Hong nor crt5 start slecht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door at0ny, 4 jul 2015.

  1. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Idd!

    Het was geen heveltje maar een stopbusje einde van de gas stangetje zeg maar.

    Bleek dat het veertje wat erop zat te strak stond en deze dus niet verder ingedrukt kon worden. Waardoor deze de gasschuif verder open stuurde dan normaal.met de 27mhz ontvanger..

    Het is gelukt. Bedankt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat bedoelde ik nog steeds niet. Het hevelte op de servo, misschien beter omschreven als het wieltje of draaischijf. Het deel wat op de as van de servo geschrofd zit.
    Als het met de 27mhz wel goed heeft gewerkt moet je geen stootblokjes gaan verstellen.

    Nu mag je gaan controleren of de rem aanloopt of niet goed meer werkt....
     
  3. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Naar mijn idee loopt niks aan en heeft alles nog genoeg ruimte/speling?

    Rem werkt naar.mij idee ook gewoon

    Maar bedoel je dit?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat daar bovenop heet een servo hevel.
     
  5. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ok dus die zou ik nog kunne draaien?

    Dit wist ik.namelijk nog niet vandaar.

    Maar volgens mij loopt er nu niks aan rem.werkt soepel tevens het gas ook.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nieuwe zender ???? Eind punten ook goed ingesteld ??? Anders sloop je je servo's.

    Ja die servohevel wil eraf. Schroefje los draaien en zachtjes aantrekken.
     
  7. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Hoe bedoel je eind punten ingesteld? Dit zeg mij helemaal niks. Er zit een nieuwe ontvanger in (2.4ghz) en met een nieuwe zender.

    Alle trims(gas/stuur) staan op 0 stuur delay op maximaal zoals het boekje beschrijft (voor het sturen)

    Verder hoor ik ook geen brommende geluiden uit de servo's komen?

    Maar stel ik heb nu de gas armpje afgesteld met het veertje en stopbusje. Hierdoor gaat de vlakschuif in stationaire stand ietsje verder terug zoals bij mij 27mhz ontvanger het geval was en dus stationair goed loopt. Verder loopt de rem niet aan(genoeg speling) werkt rem werking(+failsafe) ook goed. En volgas ook goed. Heeft het dan nog nut om die servohevel aan te passen?

    Ik denk.juist dat als ik deze een tandje opschuif en daarmee de servo hevel ietsje schuiner staat zo dus wel de rem bekrachtigd wordt. (Als ik zo naar alle armpjes kijk)

    Anders zal ik er morgen is wat foto's van maken wat ik gedaan heb en of het goed is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Wat ze bedoelen met eind punten is, jou servo arm beweegt bijvoorbeeld voor het gas geven aan het einde van de arm 1 cm, maar eigenlijk zij bijvoorbeeld 8 mm al genoeg zijn. Dan zou je de slag die servo maakt voor het gas geven dus kleiner moeten maken. Heb je je eind punt verkeerd staan dan zal de servo door blijven trekken want deze wil naar zijn positie toe, maar deze kan niet meer verder omdat de carburateur dus maar 8 mm open kan en dus de slag van de servo blokkeert. Dit zelfde geld voor het sturen, misschien wil jou servo de wielen wel verder draaien dan eigenlijk mogelijk is, de servo die blijft maar drukken maar je fusees zitten al op hun maximale positie.

    Zou je dit verkeerd hebben staan dan zullen de servo dus blijven brommen, de servo verbruikt hierdoor meer stroom dan eigenlijk nodig is. Tevens bestaat er de kans dat je de servo's er mee 'opblaast' omdat deze overbelast raken...

    Zoek anders eens op EPA adjust of end point adjustment. Op Youtube
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  9. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Wat ik voor zover weet is dat alle stangetjes die aan de servo's zitten zo kant en klaar gemonteerd waren. Enigste wat ik veranderd heb van de gas servo is nu dus de stationair stand hier bleek dat de veertje te strak stond waardoor deze niet ver genoeg terug kwam. Heb hoogstens misschien 1 mm het stopbusje richting carb toe afgesteld waardoor de vlakschuif dus wel goed in zijn stationaire stand kwam te zitten...

    Verder qua maximale uitsturing niks aan veranderd. Dit staat nog zo als Hoe hij gebouwd geleverd was.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Je hebt een andere zender dus de uitslag kan anders zijn zoals je nu ook gezien hebt dat de trim anders is.
     
  11. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ok en dat kan ik dus alleen aanpassen dmv de servo hevel?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Stationair stand:
    [​IMG]

    Rem/failsafe stand
    [​IMG]

    Helaas is pk racing op vakantie tot 14 augustus. Hoor al dat ik er niet uit ga komen. Dus liever wil ik het maar Door hun laten bekijken of alles zo goed staat.

    Dacht dus "even" een 2.4ghz ontvanger en zender aan de sluiten maar hoor al dat er dus meer bij komt kijken helaas..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ik denk dat ik maar weer de electro monster truck van de zolder ga halen. En weer verder ga met de nitro truggy als pk racing open is...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.731
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ik het een paar keer heb uitgelegd dat je de hevel moet loshalen en een tandje verdraaid moet terugzetten en je nog steeds de instructies niet volgt door het stopbusje te veranderen lijkt het mij dat je het niet begrijpt.

    Ook snap je dus niet wat een endpoint is. Misschien beter om eerst meer duidelijkheid te krijgen voordat je zomaar wat doet? Misschien eens de manual van je zender doornemen?

    Maar OK.... Als de uitslag van je servo's te groot is kunnen ze door de constructie van de auto op de uiterste punten geblokkeerd worden. Een motor die verder wilt draaien maar dat niet mag zal op een gegeven moment in rook op gaan. Eindpunten stel je niet in met de servohevel maar op je zender. Hier kan je de maximale uitslag instellen zodat de servo veilig blijft.

    En nu snap ik ook waarom de humppack niet past, je hebt dus een mini auto waar niet een houder voor 4x AA batterijen in zit maar 4x AAA. Een humpack heeft hetzelfde formaat als een batterijhouder voor 4 AA batterijen.
     
  15. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Nja ik begrijp idd niet waarom ik alles moet veranderen bij alleen het veranderen van een zender en ontvanger. Dacht dat is zo 1 op 1 wel zou werken maar helaas. Niet dus.

    Ik zal vanmiddag na mijn werk is aan de slag gaan met de tips! En de servo heveltje een tandje opschuiven zoals jullie beschrijven.

    De manual van mijn zender las ik niks over eindpoints namelijk (flysky gt2) maar zal dit nog is beter bekijken.

    Betreft de humppack deze past hoor en zit er nu in. Dit omdat de 27mhz ontvanger 2x zo groot was paste het niet namelijk
    [​IMG]
    [​IMG]

    En hoe stel je de Eindpunten dan op de zender in? Neem.aan niet via de trim toch?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Laat maar !!! Kun je niet instellen.

    Heb je de failsave ook uit dat bakje gehaald. Zit op de zender.
     
  17. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
  18. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen

    Niet volledig rem op failsave, beetje rem is voldoende anders kun je nog malle klappers krijgen. Heb hem nog nooit nodig gehad in 8 jaar. Bij mijn zwager was hij nodig 2 jaar geleden deed hij het niet. Auto geknikt bodemplaat aan de grond en de wielen los.


    Had je die zender bij pk gekocht ?
     
  19. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    chris1144 vindt dit leuk.
  20. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Dat zit er wel op. Steering offset/ delay Hij staat bij mij maximaal. Dus qua sturing maximaal uitgestuurd.

    Werkt deze dan ook voor de gasservo??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina