C&C Model L-39 (big & light)

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 30 sep 2012.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, dat zou het wel moeten zijn maar daar er nog wat kero in zat en ik bij de pomp er gewoon wat olie heb bijgemikt zou dat zo maar eens wat meer kunnen zijn geweest :lol:

    Morgen ook de instellingen eens op diesel zetten, kijken of die dan minder rookt bij starten en afzetten.

    Al heeft het ook wel wat, tijdens touch down ontsnapt er even een rookwolkje lijkt dan net of de banden dit doen :cool:
     
  2. Edwin D.

    Edwin D.

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    99
    Hey Berto,

    De mijne rookt ook als een gek ventje bij opstarten, afzetten en idd. bij "touch down" het plukje rook waar je het over hebt. :p

    Soms zie het zelfs in de lucht dat hij heel ietsje een spoor trekt.

    Mijne staat op Diesel settings met 3-5% olie maar hij blijft dit doen.
    Heb 2 tanks op petroleum gevlogen en toen was het weg dus het is de diesel wat dit doet denk ik.

    Wel cool toch :p

    Jij gebruikt toch ook DTE?

    Misschien eens die KingTech olie gaan gebruiken misschien dat dat wat uitmaakt??
    Staat draadje over op RCU…

    2 Stroke Oil = failed bearings
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Edwin,

    het is een goedkope manier van een rooksysteem :lol:

    Kingtech olie is lastig te verkrijgen buiten de USA.


    DTE zal het probleem niet zijn, alle turbine olie (behalve de Aeroshell 500 die gumt teveel ) is ok.

    Dat draadje ken en volg ik ook natuurlijk en Dirk zegt zelf dit:

    Dus niet kijken en gewoon vlammen (en roken :D ) met die DTE Light, morgen weer een paar vluchtjes proberen :D

    Grt,
    Berto.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Dte light werkt prima en rookt niet anders dan pjw olie die ik eerder had. Is wel flink goedkoper en kan je aanvoudig bestellen (per 20l). Diesel is gewoon vet en zal altijd roken. Kingtechs zijn eigenlijk gemaakt voor diesel maar wel met 3% en niet meer. Even afmeten de volgende keer ;)

    Waarom eigenlijk diesel ipv petroleum? Prijs verschil? Dat is 25 cent per liter maar je motor vervuilt wel meer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. Dickie

    Dickie Guest

    Kingtech zijn niet alleen voor diesel, doet het ook prima met 1,K kerosine of Jet A1, het enigste wat veranderd moet worden zijn de parameters in de ECU.
    80 & 100 3 parameters.
    140, 160,170 & 180 4 parameters.

    KingTech highly recommends using regular pomp
    Diesel as they are readily available ,inexpensive and having a higher energy density,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2014
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    He Herman,

    het moet om het gemak gaan deze motor moet het gewoon doen zonder gez^&k ;-)
    En afmeten zal ik volgende keer wat beter doen, kijken hoeveel die dan rookt :lol:

    Grt,
    Berto.
     
  7. Edwin D.

    Edwin D.

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    99
    Maakt niet uit wat je mixed/mengt % gewijs,ding blijft roken, het is volgens mij de diesel wat dat doet.

    Maar zag wel op de Kingtech site dat zij met Tellus32 mengen? Das hydrauliek olie.

    Hmmmm, interessant want daar heb ik zoveel van daar kan ik een zwembad mee vullen ;)

    Nu alleen de mengverhouding en het andere component te pakken zien te krijgen….
     
  8. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag weer 4 heerlijke vluchten gemaakt, het weer was geweldig en naast de buurman niemand te zien?!?!?!?!

    De Kingtech K100G heeft er nu 10,5 uur opzitten, eidn van het jaar loopt ie dicht naar z`n onderhoud toe :D


    Kist staat nu weer even boven, moet even onderhoud plegen aan wat zaken die me niet aan staan.


    Woensdag weer knallen :D
     
  10. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Wat héérlijk om zo lekker er op los te brullen, ik ben jalours...... (kon je dat je voorstellen paar jaar geleden toen je me bezocht?) Ik ben wel erg benieuwd hoe die dieseltor straks van binnen ziet. Ga je dat zelf doen?

    Grt,
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Gerald,

    Echte wel lekker dat brullen, en jouw tijd komt ook wel weer :yes:

    En nee kan me dat een paar jaar terug niet zo voorstellen :nooo:
    Allemaal dankzij jullie :D

    Ik ga het niet zelf doenn, als het zover is mag ie terug naar Kingtech en mogen hun hem nakijken.


    Ook ik ben benieuwd, hij rookt nog steed lekker. Vooral bij het afzetten :cool:
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Ah, dus petroleum is lastig te krijgen bij jullie? Kan ik hier 800 meter verderop gewoon tanken :) Is heel zuiver. Vlampunt is iets hoger als zuivere kero maar het ruikt gelijk en is net zo helder (laag zwavel gehalte). Prijs is wel gelijk aan benzine :(

    DTE Light is ook dunne hydrauliek olie. Kan goed tegen hitte.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb gister gewoon weer diesel getankt, petro zal vast wel ergens te krijgen zijn in de buurt.
    Maar ja, diesel is weer prijs gunstiger ;-)
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, da tis die 25 cent per liter.

    Ik zou alleen wel eens 2 motoren naast elkaar willen zien van binnen na 25 uur draaien. Dan 1 met petroleum en 1 met diesel. Als de motor efficiënt draait zou het verschil minimaal kunnen zijn.
     
  15. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Gewone petroleum brand veel schoner(veel minder roet) dus zou persoonlijk daar ook voor kiezen.

    Ik gebruik zo'n straalkachel (vuurspuwer)om aardappels op te warmen/ drogen en draai die op Rode gasolie (vanaf 1jan diesel) maar moet toch nog wel een schoongemaakt worden.
    Al moet ik zeggen dat de kachel die we nu hebben een stuk schoner is.
    Dat zal die efficiëtie wel zijn.

    Ik haalde de petroleum gewoon aan de pomp voor 1 euro
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Gister trouwens ook lekker en relaxed gevlogen, aantal low passen met full flpas en speed brakes uit (gear in), kist geeft dan mooi aan wanneer die te langzaam wordt gaat ie waggelen met z`n kont.

    Met alles uit moet ik hem bijna naar de baan drukken en wat gas erop houden anders wordt ie te langzaam.
    Voor het eerst dan ook met speedbrakes uit geland.

    Verder gewoon lekker rondgeknald zonder teveel zorgen, was zo geweldig weer en rustig :D
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Beetje down meemixen dan bij alles uit? Vindt ik altijd lekkerder vliegen.
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Zit door m`n 3 mixers heen :-(
    Tijd dus voor een nieuwe zender :lol:

    Heb er alleen last van met m`n speedbrakes.
    Met full flaps en de juiste snelheid is de L-39 neutraal.

    Gooi ik m`n speedbrakes uit (met of zonder flaps maakt weinig uit) dan gaat de neus omhoog.

    Daarom staat de kist ook op zolder nu, in m`n ontvanger kan ik nog mixen dus ga dat even zien in te regelen.
     
  19. Edwin D.

    Edwin D.

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    99
    Tijd voor nieuwe zender……

    Heb nog een mooie zo goed als nieuwe T14SG in de aanbieding ;)

    Kun je zoveel mixen dat je uit moet kijken dat het geen slagroom wordt :p
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Mhhh wat was er ook alweer met zo`n T14SG :rolling:

    Hehe, ik zal niet snel switchen van merk Edwin, je weet wel waarom ;-)
     

Deel Deze Pagina