Dag iedereen, Ik lees al geruime tijd mee op het forum (en andere media) omdat ik van plan ben binnenkort een RC wagen aan te schaffen. Ik ben Belg, woon in West Vlaanderen en niet meer van je jongste (51 j) maar wel gepassioneerd door de autosport waar ik al gans mijn leven mee te maken heb. Een jaar of 15 terug heb ik een tijdje (Jaar of 2 -3 ) met Nitro 1:8 4wd buggy gereden, tot er eens een ongeval was gebeurd en mijn wagen total los was gereden door iemand anders zijn fout, ben er dan ook mee gestopt. Nu zou ik terug een wagen willen kopen maar geen Nitro, een Big Scale dus. Een absolute beginner op RC gebied ben ik wel niet, ik weet nog van vroeger hoe alles een beetje werkt en in elkaar zit en ik heb momenteel een DJI drone waar ik mij mee amuseer. Maar in die 15 jaar dat ik geen RC meer deed en volgde is er natuurlijk veel veranderd qua materiaal, merken enz... Daarvoor zou ik jullie hulp willen inschakelen om mij wat te helpen bij de aanschaf van een wagen. Ik ga wel voor nieuw materiaal kiezen. 2e hands zijn er wss wel mooie dingen te koop, maar heb daar wat schrik van, dus ga ik voor nieuw ! Ik heb nog wel wat vragen waar ik de antwoorden niet onmiddellijk op terug vind. Een circuit heb ik op 15 - 20 min van mijn huis (Roeselare) Budget dat ik wil spenderen voor de aanschaf van de wagen en toebehoren (zender etc.) om te kunnen rijden is om en bij de 1500 euro. Ik heb dan nog extra budget om later, eens ik aan het rijden ben bandjes te kopen en eventueel herstellingen te kunnen doen. Dus die 1500 euro is voor de aanschaf en eventuele onmiddellijke aanpassingen / extra benodigdheden voor ik rij. Mijn verlangens: Benzine Big Scale Onroad, geen wedstrijden het is puur voor het amusement. Een wagen waar ik mee kan beginnen en die ik beetje bij beetje kan upgraden met beter materiaal. En wie weet amuseer ik mij zodanig dat ik wel eens een clubwedstrijd meepik in Roeselare.....binnen een jaartje ofzo....maar zeker geen BK toestanden voor mij. Ik had gedacht aan een FG Sportsline 530mm chassis 2wd, maar ik lees en verneem dat FG over genomen is door een andere firma, is dit nu een "toekomstig" probleem qua wisselstukken ? Neem ik een RTR, of een almost RTR en kies ik zelf zender en servo's ? Ik wil er wel bij vertellen indien ik mij amuseer dat het niet is uitgesloten ik nog een nitro 4wd buggy aanschaf later (Mss daarmee rekening houden dan met de zenderkeuze?) Stel ik kies zelf zender en servo's, laat mij aub weten wat ik best koop om geen verkeerde aankopen te doen, want ik weet dat goede servo's en elektronica belangrijk zijn, daarmee mss mijn Almost RTR keuze ? Stel het wordt een FG sportsline, wat moet ik zeker bij de aanschaf bijkopen en best meteen aanpassen aan de wagen voor ik er mee rij. Wil niet na 1 tankje al met kapotte tandwielen of koppeling staan ofzo......dus pas ik liever meteen alles aan naar iets beter materiaal (Zolang het rond mijn budget blijft van +/-1500 euro) Zijn er nog andere betaalbare merken ? Daar heb ik nog niet zoveel over gevonden in de onroad klasse. Ik ben ook op zoek naar goede online shops, die mogen ook in NL zijn, via PB antwoorden mag ook. Zo, hopelijk zijn jullie goed geïnformeerd wat ik een beetje wil. Nog dit, ik ga mijn aankoop begin juni doen. Ik ben nog 2 weken op reis eind mei, dus wacht ik met aankopen tot we terug zijn. MVG Tommerke
Als je voor een onroad model gaat moet je naar een FG kijken, zijn veel onderdelen van te krijgen. Je hebt ook het competitie model in aluminium maar die wel wat boven je budget volgens mij. FG Sportsline mit BMW M3 ALMS body shell - rc-car-online Onlineshop Hobbythek FG Evo 14 530 Basic Kit with Mecatech twin piston hydraulic brakes, long wheelbase approx. 530 mm, 1 pce. - rc-car-online Onlineshop Hobbythek FG Sportsline with Mini Cooper body shell HT-Edition - rc-car-online Onlineshop Hobbythek
Bedankt voor je antwoord Fastrockets. Ik ga zeker voor een FG sportsline gaan, de BMW M3 ALMS De EVO is mij te duur en wedstrijden ga ik niet meteen rijden, het is puur voor de fun. Graag zou ik weten welke onderdelen ik best meteen vervang aan de wagen om niet na 2 tankjes stil te staan. Ik denk bv aan tandwielen, koppeling ? Andere dingen ? MVG Tommerke
- aluminium koppelingsklok houder iedergeval, dat bespaart tandwielen. - tandwielen ook op vooraad hebben vooral de spurgear.
Heb wel wat info nodig wat ik best neem qua servo's en bats voor de FG Sportsline BMW M3 ALMS Hoeveel trekkracht voor de stuur servo ? En hoeveel voor de Gas rem ? Ik had gedacht de multiplex servo aan te schaffen. Zender weet ik al, de Spektrum DX4S Ga meteen ook de nodige "koppeling" aanpassingen doen, thx voor de tip. Grtjs
Ik heb mij een HARM SX3 -13 aangeschaft met alles erop en eraan. Binnenkort body spuiten en racen ! :celebrate:
Hallo, heb wat foto's genomen van het chassis. Beetje uitleg: Harm SX3-013 SCS M2 diff. Carbon shoktowers Hi Teck servo's Mielke "open up" airbox Samba 5 pipe (Wordt vernieuwd naar een 6 of 7 binnenkort) Lauterbacher koppeling Mecatech Hydro remmen met epoxy remschijven rondom. Stabilisators Zender is nieuw, Futaba T4 PLS Motor is standaard Zenoah, meer dan genoeg om te beginnen denk ik Onderstaand wat foto's.
pffff ,echt een schitterende mooie wagen heb je zeg?zit er ook aan te denken om van offroad naar onroad te gaan ,offroad rijden word steeds moeilijker deze regio. ik zeg...mcd ombouwen van mij? je heb een toppertje ,supermooi. gr.Danny