Bouwverslag Blackout 330 mini bouwverslag (PDB rebuild)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door BorisB, 17 sep 2014.

  1. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Vlucht van vandaag. Jammer dat de zon net weg was :(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Wowwziii Heftige RUN man !!!!!!

    >> RespecT <<
     
  3. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Thanks man

    Een build is niet compleet zonder een crashtest ;)

    Tevens ook een voorbeeld van 3.6mm DVR opname
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.910
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat jullie dat fokkin snelle ding zo precies geknuppelt krijgen man.


    top.

    boris wat doet die tpa breakpoint exact ?
     
  5. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Dat is het begin punt van de TPA
    Standaard staat die op 1500 en dat staat voor 50% throttle. Ik heb het terug gezet naar 35% throttle.

    Dat houdt in dat je throttle lijn er zo uitziet. Je tpa kickt niet zo abrubt in dan, maar meer geleidelijk.
    TPA=0.45 en tpa_breakpoint =1350
    [​IMG]
     
  6. Piet Baas

    Piet Baas

    Lid geworden:
    16 jun 2014
    Berichten:
    149
    Hoezo is 5.8 meer plug and play dan 1.3?

    By the way, waanzinnige vluchten man!
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Thanks.

    5.8 kun je rechtstreeks op de lipo aansluiten zeg maar en bij 1.3 heb je filters nodig of andere zaken die je voedingspanning stabiliseren.

    Er is nu ook immersion 2.4 700mw vtx. Die is ook aardig plug and play.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.910
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zo tie zien is de b330 uitontwikkelt en vliegklaar.

    tijd voor de budget g10 versie :D
     
  9. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Ik ben voor!! ;-)
     
  10. Piet Baas

    Piet Baas

    Lid geworden:
    16 jun 2014
    Berichten:
    149
    Hey Boris,

    Hoe veel weegt je b330 in totaal (met batt en alles)? En hoe zwaar denk je dat je 'm kan maken totdat ie niet meer goed te besturen is?
     
  11. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    de quad weegt rond 1050-1150gram. Hoe zwaarder het wordt hoe minder vliegtijd dat je hebt.
     
  12. Piet Baas

    Piet Baas

    Lid geworden:
    16 jun 2014
    Berichten:
    149
    Thanks! Good to know.
     
  13. Helifreak

    Helifreak

    Lid geworden:
    2 aug 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
    Gave filmpjes man +1

    Groet Mike
     
  14. FPV

    FPV

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Zoetermeer, NEEderland
    Hoi Boris,

    Ik heb mijn B330 net af met de exact zelfde setup als die van jou in de 1e post.
    Ik wil je PIDs kopiƫren, maar ik zie niet staan welke firmware en PID controller je gebruikt. Ik heb Cleanflight en pid_controller 1 alvast ingesteld.
    Zou je mij daaraan kunnen helpen aub?

    Mijn ESC heatsinks heb ik tegen de PDB aanliggen (wel in de krimpkous nog). Ik weet niet of je dat ook gedaan heb, maar ik hoop daarmee dat de PDB zelf als een heatsink werkt.

    Oja: ik las ergens dat je met pid_controller 1 de level P gain van 10 (default) naar 1.8 tot 2 heb verlaagd. Klopt dat?

    Oja2: ik moet wat extra lipos er voor bestellen. Ik heb 1 4S Zippy 2200mah 40C. Wat raad jij aan voor C rating en merk?
     
  15. Chris Burton

    Chris Burton

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Kerkrade
    Mooie build Boris! Ga ook een B360 bouwen, zat aan 8" props en 2212 Cobras te denken, ergens rond de 1000kv.

    Ben nu alleen op zoek naar 4mm spacers, Menno heeft ze helaas niet meer. kent iemand nog anders sources, bij voorkeur in NL of Europa?
     
  16. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Mijn pids zijn echt oud hier denk ik. Eigenlijk zou iemand nieuwere cleanflight pids moeten posten.
    voor mij lastig aangezien ik mijne omgebouwd heb maar b360. zie foto

    Mooi man. Post hier wat foto's en bevindingen ervan. Zaten de spacers er niet bij?

    Dit is mijn B360 momenteel op 2208 en 7x45 props.
    [​IMG]
     
  17. Chris Burton

    Chris Burton

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Kerkrade
    Ga ik zeker doen :) mooi met 7", wat zijn je gemiddelde vliegtijden en welke lipos vlieg je tegenwoordig?
    Helaas ontbraken de 4mm spacers bij de laatste levering aan Menno, heb nu via Duitsland 50 stuks besteld.
     
  18. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik weet helemal niet wat de vliegtijden zijn, aangezien ik nog enkel een hover test heb gedaan. Het weer moet snel beter worden :(
     
  19. Chris Burton

    Chris Burton

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Kerkrade
  20. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik denk dat je deze motor zelfs op 6S zou kunnen vliegen op 8x45 :D. Is te proberen waard. Wel even rekening houden met ESC's dat ze 6S capable zijn, zodat je wellicht kan upgraden met de lipo.
     

Deel Deze Pagina