Woon in Overijssel. Bedankt voor de tips! Wat zou een goede muffer voor de zg62 zijn? Servo's? Powerbox noodzakelijk? Wou in ieder geval met 2 ontvanger accu's gaan vliegen.
Leuk! Een CAP! Die zie je niet zo vaak. Weer eens wat anders dan al die extra's en yaks. Ik heb zelf goede ervaringen met krumsheid dempers. Degelijk spul en lekker licht. Te bestellen bij onder andere Aerobertics.be Ik persoonlijk zou toch voor een DLE 55 of een DA60 (als je budget dat toelaat) gaan. Een twin is leuk, maar veel te zwaar in die maten en de extra uitlaat die je dan vaak nodig hebt is ook weer extra gewicht. Een ZG62 is ook een enorm blok ijzer ten opzichte van het vermogen die hij produceert. (wel genoeg voor deze kist, daar niet van). Als je gewicht in de neus nodig hebt dan leg je alle accu's maar onder de motorkap en schuif je de ontvanger en richtingsroer servo maar zo ver mogelijk naar voren in de romp (net achter de brandstoftank bijvoorbeeld). Geluidsreductie doe ik dan liever door een goede uitlaat, een luchtfilter, een stille 3-blad carbon prop, zorgen dat er niets rammelt en eventueel een hydromount/hydemount of andere flexibele motor-ophanging. Servo's.. Tja gewoon het merk kopen waar je zelf het meest tevreden over bent. Ik gebruik eigenlijk altijd digitale Hitec's en die bevallen prima, maar voor mijn nieuwe kist liep ik tegen Savox aan. Daar heb ik nog geen ervaring mee, maar het was zo goedkoop dat ik het eens wilde proberen. Als je er alleen kunstvlucht mee gaat vliegen heb je denk ik qua servo kracht wel genoeg aan 12kg / 120N per roer. Misschien voor het richtingsroer iets meer. Hele snelle servo's die ook nog erg krachtig zijn, zijn natuurlijk helemaal super, maar ook superduur. Dus dat ligt aan je budget. Je kunt 350 euro aan servo's uitgeven voor deze kist, maar je kunt ook makkelijk 600 euro uitgeven aan servo's. Powerbox is niet echt nodig, maar dat is heel persoonlijk. Ik heb in mijn kisten een Jeti maxbec2 zitten. Daar sluit je twee lipo's op aan en de andere kant prik je in de ontvanger. Het enige dat die maxbec doet is de spanning van de lipo's terugregelen naar een lager voltage. Je kunt de spanning naar de ontvanger dan instellen tussen 5volt en 6volt. Ik heb hem op 6volt staan. Daar kan elke ontvanger en alle servo's prima mee om gaan. MAX BEC 2 - BEC regulators » MAX BEC 2 : JETI model s.r.o. Wat je steeds vaker ziet is dat men met 'HV' servo's werkt. Die zijn gemaakt om te werken op 7,4volt (2s Lipo). Als je ook een ontvanger hebt die op 7,4volt kan werken dan kun je dus gewoon twee lipo's rechtstreeks in je ontvanger drukken en dan heb je die jeti hierboven niet eens meer nodig.
Wat zou een goede muffer voor de zg62 zijn? voor een ZG62 maar 1 keuze : een KS1060 reso van Krumscheid, gewone potten leveren voor deze motor te weinig vermogen. Servo's? zijn degelijkheid bewezen : hitec 7955tg (zoek bij servoshop in de UK en je vindt ze er nog goed ook) Powerbox noodzakelijk? nee, bijgevoegd voorstel van Fraggy volstaat, alleen is het wenselijk om de stromen uit je ontvanger te houden. dan verkies ik een powerbox evolution van rond de 199 euro Wou in ieder geval met 2 ontvanger accu's gaan vliegen. dat is zowiso een must, en dan 2 lipo's van rond de 2000 mah
ter bevestiging. - De stroomvoorziening die Fraggy voorstelt met 2x 2s Lipa ca 1800mAh - Servo's niet te lomp. 12Kg per roer is genoeg (1x per rolroer, 1x per hoogteroer, 1x richtingsroer). Ik denk zelfs voor richting dat dat voldoende is. Maar de trend daar is meer, 25Kg is meer dan voldoende, dan heb je ook één servo op dat roer. Mijn eerste F3A-X kist die ik alléén voor kustvlucht gebruikte was een 2.3m Wigens Z250. Daar zaten overal 5Kg servo's en op richting 15Kg. Later overgestapt op 7.5Kg digitaal (rol en hoogte). Nooit problemen gehad of tekort aan power. - Zg62, gemonteerd in een hydromount of Hydemount. Als uitlaat de enige echte Krumscheid resopijp!!! zie reactie BEL. Peter, weet jij de lengte nog van de pijp nog? ik niet meer.... Dan in combinatie met een 21x12 3blads prop.11 Succes Mark
als ik me niet vergis was de lengte van de bocht vanaf de motor tot aan de verdikkingsring op de pijp 72 cm, maar er zit normaal bij een nieuwe reso pijp een grafiek bij. je kijkt dan hoe lang de lengte moet zijn bij 7000 toeren en doe daar dan 2 cm bij. ikzelf had altijd een 22x12 3blad van seyer op mijn 62, maar 21x12 is meer in gebruik. maar ik vermoed dat je indien deze opstelling gaat gebruiken er veel gesloopt gaat worden. De kist is blijkbaar al opgemaakt voor een boxer motor. dan heb je ook nog verschillende keuzes : DLE 60 ZG 70 of 80 3W 70 (net nieuw uit) voor deze motoren heb je dan ook geen reso nodig.
Geweldig! Dank voor de hulp, zelf het wiel uitvinden is altijd nog te duur gebleken dus dit is super! De DLE 55 begint wel interessant te worden qua gewicht, vermogen en prijs. Deze monteren met een hypemount. Zou deze zonder reso kunnen? Of misschien deze: Aerobertics.be - Product Detail Mufflers - Krumscheid In combi met een 3 blads prop?
Je hebt denk ik een tikfoutje gemaakt en bedoelt Hydemount? Ik zou die kist van jou wel met een DLE 55 zonder resopijp durven vliegen. Zeker als je niet meteen het A-programma wil vliegen (met een paar snaprolls in een upline achter elkaar, remt nogal af ) Die krumscheid pijp is prima. Ik gebruik voor mijn DLE 111 ook twee Krumscheid KS 86 VS-5. Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar ze schijnen goed te werken op deze motor en ook nog eens stil te zijn. En aangezien de DLE 55 gewoon een halve DLE 111 is, zou dat dus bij jou ook prima moeten gaan. Een (duurder) alternatief is een MVVS 58 Prosport (van www.mvvs.nl). Dat is echt een monstermotor! Die sleurde mijn 2.2mtr Yak en Raven met gemak met iets meer dan half gas recht omhoog uit een hover. Draait ook lachend een 22x10 drieblads of 24x10 tweeblads mejzlik rond met een normale demper (bijvoorbeeld zo'n Krumscheid als hierboven. Al zou ik dan voor de 88 gaan ipv voor de 86. Iets meer ruimte, waarschijnlijk nog iets meer power) De MVVS schijnt veel meer power te hebben dan elke andere motor in deze klasse. Daarmee moet je elke kist tot 9-10kg door alle figuren heen kunnen sleuren. Wel duurder dan een DLE, maar kwalitatief ook beter en met fantastische support van de nederlandse dealer!
Je hebt gelijk Fraggy; typefout! Dank voor je hulp man, ik ga de kist rustig afwerken en de servo's e.d. inbouwen en dan kon ik wel eens voor die DLE gaan. Moet ik ergens nog rekening houden met de positie/inbouwhoek? Op zijn kop, of misschien beter onder 90 graden?
Het maakt niet zo veel uit hoe de motor erop zit. De inbouwhoek is wat jou het beste uit komt zodat hij zo mooi mogelijk in de kap past. Bij mijn Extra hangt de motor schuin ergens tussen 'op zijn kop' en 90 graden omdat hij zo net helemaal in de motorkap paste.
bel, er vliegt iemand bij ons met een dle 55 deze is met zelfgebouwde dempers, met afstand de stilste kist op het veld, als je het vermogen van de 62 ZG en het gewicht bekijkt, dan is de dle een veel leukere optie, met een ks 5 kamer demper of een pefa pot, is die motor echt goed stil te krijgen.. de ZG is onderhand een dinosaurus...
Heeft iemand ervaring met de DLA 56? Zag dat de motor behoorlijk goedkoper is dan de DLE55..en ook 20gr lichter.. Maar ben een beetje bang voor goedkoop-duurkoop.. DLA-56 Spec. Performance: 5.6hp @ 7600rpm Idle: 1400rpm Thrust: 15kg @ 100mtr / 13kg @ 1800mtr (Above sea level) Suggested prop: 22x8, 22x10, 23x8, 23x10 Spark Plug: NGK CM6 Bore/Stroke: 45 x 35mm Compression: 7.8:1 Weight: 1290g, Muffler: 115g, CDI: 120g Fuel: 2C Regular Gas mixed 30:1(Break-in) - 40:1(Standard flying) Includes Walbro membrane pump carburetor with manual choke CDI is an automatic advancing electronic ignition system.
En deze.. Mij geheel onbekend. Wel zwaarder, maar meer power DJ-80cc Specification: Bore x stroke: 52 x 38mm Piston displacement: 80cc Max. power: 8.2HP/8,000rpm Min. idle rotating speed: 1200rpm Rotate Speed: 1,200rpm-9,000rpm Electronic ignition CDI Spark plug: NGK CM-6 style Carburetor: Walbro choke type/diaphragm Start mode: Anticlockwise Push Prop Start Weight: 1795g (without ignition or muffler) Prop Range: 23x10~26x8
de dla doet het in Duitsland erg goed, mark maibom is dealer van die motoren, vliegt zelf f3ax. in onze vereniging is er 1 die met een dla vliegt, deze motor presteert goed. toen de eerste DLE motoren aankwamen, was er ook niets beter dan 3w, en DA, voordat DA er was, was alleen 3w goed, en daarvoor zenoah, ze hebben zich allemaal bewezen, en ik ben er van overtu8igd dat ook DLA het niet minder zal doen. en er zijn er wel die beweren dat het een kopie van een kopie is, maar elke motor waar ook ter wereld is een kopie, dat heeft dus niets te maken met de kwaliteit, als er goede grondstoffen worden gebruikt, is een kopie soms beter dan het roigineel.
Ik heb anders al heel wat andere berichten over de DLA gehoord als je wilt kiezen tussen een DLE of een DLA kies dan de DLE die zijn een stuk beter en presteren ook beter
de presteren idem als de DLE motoren en gaan ook op dezelfde manier stuk (lagers) maar wat je van de DLA ook hoort is dat ze vlug durven lekken langs de pakkingen. dus daar moet ook extra aandacht aan geschonken worden. voor de rest zal deze motor even goed kunnen als een DLE. wat mij wel interesseert is de motoren die Mark Maibom voor zichzelf maakt en dat zijn die 4 cilinder motoren, maar het prijskaartje is ook om U tegen te zeggen. DLA 128 - MTM Modell Technik Maibom - DLA Motoren Vertrieb
Op papier wel ja maar in de praktijk niet ik heb al een aantal DLA gebruikers gesproken en die zijn zeker niet tevreden met de motor de eerste DLE motoren hadden er ook missers tussen zitten Maar dat is met de nieuwe generatie opgelost DLE wil motoren leveren van de beste kwalitijd En dat merk je DLE gebruikt als carberateur een tilotson kopie DLA een walbro kopie Het nadeel van de walbro is dat I niet goed werkt in het middengebied de tilotson heefd een beter verloop waardoor de motor ook in het middengebied goed presteerd DLA wil mee liften op dat sucses maar het is wel goed voor de markt het aanbod houd de prijzen laag De DLA 128 kan potentie hebben I P V een 2 cylinder
ik heb 3 dle motoren, de eerste ging spontaan kapot, explodeerde gewoon: k2TAXGrev20[/media] broke down first run - YouTube de tweede heeft een vastgelopen krukas: Zlfoue9uMz4[/media] crankshaft faillure - YouTube en de derde zit nu nog op mijn ultimate.. dus zeg me niet dat DLE zo geweldig is, als ik weer een motor koop, dan word het een DA/3W , puur uit budget overweging zou ik DLE/DLA kopen.
Ik zou gaan voor een ZG 62 met hydromount, en Toni Clark Zimmermann demper voor de ZG 62. Daar een Engel super silence carbon 3 blads prop van 22 x 10 en je hebt een waanzinnig stille combo. Geen idee hoeveel extra vermogen een resopijp oplevert tov de zimmermann uitlaat. Zoals op mijn 1:3 Cap 21.... Toni Clark Cap 21 - YouTube In het filmpje niet harder gevlogen dan half gas... Maar hoeveel kg is jouw Cap?
Heeft iemand ervaringen met Savöx servo's? Ik heb de SC 1256tg op het oog. Ze zijn dubbel gelagerd, metaal. Technische specificaties Gewicht 52 g Instelkoppel bij 4,8 V / 6 V 160 / 200 Ncm Instelkoppel bij 4,8 V 160 Ncm Insteltijd bij 4,8 V / 6 V 0,18s 60 / 0,15s 60 ° Insteltijd bij 4,8 V 0,18s 60 ° Aandrijving Metaal Insteltijd bij 6 V 0,15s 60 ° Instelkoppel bij 6 V 200 Ncm Lagertype Dubbel gelagerd Stekkersysteem JR Breedte 20 mm Fabrikantnr. 80101012 Servo-type Standaard servo Insteltijd bij 6 V / 7,4 V 0,15s 60 Instelkoppel bij 6 V / 7,4 V 200 Ncm Lengte 40.3 mm Servo-technologie Digitale servo