Ik denk dat daarom ook dit topic geopend is : om het merk Compass een beetje onder de aandacht te krijgen, zodat er wat meer dealers uiteindelijk komen ? Zou wel mooi zijn. Hebben ze bij Compass niet van die bekende-brokkenpiloten als bij Align op de loonlijst ?
RIGIDHELI MODELSTORE Zit in brabant, niet zo gek ver weg... Welke bedoelde jij dan? Waarom meer, als er een is die alles op voorraad heeft en snel verzend? @Mike Oscar... je hebt helemaal gelijk...en het is dat ik graag een Warp in de vloot heb.....Ik had je graag van je Atom 500 afgeholpen, ik heb em als 5.5 gevlogen echt een fijne heli, en je kan de packs van de 6HV erop kwijt..... De 6HV Ultimate vliegt echt een stuk anders en beter als zijn voorganger !!!! heb er nu een vlucht op 20 opzitten en ik ben er super te spreken over.... ff wat pic's dan maar ''''';-)
Nice topic! Ik vlieg zelf ook met een 7HV en een Warp 360. Heb hiervoor een 3D+ (600size nitro) en een Atom 500 gehad. Het zijn heerlijke machines die uit de doos goed vliegen. Wat filmpjes van de betaalde brokkenpiloten met een Compass :lol: Gr. Iwan
Grrr Iwan die 7HV van jou......... Ik ben bang dat ik er aankomende zomer ook aan moet gaan geloven....
Die bedoel ik ja. De shop zit toch tegen 's Hertogenbosch? Da's net geen 2uur rijden voor me. (ik zie trouwens net dat het geen echte winkel is waar je zomaar kan binnenlopen: "afspraak maken") Nu ja, als de shop veel op stock heeft en snel verzend. Misschien moet ik het toch maar eens overwegen dan...
Ik zou mij niet druk maken dat er maar 1 winkel is voor Compass onderdelen waarom zou je ook eindelijk! 1 winkel is immers genoeg en die speed duivels vliegen overal ter wereld omdat ik weet dat ze op veel plaatsen super snel zijn uitverkocht. Maar eh kun je niet verhuizen maar natuurlijk geintje. Compass is niet meer weg te denken uit Nederland en Belgie zo simpel is dat. Je crasht niet elke dag en de service die de man geeft is al onbetaalbaar let daar goed op en waarom moet je persoonlijk onderdelen halen al is het 5 km rijden dan ben je de verzendkosten al kwijt aan brandstof. Ik zou de moeite nemen om een keer naar een heli meeting te gaan waar je deze mannen ook in actie kunt zien want behalve de shop hebben ze ook nog eens heel veel ervaring omdat ze zelf vliegen.
Heel heel mooie heli's, moet ik eerlijk zeggen, die 7HV lijkt echt een kracht-monster te zijn ! en als je een dealer hebt, die alles snel verstuurt, is het toch genoeg, wat wil je meer !! Groet Uwe
Jongens hou op met die mooie foto's ... ik kan mijzelf zo niet bedwingen om m'n creditcard niet te gebruiken haha. Ach, en al is er maar 1 dealer in NL ... so what, als zij de onderdelen gewoon kunnen leveren is er niks aan de hand toch. En gewoon zorgen dat je 'm niet de grond in boort
Klopt, dat was wel mijn bedoeling. Omdat er veelal gesproken word over Align - Mikado en Goblin. En naar mijn mening doet Compass er niet meer voor onder.
Mensen Compass is zelfs zo goed dat ik een T.rex en en nieuwe Logo 550-SX onder het stof heb staan. Dus nu weet je genoeg waarom dit topic er is! Maar de mens is een kuddedier wat de 1 heeft moet de ander ook hebben. Gewoon je eigen weg kiezen.
Mijn oudste en meest gevlogen compass heli is de 500, die heb ik inmiddels 2,5 jaar. Toen gekocht omdat het mij een degelijke heli leek en het eens wat anders is dan een trex. Een nadeel vind ik dat er minder keuze qua canopies en waar je evt je onderdelen haalt, maargoed er is rc711 en rigidheli dus dat is meestal geen probleem. Enige minpuntje vind ik dat je de motor as niet los kan kopen en zonder pers ook niet te vervangen is. Je moet dan de as incl buitenkant vervangen of iets anders verzinnen. Nu heb ik een drupje borgmiddel tussen as en lager en dat lijkt wel goed te werken, behalve misschien als ie eens uit elkaar moet want ik weet niet hoe vast het nu zit Op de lagers regelmatig wat ptfe spray omdat ik denk dat een beetje extra smering wel goed is. Enkele upgrades tov de standaard kit zoals ik 'm kocht met flybar en hobbywing esc: fbl conversie; na beastx en brain er onlangs een spartan vortex er op gezet kbdd dempers ter vervanging van oude originele kbdd staartbladen rcbooya canopy mount castle edge esc Verder blijft die heli wel gaan zo lang ik hem netjes op de skids land; 6hv idem. De 6hv ga ik misschien eens vervangen door de ultimate want dat ziet er toch wel erg goed uit maar zo lang die goed vliegt, ik er weinig of geen schade mee maak en de € niet heb heeft dat geen haast. Ik benieuwd of compass nu ook met een atom 500 ultimate of zoiets komt.
Waar ze wel mee bezig zijn is de 550 Ultimate, welke bestaat uit een verkorte 6HV. Logische keuze, vanwege de lage diskloading en kleine frame van de 6HV, daardoor is deze bij uitstek geschikt om te krimpen met behoud van goede vliegeigenschappen.
Ik hoop morgen op mooi een droge dag, Mr Rigid ik heb er hier ook 2 die erg nodig naar buiten buiten moeten. En ik wil die 7HV wel weer eens in de lucht zien ipv op de plank Warp staart is nu helemaal gefixed , snaar strak. Morgen ff kijken of de ball wat verder naar buiten kan op de servo arm , kom nu net wat uitslag te kort en dan knallen. Voor de toekomstige Warp bouwers......De boutjes die in de tailhub gaan en de bladhouders vasthouden.... NIET te strak aan draaien, ik had dat wel gedaan en dan vervormd het uiteinde van de hub en komen de blad houders niet even ver los!!!! Vergt toch een wat zachter hand zo'n kleine rakker vergeleken met een 600
Vandaag weer even een reisje gemaakt naar Berlicum om mijn nieuwe kerst cadeau af te halen bij Rigidheli.com De kit ziet er verzorgt uit en de kap is in het echt wel heeeeeeel mooi. Nu lekker bouwen en hoop op 1 januari 2014 de maiden te maken.