Ja, er zijn er zat. Als app en als mp3. Zie bijvoorbeeld http://www.rmsadenver.com/f3j_announcements.htm enF3J at www.grini.no
En voor de iPhone RC-Timer PRO In training mode kun je de werktijd en 'target tijd' vrij invullen. Ik ben as we speak de F5J timer aan het toevoegen
ahja, die RC-Timer pro app heb ik. Zou mooi zijn als F5j daar in opgenomen wordt! Ook met toeter en timer / talking timer enzo?
Talking timer zat er al in. Probeer eens de F3J setting. F5J lijkt natuurlijk heel erg op F3J (op de 30 seconden motorloop na) en die zit er wel in, inclusief toeter (de toeter heb ik wel vervangen door de 'echte' toeter die in wedstrijden wordt gebruikt).
Jongens, ik heb het gewoon heel druk. En als ik mag kiezen tussen betaald werk of werken aan de App dan is de keuze snel gemaakt Kijk, als jullie nu € 40,- voor de App willen betalen dan kunnen er wat prioriteiten veranderen
Nou Leon omdat de mensen achter het forum nog niet weten wat een Like button is heb ik hem maar verzonnen bij deze
- Stel RC-Timer in op 'Training' - Zet de target time op 30 seconden - Zet de working time op 10 minuten - Zet 'autostart worktime' aan - Zet 'Voice 'target time' aan - Zet 'Voice worktime' aan Dan kun je prima trainen voor F5J Niet wachten! Vliegen!
Je kan ook gewoon dit MP3'tje op je iPod/smartphone laten afspelen... http://db.tt/nr0V1VJT Groet, JB
Update-je voor iphone5 mag ook wel een keertje Grapje hoor wubbe , ik weet dat t enorm veel tijd opslokt! Zet m op! (Ps, hou ook vast rekening met ios7!)
Wubbe heb je de app ook voor een nokia 3310 we hebben wat bejaarden rondvliegen die geen iphone hebben
Iets wat wellicht in dit draadje past is de invloed van het gewicht op de vlieg- en daalsnelheid. Wat doe een paar gram meer met je minimale daalsnelheid en wat is de invloed van een kilo extra lood als ballast. Voor het gemak pak ik een studieontwerp waar ik in XFLR5 (v6.09.01 beta ) al een tijdje mee bezig ben. Een paar gegevens: Profiel: HN-465 (dikte 8,35% met 2,25% welving, vind je in de data base van Profili) Vleugeloppervlak: 77,12 dm Spanwijdte: 3634 mm Slankheid: 17,15 Bepaald zijn: Minimale daalsnelheid Snelheid bij minimale daalsnelheid Glijgetal bij minimale daalsnelheid Maximale glijgetal Startend met een gewicht van 1600 gram tot en met 2600 met intervallen van 200 gram. De vleugelbelasting varieert van 20,7 tot 33,7 g/dm2. Er ontstaan 6 grafieken waarbij de gezochte waarden elke keer vrijwel op een rechte lijn liggen. Je kunt gemakshalve de waarden tussen 1600 en 2600 gram interpoleren. Het gaat om een idee te krijgen van de orde van grootte. Bij 1600 gram is de minimale daalsnelheid 24,1 cm/s bij een vliegsnelheid van 6,19 m/s. Het glijgetal is dan 23,7. Het maximale glijgetal is 26,5. Bij 2600 gram is dat 28,5 cm/s bij een vliegsnelheid van 8,12 m/s. Het glijgetal is dan 25,8. Het maximale glijgetal is 29,5. 1 gram extra gewicht kost je 0,044 mm/s extra daalsnelheid en geeft je 1,93 mm/s extra vliegsnelheid. Let op dat bovenstaande alleen geldt in het nauwe gebied waar we graag vliegen. Ga je snel vliegen ziet het plaatje er iets anders uit. De vliegsnelheid bij minimale daalsnelheid ligt vrij dicht bij de overtreksnelheid. Vlieg je iets sneller of langzamer dan de ideale snelheid neemt de daalsnelheid sterk toe. Een beetje positieve flap werkt als je profiel daar geschikt voor is. De daalsnelheid en overtreksnelheid nemen af. Net als het glijgetal. Bij teveel flap neemt de daalsnelheid weer fors toe en keldert het glijgetal helemaal. Kans op overtrek neemt ook snel toe. En zo kun je nog veel meer zaken variëren. Maar in ieder geval is een beetje meer gewicht niet zo erg. Daar kelder je echt niet door uit de lucht. Waar menigeen zich wel op verkijkt is dat je echt meer snelheid moet houden. Je moet je kist gewoon laten glijden. Hoe groter je kist hoe minder kritisch alles wordt. Lucht is net stroop en een groter voorwerp heeft daar nu eenmaal minder moeite mee. (Het begrip viscositeit en Reynoldsgetal in a nutshell.) Ik h dit stukje inmiddels ook in een ander draadje gezet, waar het eigenlijk thuishoort. theorie-en-praktijk Dat is een draadje wat voor een serieuze F-vlieger erg interessant is. Je kunt daar je vragen en opmerkingen kwijt met betrekking tot de verhouding tussen theorie en praktijk. Met de huidige software kun je vaak heel goed zichtbaar maken waarom je kist vliegt zoals die vliegt.
Tuurlijk! Ook voor de 3310 Ha, das een leuke! Ik heb hem inderdaad gemaakt voor een Nokia 3310 :rolling: Lang voordat er een iPhone bestond zag ik al potentie in Apps (een visionair noemen ze dat ) en heb mij verdiept in het schrijven van applicaties (Midlets heete dat toen) voor de 3310 (ik had er zelf ook een). Ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden. U hoort nog! [EDIT]Gevonden! Mailtje is onderweg