderingen in hars verzonken zijn over garantie hebben ze niks verteld. nou ik heb ook geen aankoopbon of dergelijke en zoals je ziet de esc al opengedaan.(wist trouwens niet dat dat de garantie zou schaden... het is dan ook vrij makkelijk om deze open te maken.)
 
Dan zou ik toch een andere LHS gaan zoeken, want , zij hoeven alleen maar de esc aan te bieden bij de importeur, en niks anders .Dus geen soldeer of wat dan ook voor de winkel, enkel moeite doen om het produkt aan te bieden .....
Daarbij heb je geen bon nodig of wat dan ook ivm de lifetime warranty...

Nee heb je al en Ja kan je krijgen met andere woorden, een poging wagen kost je niks en stuk is ie toch al en niet meer te gebruiken :wink:

Laat de toko maar dit maar eens lezen .....

Suc6
 
Dan zou ik toch een andere LHS gaan zoeken, want , zij hoeven alleen maar de esc aan te bieden bij de importeur, en niks anders .Dus geen soldeer of wat dan ook voor de winkel, enkel moeite doen om het produkt aan te bieden .....
Daarbij heb je geen bon nodig of wat dan ook ivm de lifetime warranty...

Nee heb je al en Ja kan je krijgen met andere woorden, een poging wagen kost je niks en stuk is ie toch al en niet meer te gebruiken :wink:

Laat de toko maar dit maar eens lezen .....

Suc6

link even nagelezen ivm lifetime warranty, toch enkele vragen
er is blijkbaar een warranty charge van 50dollar en 5 dollar shipping costs (zal wel berekend zijn vanuit USA)

het lijkt me een beetje onbegonnen werk om aan zoiets te beginnen, de esc opsturen naar usa, torenhoge verzendingskosten betalen + 50 dollar warranty charge.
neem daarbij dan nog de tijd dat zoiets duurt, pakket kan verloren gaan...

ik vind het ook wel vreemd dat de officiele belgische traxxas in lommel hier niks over zegt ivm met de garantie of lifetime warranty...
ze zeiden dat het niet te reparen is dat was alles

hmm dilemma, zelf maken of garantie aanspreken...
probleem is als ik het zelf probeer te maken en het mislukt kan ik wss ook niet terugvallen op de garantie
 
Begin eens bij de importeur van de Belgié(of benelux),aanbieden en verhaal erbij wat er gebeurd is , de importeur kan dan met traxxas.com in kontakt treden en het verhaal uitleggen.Dan hoef je dus niks te versturen e.d .Ik heb dit meerdere malen meegemaakt dat het zo werkte en dat men of een nieuwe esc kreeg , of tegen gereduceerd tarief een nieuwe...

Daarbij is de medewerking van de LHS wel van belang , immers zij moeten even het kontakt leggen...

dealers europa traxxas
 
mijn eerste 5 min ervaring met de traxxas rustler vxl die ik 2dehands gekocht heb...

full


full


batterij op zich vind ik niet erg ging toch overstappen op lipos,

maar de esc is een ander verhaal. ik heb de esc even getest met een lipo van mijn heli en de esc kan ik aan en uit zetten.

zoals je kan zien is het kabeltje die op de ontvanger aangesloten gesmolten en geknapt. voor zover ik het kan zien is de soldering op de printplaat nog intact.

heb ook even contact opgenomen met de traxxas winkel belgie, en volgens hen is het niet te repareren omdat de solderingen in hars verzonken zijn...

lijkt me wel idioot om daarvoor de esc dood te verklaren omwille van het kabeltje

Hoe kan ik dit het beste repareren? iemand tips of ervaring hiermee.


Het is wel handiger om hetzelfde probleem niet in verschillende topics te plaatsen, om dubbele antwoorden te voorkomen: nimh-pakket-ontploft
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ow oww oww wat zie je dit vaak bij traxxas zeg. Misschien komen de printplaten uit een rookmachine....

Mijn advies, probeer via de garantie een nieuwe te krijgen en maar daar iemand anders mee blij. Koop van het geld een ander merk. Een rc collega van me heeft het zelfde probleem 4x achter elkaar gehad. Die esc zijn niet de beste zeg maar gerust.

Hoewel je denkt dat de batterij ontplofte.... Misschien zaten de draden in de accu niet goedof maakte kortsluiting?
 
Hm, je ziet het anders ook vaak zat bij Castle of Tekin. Die ESCs worden wel zo zwaar belast eigenlijk, het absolute maximum wordt uit de mosfets gehaald, en daar kunnen ze niet echt goed tegen zie je wel. Daarbij is koeling vaak minimaal, met als resultaat een nog zwaardere belasting voor de mosfets. Vind het allang knap dat ze zoveel power uit zo'n kleine footprint weten te persen, misschien wel teveel power..
 
Ow oww oww wat zie je dit vaak bij traxxas zeg. Misschien komen de printplaten uit een rookmachine....

Mijn advies, probeer via de garantie een nieuwe te krijgen en maar daar iemand anders mee blij. Koop van het geld een ander merk. Een rc collega van me heeft het zelfde probleem 4x achter elkaar gehad. Die esc zijn niet de beste zeg maar gerust.

Hoewel je denkt dat de batterij ontplofte.... Misschien zaten de draden in de accu niet goedof maakte kortsluiting?

Zou de oorzaak ook anders kunnen zijn dat de batterijen ontploft zijn omwille van de esc?
 
Weet ik eigenlijk niet. Zou je eerder verwachten als de accu geladen wordt dan met ontladen. De esc zorgt voor de stroom naar de motor, de accu houdt alleen de stroom bij
 
Ik rijd al dik 2,5 jaar met de originele ESC's in m'n beide Rustlers en ze hebben al behoorlijk wat LiPo's leeggereden. Ik heb serieus nog nooit problemen gehad en naar mijn mening zijn ze kwalitatief héél behoorlijk.
 
Back
Top