Compass 7HV

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door 666yeti666, 20 jun 2011.

  1. MrRigid

    MrRigid

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Berlicum
    Even een foto van de nieuwe swashdriver ombouw voor de 7HV kop. Dit is een optie, waarom? Omdat het kan...de orginele kop werkt feilloos maar blijkbaar waren er mensen die dit systeem graag op de 7HV wilde hebben.
    Komend weekend eens uitgebreid testen.

    [​IMG]
     
  2. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Staat hierdoor de kop niet hoger?
    Zo ja,... Is dan de hoofdas wel dik genoeg?
    We zullen zien.

    Ik blijf bij het DCF systeem van de 7HV.
    Compass is de enige met DCF die wat kan flexen, daarom geloof ik wel in hun systeem.
    Maar ik geloof best dat er twijfels zijn bij velen. Er is veel negatiefs over het DCF systeem te lezen.
     
  3. MrRigid

    MrRigid

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Berlicum
    Nee Walter,hub blijft hetzelfde.
    Mixerarmpjes, bladegrips en al het klein materiaal...thats it.
     
  4. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt en of je verschil kunt merken, vooral in precisie en gevoel

    mvg
    Bas
     
  5. MrRigid

    MrRigid

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Berlicum
    Zondag verder afstellen en filmpie maken Bas. Neem aan dat je mijn reactie al had gezien op HF ;)
     
  6. MrRigid

    MrRigid

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Berlicum
    Gister maiden gehad, ging perfect. Upgrade voelt heel erg goed, stuurt als een scheermes en erg direct ook. Bochten als op rails. Verschil zit vooral in de korte cyclic en collective inputs bij bv. tictocs. Phasing verschil door de flex in de swash to grip arms is nu weg. Een mooie upgrade voor iedereen die het dfc principe niet ziet zitten maar noodzakelijk...nee niet echt. Huidige standaard kop werkt feilloos en upgrade zal voornamelijk door de echte 3D piloten als verbetering worden aangevoeld.
    Niels wilde de 4540 wel een even testen, 14T is te weinig om het beest echt los te laten, geen headroom meer met 2200 rpm dus hij bogt af en toe iets. Gains moesten ook nog fine getuned worden maar alvast kleine impressie.

    [media=youtube]P1gCJ5naASg[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    785
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    PFFFFF
    Super gevlogen zeg.
    Wou dit ik de helft maar kon
     
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Even een update van dit draadje: binnenkort ga ik de Hyperion sensor voor governor van Vstabi gebruiken. Ben benieuwd of ik dit verschil ga merken tov de huidige governor van de Jeti mezon130 regelaar.
    wordt vervolgd ....

    gr
    bas
     
  9. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Dat ga je wel merken hoor. Heeft jouw Mezon geen rpm uitgang?
     
  11. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    @Walter: thx voor de link
    @ dekker: de huidige mezon niet, maar de nieuwe wel, echter nog geen tijd gehad om in te bouwen. ...
    Gr bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Inmiddels in vstabi 3 banken geprogrammeerd voor 3 rpm's : 1600/1800/2000rpm.

    2000rpm houdt fantastisch goed, wat een power, ongelooflijk!
    Voor 1600/1800 moest de gain trouwens wel flink omlaag, staat nu rond de 15. Schijnt bekend te zijn bij de Jeti Mezon regelaar.

    1600/1800rpm wordt juiste rpm niet goed bereikt afhankelijk of ik van laag naar hoog schakel of vice versa.
    Daar moet ik dus nog naar kijken.

    gr
    Bas
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Met andere pwm geprobeerd maar helaas blijven laagste 2 toerentallen incorrect.

    Inmiddels ander type sensor aangeschaft. Hobbywing met 2 draden naar de motor ipv 1 , dus hopelijk hiermee meer succes

    Gr bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Enfin, door toenemend tijdgebrek niet eerder aan toe gekomen, maar het is inmiddels gelukt om alle 3 de toerentallen juist te krijgen.
    Wat ik verkeerd had gedaan is om in ELKE bank de "max headspeed" op de gewenste waarde vast te leggen.
    Dus bij 1600rpm : "max headspeed" = 1600 en tevens het gaskanaal op maximal programmeren.
    Bij 1800rpm : "max headspeed" = 1800rpm
    Idem voor 2000 rpm.

    Bij 1600 rpm had ik nog wel een vibrerende tail bij pitchstoten dus de gain van de tail ook nog wat moeten verlagen.
    Al met al is het gelukt en ik ben tevreden.
    En wat kan iets simpel zijn...... als je het weet ... :)

    gr
    Bas
    ps. er gaat een upgrade voor de head van de 7HV uitkomen ...
     

Deel Deze Pagina