Hong nor crt5 start slecht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door at0ny, 4 jul 2015.

  1. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Niet echt prut meer af en toe komt er wel een spettertje uit. Volgas komt er een mooie rook pluimpje uit.

    Betekent dus dat ik de mengschroef en stationair schroef beter moet afstellen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.297
    Locatie:
    Rotterdam
    niet teveel kijken naar prut. een uitlaat kan met al dat gerommel aardig wat brandstof opslaan, dan wil er ook nog een en ander uit lopen ;-)

    gewoon de sticky volgen.. staan er een paar in de brandstofhoek.
    stap voor stap. komt het goed.
    laat je niet verleiden meerdere stappen tegelijk te doen, meestal komt dat niet goed.
     
    at0ny vindt dit leuk.
  3. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ben er inmiddels ook uit dat er idd wat uit drupt en pruttelt. Anders loopt hij niet goed naar mijn zin. Wel valt me nog 1 ding op zodra de gloeiplug starter eruit gehaald wordt valt hij na 2 sec weer af. Dus toch iets te rijk met de mengschroef (lsn) denk ik?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Of een te koude plug??
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.297
    Locatie:
    Rotterdam
    of kapotte plug.
    gloeit met de gloeidriver, maar gloeit te weinig met.
    verse proberen..
     
  6. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Is een R3 gloeiplug. Heb nog een reserve nieuwe liggen. Zal dit is proberen.

    Mocht hij dan nog uitvallen, kan de oorzaak zijn dan hij dan nog te rijk staat? (LSN)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  7. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Yep.
     
  8. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Vandaag weer even verder gaan rommelen. Toevallig via OFNA (schijnt de zelfde auto te verkopen op een ander naam) een manual verkregen mbt de motor en carb. Afstellingen.

    Gloeiplug was nog goed, begon direct te gloeien dus de reserve zit nog in de verpakking!

    Auto loopt nu zonder gloeiplug, ook met volgas een mooie rook pluimpje. Staat wel iets rijker afgesteld nu zoals de handleiding beschreef. Dus ken hem nog iets armer afstellen. Maar dat komt later wel.

    Iedereen bedankt voor alle informatie en tips!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.297
    Locatie:
    Rotterdam
    een kapotte plug gloeit ook wel.. verschil zie je niet echt.
    voornaamste waar je het aan merkt, is dat wanneer je de auto hebt gestart en je de gloeier eraf haalt, het toerental zakt.
    dat toerental hoort gelijk te blijven, met of zonder gloeier.
    Vaak zie je dan dat de spiraal niet recht meer is, of de rondjes van de spiraal zijn scheef of niet rond meer.

    heb je veel moeten schroeven om de afstelling weer goed te krijgen?
     
  10. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Dit keer bleef het toerental gelijkmatig. Zonder gloeiplugstarter. Heb ook getest met dichtknijpen benzine toevoer hoelang deze loopt. Zit ongeveer aan de 6sec. Dit zou volgens het Internet goed zijn...

    Betreft afstelling. HSN staat 5 halve slagen open volgens fabrieks instellingen. De LSN 4 halve slagen open. Volgens fabrieks instellingen.

    Stationair opening staat ongeveer op 1 mm. Deze kan nog iets verder open volgens fabrieks instellingen maar dan zou ik weer de LSN moeten afstellen begreep ik eruit. Ook stond er iets in over "flush" zegt mij niks maar hij loopt nu lekker, wel nog iets rijker afgesteld maar ken altijd wat armer nu hij eindelijk goed staat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    De fabrieksinstelling is niet iets om aan te houden, dat zegt alleen dat je een startbare situatie hebt met meestal iets aan de rijke kant. Vershillen in brandstoffen als ook de hoogte vanaf zeespiegel doet een standaard afwijking aan die basisafstelling geven.
     
  12. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Klopt.

    Maar vanaf een niet startende auto met compleet verkeerde afstellingen tot een startende auto met iets aan de rijke kant afgesteld vind ik niet erg. Ben al blij dat hij weer normaal loopt. Armer afstellen kan altijd nog natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. Schippersss

    Schippersss

    Lid geworden:
    21 mrt 2015
    Berichten:
    10
    Eerst maar is inrijden. Is wel niet nieuw, maar heeft en tijd stil gestaan.
     
  14. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Dat ben ik ook van plan. Iets rijker laten staan en later maar armer afstellen om het maximale eruit te halen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Inrijden heeft geen nut. Wil je eventuele schade voorkomen na een lange stil staan kan je beter de motor uit elkaar halen en alles schoonspoelen. Dan weet je zeker dat klonten olie en roest verwijderd is voordat je de motor start.
     
  16. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Motor is niet uit elkaar geweest. Wel heb ik hem gespoeld met benzine. Net zoals de carb. Deze was meer vervuild dan de motor zelf... (eerdere berichten)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Hallo allen nog even een vraagje mbt stationair schroef. Heb nu een 2.4ghz ontvanger geïnstalleerd. Alles werkt. Alleen met starten blijft de schuif op een bepaalde stand staan(+-1.5mm). Deze ken ik niet via mij stationair schroefje terug stellen? Zodra ik dus de rem in druk of zender uit zet. zodat deze in de failsafe stand komt staat hij wel goed.

    Vooral met starten draaid hij dan aardig hoog in toeren tenzij ik de rem in druk dan staat hij zo Hoe ik hem met de 27mhz ontvanger goed Had staan...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Daar heb je de trim op de zender voor, daarmee stel je de middenstand in als je de bediening niet aanraakt. Kan je niet verder terug trimmen zal je het heveltje van de servo moeten loshalen en dat 1 tandje verder weer op de as moeten bevestigen.
     
  19. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Trim staat al helemaal op 0. Dus ik denk dat ik iets moet veranderen aan de gas servo? Dus waarschijnlijk stopbusje losdraaien en ietsje verder opschuiven denk ik?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Lezen is ook een vak....

     

Deel Deze Pagina