###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015###

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 14 okt 2014.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    RALLY VAN GOUDA 4-1-2015 :)


    #3 de RcRallyCup wedstrijd seizoen 2014/2015

    De 3de wedstrijd welke een targetdatum had van 28dec, wordt nu op 4-1-2015 gereden bij de MBC de Sluis in Gouda. Het is verreweg de snelste race in ons kampioenschap (toch noch een link met “racing”, Ali ;) ) op het langste en breedste circuit in ons gamma, we gaan dus het “nieuwe jaar” (2015) maar eens flink van Kiet!!!

    Er zullen hoogst waarschijnlijk maar enkele schansen gelegen worden, indien nodig om de snelheid wat af te remmen, normaal gesproken lig er wel sneeuw of regent het, en dan wordt de baan al spekglad van zichzelf, waar je dan lekker kan driften!! Natte en droge plekken op deze hoofdzakelijk brandstof baan zijn erg lastig, het haalt je enorm uit je ritme!!!

    Er is een mogelijkheid om zowel binnen als buiten te sleutelen, een grote kantine met de nodige versnaperingen, waar je natuurlijk lekker op kan warmen als het buiten koud is!! De rijderstelling is overdekt en geeft een goed zicht op de grote baan!!

    Inschrijflink voor deze wedstrijd staat dit keer niet onder “rallycup” maar onder “Rally van Gouda” bij MyRCM.

    Inschrijven: Rally van Gouda

    Deelnemerslijst: Rally van Gouda


    Bezoek ook af en toe eens onze FB pagina, hier vindt U oa een "poll" van de club MRM Lelystad, voor allen die geïnteresseerd zijn in het rally rijden https://nl-nl.facebook.com/pages/RC-Rallycup/100194620086752


    Rondje MBC de Sluis bij de Rallycars en Unlimited van vorig seizoen, een prachtige dag met een goede “race” conditie, iets minder voor de doorwinterde “rally” rijder, maar zo komt iedereen wel een keer aan zijn trekken, het is koud dus het bandenrubber hard uit, de grip wordt zodoende aanzienlijk minder, het is daardoor moeilijker dan het zich laat aanzien!!




     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    Ffies een vraagje aan de deelnemers aan de Rallycup winter seizoen.
    Is er animo om een keer met zijn allen een rally fun dag te doen bij MRM?
    Wij zoeken voor de winter ook wat vertier en eventueel een bezigheid voor onze leden zodat ze niet het hele winter seizoen de boel op de plank hebben staan.
    Ik heb reeds bij onze Facebook pagina de regelementen zoals in dit topic vermeld geplaatst:cool:
    Ook hebben wij een poll er op staan om te kijken of er animo genoeg is om dit te organiseren.
    Alvast bedankt en sorry voor de korte kaping van dit leuke topic.
    https://www.facebook.com/ModelRacingMidland voor poll

    Mvg Roy
     
  3. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Roi lijkt mij erg leuk....

    Heb trouwens de poll geprobeerd maar dat lukte niet....

    Greetzzz
     
  4. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Motoren regel

    Ted, Per en Ken, even een vraag;

    er deden tijdens de rally ook coureurs mee met een Tamiya (Carson) 16T brushless motor.

    Betekent dit dat deze motor nu officieel toegestaan is ? Wat mij betreft vind ik het namelijk prima om op die manier ook meer Tamiyacup rijders deel uit te kunnen laten maken van de RRC...
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
  5. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ohhhh…???... Hier is anders “geen toestemming voor gegeven” bij mijn weten, dus …“Nee niet toegestaan”…erg jammer als men dit toch gedaan heeft, op eigen initiatief!!!…Er is wel met een ander merk setje een proef gedraaid, deze rijder heeft dit netjes bij ons (vooraf) aangemeld, en wederom op de wedstrijddag “vooraf aangegeven”, en daarvoor toestemming gekregen met de bijbehorende condities waaronder dit plaats mocht vinden!!!

    Laat ik even duidelijk wezen, er worden …“geen eigen initiatieven ontplooid”… waar wij als organisatoren geen weet van hebben op de wedstrijddag, wat mij betreft mag diegene met zijn “ondermijnende activiteiten” gelijk naar huis…proefsetjes worden door ons onder bepaalde condities toegelaten/begeleid…dit moet iedere keer opnieuw (vooraf) aangemeld worden, ook al heeft dit al 1x de test doorstaan!!!

    Het doel van deze proefsetjes is vrij simpel, we willen zo veel mogelijk data verzamelen, om daarmee in de toekomst het reglement zo ruim mogelijk toegankelijk te maken, zonder al teveel onnodige extra kosten..."voor iedereen"...!!! Heel jammer als bepaalde rijders ons streven nu al onmogelijk dreigt te gaan maken, had men het gewoon aangemeld dan…??? …"nu heeft niemand er wat aan"... :( ...!!!
     
  6. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Per even voor de duidelijkheid, ik hoorde Ted daarmee akkoord gaan, en ik dacht zo snel te zien dat het om een zwarte 16T Tamiya/Carson motor ging...;)
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
  7. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Hmmm, ik denk dat er toch misschien ergens een misverstand is, ik heb zojuist ruggespraak gehad met Ted, en ook hij weet maar van 1 vrijstelling die dag, en dat was geen Tamiya setje!!

    Voorlopig ga ik er vanuit dat iedereen volwassen genoeg is geweest, om het reglement naar eer en geweten uit te hebben gevoerd, de andere 2 issues die we laatst onder de aandacht hebben gebracht, daar heeft men ook netjes gehoor aan gegeven en gerespecteerd, tenminste zover ik dit heb kunnen overzien!!!

    De eerst volgende wedstrijd is op Gouda, en dat is meteen de enige baan waar een BL setje wel eens grote stappen zou kunnen maken, indien de condities gunstig zijn, daar zullen we dan ook iets scherper zijn, op het feit of men “een uitstapje” maakt!!

    Ik draai al een tijdje mee in de RRC, en heb zodoende al veel rijders leren kennen, de karakter eigenschap:… “bewust vals spelen”… komt bij mij niet zo snel op, misschien trekken wij dit soort gasten niet aan, tenslotte wil men het op een “gemakkelijke” manier winnen van de ander, daar gaan ze echt niet voor in de koude en in de regen staan, en al zeker niet met thermo-ondergoed aan!!!

    Ik denk dat we duidelijk genoeg zijn geweest in mijn vorige bericht wat we van U verwachten als RRC rijder, en op welke manier we met z’n alle de toekomst kunnen/willen waarborgen, past dit niet bij U…tja het antwoord daarop, laat zich wel raden….!!!
     
  8. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    Hi all !. Goed om te lezen dat er weer groeiende populariteit is rond de rallycup. Heb tot nu toe alles moeten missen. Heb voorzichtig de dempertjes al weer gevuld met verse olie. Langzaam de rest proberen te onderhouden. Zoals het lijkt probeer ik 1 februari in Eindhoven weer van de partij te zijn met mn HPI RS4 Rally Corolla.:p
     
  9. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    ....dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gezien, en wat was het resultaat van dat uitstapje en met wat voor een motor ?
     
  10. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Hey Bouke, leuk om te lezen dat je weer een race mee ga draaien dit seizoen :thumbsup:

    Ali, het setje was niet bedreigend voor het podium, tot zover de “publiekelijke info” hierover op het MBF!!

    Status: ik heb hem gevraagd om zelf ook een evaluatie van de dag naar mij toe te sturen, deze zal ik samenvoegen met mijn bevindingen, voor wbt ik ervan gezien heb!! De uitkomst hiervan gebruiken we voor onszelf, waarschijnlijk aan het beging van het volgende seizoen, zullen we deze eens tegen het licht gaan houden, met evt hopelijk nog meer testen als die gaan volgen, helaas nog geen aanmeldingen in die richting... :confused:
     
  11. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    tja per, voor meer testen mot iemand zo'n setje hebben.
    ik heb er geen.. een 2200 kv oid hebben verder wss ook niet veel mensen in 540 formaat liggen.
    het is meer iets bij nieuwe aanschaf.
    prijsverschil tussen een 17,5 sensored met regelaar of een rond de 2000 kv sensorloos ding oid kan zomaar meer dan 100 euro zijn.
    dit verhaal ging mij dan ook om de instapdrempel voor RallyCup lager te krijgen..
    hoe meer zielen... ge wit wel wak bedoelde ;-)
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Volgens mij kan je al leuk meedraaien voor weinig euries, ook zijn er genoeg keuzen, in ieder geval meer dan in welke competitie ook, maar men wil toch altijd wel weer iets anders, of een andere smaak!!!

    1) Waterdicht Brushed ESC 30euro + Cupmachine 15euro = 45euro, of in combinatie met een 27t = 75euro??? “Risicoloos” !!!

    2) Iemand die al in het bezit is van een goede Brushed ESC (misschien niet waterdicht??) kiest waarschijnlijk voor de iets snellere 27t motor = 45euro??? Mogelijk meer risico, afhankelijk van de ESC!!!

    3) Iemand die al in het bezit is van een sensored BL ESC, kiest hoogst waarschijnlijk voor de 17,5t BL optie, vanaf 70euro tot wel over de 100euro??? Waarschijnlijk niet waterdicht, hoger risico!!!

    4) Sensored 17,5t BL combo vanaf 125euro tot ??? Waarschijnlijk niet waterdicht, hoger risico!!!

    Persoonlijk denk ik niet dat iemand voor de laatste optie kiest om een paar wedstrijdjes mee te draaien aan onze cup, verreweg de duurste optie. Sowieso houden de laatste 2 opties ook nog eens een groot risico in, om door wateroverlast de geest te geven of op storing in het algemeen!!! Dus al rij je met optie 3 of 4, dan moet je altijd optie 1 of 2 achter de hand houden, voor wanneer de omstandigheden niet meer verantwoord zijn!!!

    De aller goedkoopste optie met de minste risico (optie 1) met Cupmachine), daar is kennelijk geen belangstelling voor, een upgrade hiervan zou dus een goedkoop waterdicht sensorloos BL combo kunnen wezen, van 70euro of hoger bij de Nederlandse vakhandel???!! De goedkope sensorloze BL combo’s, staan nog in de kinderschoenen bij de fabrikanten, maar veroveren langzaam terrein tozv bv optie 3 en 4 voor een instapklasse, maar helaas zitten we met deze erfenis nu nog wel effe opgescheept!!!

    Voorbeeld: Tamiya combo 16t/18t oid??? duur in aanschaf voor iemand die hem nog niet heeft, maar goedkoop voor iemand die ook de Tamiyacup rijdt, waterdicht, risico??? Leuk alternatief voor optie 4, maar niet voor optie 1 of 2 waarnaar we opzoek naar zijn, oftewel een acceptabele/goedkope, risicoloze instap voor iedereen!!! Maar ook daar kunnen we evt naar kijken!!

    Als we dan toch iets moeten veranderen, dan moet het wel een alternatief wezen voor optie 1 of 2, en liefst de optie 3 of 4 op een natuurlijke weg verdrijven (risico volle, dure setjes), want daar willen vanaf (uitzonderlingen daargelaten), dat is tenminste nog iets waar we het over eens zijn!!! We experimenteren nu al hiermee, door rijders in de gelegenheid te stellen, om met een combo te rijden die niet binnen het huidige reglement valt, deze constructie laat geen 1 ander bestaand reglement toe, zover ik weet, nog verder oprekken van deze coulanceregeling, is vooralsnog niet verantwoord!!! Ik zie voorlopig geen andere weg, die deze (onze gezamelijke) doelstelling nastreeft/benaderd!!
     
  13. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    @Per.... Heeft onze grote vriend in Hongkong niet iets in die range? Motoren zijn goedkoop en dacht dat ze ook waterproof regelaars hadden.
    Ze hebbenook een magazijn in NL dus levertijd moet dan ook niet al te lang zijn.

    Mvg Roy
     
  14. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Er is genoeg te koop, en ook “niet honkietonk materiaal”, wat zowel veilig (waterproof) als gemiddeld is qua prestatie, dat is overigens niet het probleem, het probleem ligt in het format dat we daarbij moeten verzinnen, mbt een “low-budget” en een toegankelijk reglement!!!

    Misschien een stukje geschiedenis zover ik mij kan herinneren bij de rallycars wbt de motoren, en waar we mogelijk de fout in zijn gegaan!!

    De Rallycup is dacht ik begonnen met de "standaard uit de doos Mabuchi" of een evaqulent daarvan (voor mijn tijd)! Toen ik mee ging doen in 2002 ??? Kon je al met een 27t evt rebuildable (geen kogellagers) vaste vertiming (24gr) machinegewonde motor of de standaard motor uit de doos, meedoen. Later zijn er nog wat zaken toegestaan, vermogen was toen nog belangrijk, en de bandenkeuze van doorslaggevende aard, en dit is best voor een lange periode zo geweest. De BL kwam in opkomst, en veel rijders meende dat we daarin mee moesten gaan omdat dit de toekomst zou wezen, en zo is geschiede, niet wetende dat de link van de 17,5t motor naar zijnde “stockmotor”, totaal niet van de grond zou komen!!

    De 17,5t is een veel te dure optie gebleken, die nagenoeg weinig tot niks bijdraagt/toevoegt aan een prestatie verbetering bij de rallycars, omdat de blocktire of de layout van de baan, evt weersomstandigheden, dit niet toelaat. Veel rijders die “een uitstapje” hebben gemaakt naar de 17,5t, zijn dan ook niet overtuigt dat dit echt past bij de rallycup, waaronder ikzelf, en kunnen zich eigenlijk prima, zo niet beter redden met optie 1 of 2 uit mijn vorige bericht, maar willen toch wel in de richting van de onderhoudarme brushless blijven denken cq aanhouden!!

    Ik zie er ook dan naar uit dat de “honkietonk BL setjes” een vogelvlucht gaan nemen als kit-combo-setje, dus “standaard uit de doos” zo als eens de Mabuchi was, zodat we mogelijk snel een punt achter het 17,5t verhaal kunnen zetten, of clubs moeten ineens massaal overschakelen naar deze motor als zijnde “stockmotor”, dan heeft het nog wel toekomst bij ons!!

    Vooruitlopend op het “honkietonk BL standaard uit de doos verhaal” zijn we dus aan het experimenteren onder de coulanceregeling, maar we richten ons hierbij wel zoveel mogelijk op de “low-budget RcRallyCup rijder van de toekomst", niet op de doorwinterde competitie rijder, die effe een paar euro wil besparen, en met een setje van 200euro aan komt kakken wat buiten het reglement valt, want die heeft al genoeg mogelijkheden/opties!!!
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
  15. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    Begrijpelijk dat er aan de kosten gedacht moet worden en ook de uniformiteit van de stock klasse.
    De motoren die ik bedoel (540 type) zijn max 30 euro en de regelaar moet ik nog even opzoeken.
    Heb zelf reeds ruim 1 seizoen gereden met dit merk motor zonder problemen.
    Let wel op, dit was in een andere klasse.
    De regelaars van dat zelfde merk doen het ook prima en heb deze in verschillende klasses prima zien presteren.
    Alleen met de water dichte versie nog niet.
    Ik den dat je onder de 100 euro uit komt qua prijs.
    Precies weet ik het nog niet.
    Zal ik hopelijk vanavond kunnen uitzoeken.

    Mvg Roy
     
  16. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb 2-3 seizoenen geleden de volledige cup gereden met een "honkietonk" brushless. Zonder problemen. Ook nu heb ik er een sensored 17,5 t motor inliggen. Totale kosten €60 inc regelaar.
    Het enige wat misschien uitmaakt dat ik altijd met auto's heb gereden die een innershell hadden. Zelden dat deze van binnen nat werden.

    De reden voor deze setup is omdat het makkelijker aan te komen is dan een goed brushed setje en zo goed als onderhoudsvrij. Qua aanschafprijs is het ook vergelijkbaar. Bij mij heeft het altijd goed gewerkt.
    Waarom een 17.5t? Omdat dit in het reglement staat. En met een beetje creatief vertanden kom je een heel eind.
    Ik snap eerlijk gezegd de discussie ook niet zo. Het is een funcompetitie en vooral leuk om te rijden. je hoeft niet het beste van het beste te hebben en hou je gewoon aan de regeltjes.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
  17. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    Regelaar 70 amp waterproof sensored 27 euro.
    Motor 17.5 sensored 27 euro.
    54 euro voor een waterproof kitje in 17.5 turns ex verzenden.

    Mvg Roy
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Daarom denk ik dat ik de volgende wedstrijd ook weer met m'n M-06 ga rijden. De RS4 rally is een goed chassis.. maar vind RWD toch leuker. (ookal word ik er laatste mee. :rolleyes: )
    @Tazman: waar zou ik een setje kunnen halen voor dat geld? Gaat het brushed setje weer in de M-06, en kan ik de RS4 rally voor 'weinig' brushless opbouwen. Vind de prijs iig wel interessant!
     
  19. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    Onze vriendelijke vrienden uit Hongkong die ook in Rucphen een magazijn hebben :cool:
    Oftewel Hobbyking.

    Mvg Roy
     
  20. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Per ik ben wel bereid een test te doen, maar weet niet in welke richting jullie iets zoeken, stuur mij anders een pb,

    gr
     

Deel Deze Pagina