Thunder Tiger Raptor G4

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Niki 85, 15 mei 2013.

  1. Willem_Jan

    Willem_Jan

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    1.249
    Locatie:
    Knesselare
    Studentje leert lezen zeker ? ;) :D

    Kijk eens naar mijn onderschrift...ik heb diverse brandstofheli's versleten danwel total loss gevlogen en ben "gedwongen" een electro erbij te nemen omdat hier in de buurt geen enkele club nog nieuwe leden met nitro accepteert. Moest ik gewoon lid kunnen worden met een verbrandingsmotor dan had ik niet geinvesteerd in electro ;)

    Ik mis ook het geluid en de geur, maar de buren van de club precies niet... :D
    Vanwege diverse vreemde storingen een andere (2,4ghz) ontvanger geplaatst en daardoor noodgedwongen een nieuwe governor moeten bestellen, maar thuis vlieg ik nog vrolijk met m'n nitro inclusief de "ongemakken" die daarbij horen zoals kuiswerk en afstellen e.d.... ;)
     
  2. frans laurijsen

    frans laurijsen

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Niki,

    Jammer dat je hem niet heb kunnen redden.

    De heli is gestript dus is kontrolle eenvoudig. De haakse tandwielen voor en achter zijn geborgt met een pennetje en deze is weer vastgezet met een boutje in de aandrijfas.
    Nu is in het verleden vaak voorgekomen dat zo'n pennetje eruit schiet en hierdoor verlies je
    de aandrijving aan de hekrotor. Check dit en verzeker jezelf dat dit echt goed vast zit!

    Groet Frans.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.319
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is dus de reden dat ik zo blij ben met "mijn" club :D
    Geen buren!

    Alleen zelfopgelegde geluidsregels, dus bij ons mag je nog nitro 2takt stoken
    En dat beetje poetswerk heb ik daar echt wel voor over..
    zeker de blik op die gasten hun gezicht als ik na een tank of 5 gewoon vrolijk nog een keer tank en verder ga, terwijl zij op de lader moeten wachten ;-)

    En ik heb gewoon een hekel aan die grote accu's.
    3s 2200 mah is voor mij groot zat.
     
  4. davy r

    davy r

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    23
    hallo,
    Heeft iemand al iets van quick canopy mounts gevonden die passen op de raptor ? de rubbere komen altjjd los en direct stuk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.319
    Locatie:
    Rotterdam
    tip: zoek s op rc booya
    die heeft voor veel merken andere typen canopybevestigingen
     
  6. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Davy, wat erg helpt is de rubbers met een zachte lijm zoals UHU por in de canopy te lijmen, en de posts zelf licht in te vetten met bijvoorbeeld teflonvet. Sinds ik dat gedaan heb is er nooit een canopy losgekomen, en geen enkel rubber meer gescheurd.

    Verder schijnen de canopy mounts van de Trex 700 van QuickUK goed te passen, onder andere Marco Rebelo gebruikt deze.
     
  7. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    De nodige onderdelen zijn geleverd.

    De tailservo heeft TT onder garantie vervangen en omdat ik nog 690 bladen liggen heb vallen de kosten reuze mee :thumbsup:.

    De heli is in de loop van vorige week terug opgebouwd en ik ben niet tevreden over hoe de front tail gears lopen. Deze zitten nog stevig op hun plaats maar lopen niet 100% naar mijn zin. Deze zijn dus bij besteld en als alles vlot verloopt heb ik deze op het eind van de week in huis.

    De trillingen die ik zag in de uitlaat zouden ook moeten opgelost zijn. Er zat een bout niet 100% vast van de uitlaatbevestiging naar de motor toe.

    Als alles een beetje mee zit steekt de heli volgend weekend terug in elkaar :p.
    Ik ken de handleiding van de G4 bijna uit men hoofd :rolleyes:.

    mvg,
    NIki
     
  8. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    he niki

    intersant draadje,want ik schaf binnenkort de zelfde heli aan,nog ff wachten tot ze weer op voorraad zijn bij flp.

    om even terug te komen op de losgetrilde uitlaat,zet je uitlaat altijd vast met borgmoeren of contramoeren zelf ben ik een voorstander voor groene loctite,deze loctite kan tegen 150 gr celcius.

    hier een link naar de loctite---->Loctite 270 Threadlocking Adhesive 10ml *-*RIGIDHELI MODELSTORE

    ps: hoe doet de heli het nu?
     
  9. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Hey Borgo,

    De uitlaat is standaard geleverd (in de combo versie heli+electronica+motor) met borgmoeren.

    De heli vliegt super (voor mij toch). Tov de trex 700ev2 voelt de heli robuuster en directer aan en wat ik persoonlijk het hardste merk is hoe licht de heli is. Zowel in de hand als in de lucht. Ik vlieg de G4 met 690 bladen en de standaard instellingen van de gt5. Mits flink wat expo is dit goed te doen en vliegt de heli smooth. Anders is het een echt 3D monster. Heel zot heb ik er nog niet mee gedaan aangezien ik (door onkunde) de motor heb laten vastlopen :mad:.

    De nieuwe motor heeft nu iets van een kleine 2l gedraaid en het vertrouwen begint er terug in te komen. Maar toch ga ik er deze keer op letten dat ik het wat langer rustig aan ga doen :D.

    Kortom een geweldige heli om te bouwen, alles past mooi en heeft ook een hoog bling bling gehalte. Qua vliegen voelt de heli veelzijdig aan. Rustig wat rondvliegen tot hard big air en 3D. De heli is ook zeer crash bestendig (dit heb ik spijtig genoeg mogen ondervinden door een defecte staartservo, die overigens keurig vervangen geweest is door TT).

    Ik ben er allesinds heel blij mee, hopelijk jij ook ;).

    Mvg,
    Niki
     
  10. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Vanavond de G4 nog eens kunnen vliegen. ZALIG :D.
    Lekker warm, niemand op het vliegplein, geen wind en heel belangrijk vrije tijd.

    De staart staat nog niet strak genoeg maar dat komt nog wel.
    Eerst het hele nitro gebeuren maar eens gewoon worden :rolleyes:.
    De redline staat nog redelijk rijk maar presteert al behoorlijk. Als extraatje heb ik een push & glow geinstalleerd. Super handig, geen geklooi meer met die vervloekte gloeipennen. Primen,push the button,starter erop en de motor draait.

    In totaal heb ik vandaag toch een dik uur effectief gevlogen met de G4. Wat een verademing tov electro vliegen (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

    Met een rijk afgestelde motor en een mix qua vliegstijl haal ik toch 10min en nog een beetje reserve in de tank.

    Op naar meer ;).

    Mvg,
    Niki
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Leuk het NITRO vliegen Niki,

    kan je echt lang vliegen zonder moe te worden of lege lipos, ha ha

    groetjes van Heli-Uwe
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Trouwens een heeeeel leuke heli ook nog !!!

    groetjes, Uwe
     
  13. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Dank u Uwe :grin:

    Het was weer een fijne namiddag op het vliegplein.
    De motor loopt lekker en de gt5 voelt ook goed aan.

    Maar nu met het nalopen van de heli toch een defecte gevonden.
    De nippel op de uitlaat stond los en brak af terwijl ik de brandstofslang er vanaf trok :(.

    Morgen een nieuwe nippel gaan halen. En hop terug de lucht in met de G4 :p.
    Hier een foto van de gebroken nippel. De afgebroken schroefdraad kwam er gelukkig makkelijk uit ;).
    [​IMG]

    Ze vliegt met de minuut beter en beter. De motor heeft echt lekker veel power en de heli is enorm wendbaar :D.

    Mvg,
    Niki
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mijn Rex 600 was echt goed naar 10 liter nitro,
    misschien ga ik iets overdrijven, maar hij gaat nu suuuuper.

    groetjes van Heli-Uwe
     
  15. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Vandaag de overstap gemaakt naar een ander merk brandstof.
    Per 5l komt het me €10 goedkoper uit, ik moet er enkel wat verder voor rijden.
    Maar dat is een goed excuse om wat meer brandstof in te slaan ;).

    Hier een foto van vandaag.
    Spijtig genoeg wel mijn canopy vergeten mee te nemen naar het vliegveld :rolleyes:

    [​IMG]

    Mvg,
    Niki
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Nou, beter dan de zender vergeten of zo,

    let op bij wisselen van brandstof:

    vaak is ook ander olie in de brandstof,
    toen ik wisselde, heb ik de middelschroef iets hoger gedaan,
    later bleek het , dat ze eerder lager moest,
    maar voor het zelfde geld kan het ook anders om,

    kijk gewoon hoe hij loopt en rookt,

    tip van mij, Uwe
     
  17. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Dit is 20/100 nitro en bij het vorige merk was 16/100.
    Ik draai de motor nog steeds te rijk en vlieg op max 65 percent.
    Vandaag heb ik de hoge naald 3of4 klikken toe gedraaid en even met de lage naald gespeeld maar dat laatste vond de motor niet leuk. Toen liep ze meteen "heet".
    Nu met een dikke vette pluim en ik schat ongeveer 2,5l later loopt de motor licht lauw. En dit met speedruns, loopings enz.... En ik haal met 3/4 van een tank 10 a 11 minuten vliegen.

    Tja, ik weet nog niet echt hoe een goed afgestelde nitro hoort te lopen qua geluid bedoel ik dan. Gisteren heb ik de motor even op 75 percent laten lopen en ik vond dit een heel ander geluid dan op 65 percent. Meer janken, maar de heli ging wel als een speer. Qua motor ga ik het afstellen "rustig" opbouwen. Meer power en pitch is leuk maar nu gaat het ook al goed. En ik wil men G4 niet de grond in boren door te snel te veel te willen :rolleyes:.

    Mvg,
    Niki
     
  18. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.758
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Nice Niki
    Ik vlieg ook al enkele jaren met OptiFuel en vind het zeer goede brandstof
    was van Coolpower 15% overgestapt naar OptiFuel 20%nitro en er was duidelijk verschil in deze brandstof
    Het olie percentage is iets hoger in Optifuel maar zou hem op de naalden lekker rijk vliegen en voorkomt zo schade aan je motor.......
    Ik heb net een nieuwe motor (Osmax 91 HZR 3D speed) en vliegt geweldig op deze brandstof hoewel ik hem nog veels te rijk vlieg..(nog aan het inlopen)

    Als je wat gaat draaien aan je naalden zorg dat ie niet te arm staat want als eenmaal de rook weg is dan is het snel gebeurt met je motor.(midden naald moet minstens 1 volle omwenteling open staan)
    ook goed dat je de Temp in de gaten hou deze mag echt niet heet worden
    iets warm ok maar Heet is niet goed
    Dit zeg ik omdat de olie percentage in optifuel een stuk hoger ligt en dan rookt ie standaard al als een gek van
    luister goed naar het motor verloop

    s6 met je mooie heli en de juiste brandstof

    Greetz
    Jeroen
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Die midden naald bepaald ook wat de temperatuur,
    wat Jeroen schreef, minst 1 turn open,
    woord die dan nog heet, kijk eens wat die bij veel gas doet,
    rookt die nog goed of is die grote naald ook te arm ???

    10 minuten met een tank is normaal,
    de motor rookt echt goed,
    als je 15 minuten vliegt met een tank, is het zeker niet goed denk ik,
    staat die te rijk komt echt olie uit de uitlaat en je vliegt 7 minuten

    voorzichtig met de motor,
    of laat maar iemand kijken en luisteren (1:1)

    veel plezier verder, Uwe

    (kijk ook dat blaadje van Jupiter Venlo met slang afknijpen en zo, heel handig om te weten)
     
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.319
    Locatie:
    Rotterdam

Deel Deze Pagina