###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015###

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 14 okt 2014.

  1. fgroen

    fgroen

    Lid geworden:
    12 aug 2008
    Berichten:
    222
    Locatie:
    den Haag
  2. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Waarom ik RcRallyCup rijden zo leuk vindt...."the virus"...



    Let op: Trailer van vorig jaar, ERCE is op 21 febr 2016

    Agenda:
    * 20 december 2015 - MBC de sluis Gouda (link naar inschrijfformulier)
    • 17 januari 2016 - HFCC den Haag
    21 februari 2016 - ERCE Eindhoven
    • 20 maart 2016 - MAC de Kempen.

     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2015
  3. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo rally freaks...

    Jammer dat de HPI WR8 rijders niet meer "terecht" kunnen....het zijn nl niet alleen de wielen maar ook de kap die mogelijk vervangen/aangepast moet worden waardoor je een rare verhouding krijgt...

    Je kunt het ook omdraaien en zeggen wat die 2mm eigenlijk uit maakt....

    Ik heb ook een WR8 aangeschaft en verschillende originele 1/8 rubber banden met als doel deze in de RRC te gebruiken....en om nu zo dichtbij het nieuwe seizoen de regels voor de WR8 te gaan aanpassen....ja ik weet het niet...heb er zo mijn bedenkingen over, maar misschien ligt het aan mij en ben ik een "ouwe" zeurpiet....

    Greetzzzzz
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2015
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    In het seizoen 2013/2014 is de HPI WR8 voor het eerst onder een coulance regeling toegelaten bij de Unlimited, aangezien deze niet aan de minimale bandenregel kon voldoen, de standaard banddiameter was slecht “80mm”!! De doelstelling van de toelating was destijds dat we hiermee voldoende WR8 rijders zouden aantrekken om in de toekomst een aparte klasse in te richten, helaas liep het iets anders tot mijn grote teleurstelling.. :( !!! Een coulance wordt normaal verleent voor slecht 1 wedstrijd, in het geval van de WR8 hebben we deze opgerekt naar 1 seizoen, daarna moest men aan het bandenreglement voldoen, dit is altijd bekend geweest. Stilzwijgend ging de WR8 over naar het seizoen 2014/2015, zonder dat men aan de bandenreglement ging voldoen….!!!


    In het seizoen 2015/2016 is het bandenreglement aangescherpt van minimaal 87mm naar 89mm, dit omdat fabrikanten de “buggybanden maatvoering” kennelijk steeds meer (willen) oprekken, hierin wil de nieuwe organisatie niet in mee! De standaard WR8 band met een diameter van 80mm (formaat buggy band), die bij lange na niet voldoet aan de minimale maatvoering, was al geruime tijd een doorn in het oog van veel Unlimited rijders, het overschrijdt toch wel iets meer dan 2mm verschil!! En om niet allemaal projectjes van lichtgewicht buggy’s met daaroverheen een rallybody oid, voorzien van high grip buggy bandjes aan te moedigen….heeft de nieuwe samenstelling van de RRC organisatie, de minimale bandenmaat verhoogd in de Unlimited klasse, en alle coulance regelingen ingetrokken!!
     
  5. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Ok Per heel duidelijk, ik heb de diameter van de WR8 banden niet gemeten maar 7 en nu 9mm is een groot verschil....

    Greetzzz

    P.s.

    Is er nog iemand die een WR8 wil kopen ??? ;)
     
  6. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Heb me ook maar eens ingeschreven voor rallycup...lijkt me wel lachen. Nog wel even een tamiya TA06 ff aanpassen. wat is ongeveer de richtlijn mbt bodemvrijheid? 12 mm? verder nog wat tips? Ik las geen camber etc klopt dat? Ben meer van de onroad...voor wel toe-out en achter toe-in? of moet ik dat ook vermijden? Zachtere veren en olie?
     
  7. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Hey Viel9,

    Heb je foto's van de TA06 FF ?? Ben echt benieuwd...

    Ik zou de hoogte af laten hangen van de grootte van de schansen. Bij extreme schansen 20/25mm en zachtere veren en lichtere olie in de schokdempers...

    Camber is afhankelijk vd ondergrond, hoe meer grip, des te meer camber (2 graden) je zou kunnen gebruiken...achter, toe-in minder met hoge grip....

    Greetzzz
     
  8. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Dag Ali, TA06FF? lachen...ik bedoelde met FF gewoon "even". Ik heb een TA06R...die ik ga aanpassen (moet nog gebeuren) Overigens is mijn echte naam Harry Veldman..... hartelijke groet
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hmmm... keuzes.. Keuzes. Weer met 2wd meedoen aan de rally klassen en achteraan rijden, of toch met 4wd en achteraan rijden. :weetnie::p

    Heb er iig zeker zin aan. :D
     
  10. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Pas op, er wordt altijd hard gevochten voor de laatste plaats :rolleyes::D:rofl:
     
  11. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.255
    Locatie:
    Rotterdam
    ja, jullie zullen zeker hard moeten vechten om de laatste plaats, maar een geluk voor jullie is dat ik niet mee doet anders was die laatste plaats al vergeven.....

    :feli:
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    En ik maar denken dat ik zeker was van een plaats in de einduitslag :eek::D
     
  13. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Morgen nog even de mudflaps monteren , en ff de banden uit proberen , daarna hopelijk mee strijden voor de laatste plaats op de 20ste:D

    mooie collectie Blabo:thumbsup:
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    [​IMG]

    Vrij zeker dat ik hiermee de laatste plek ga veroveren. Ben straks de enige die met rwd aan komt zetten volgens mij. :bier::p
    Mja, iig ziet verliezen er dan verschrikkelijk cool uit. :D
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    mooie kap :thumbsup: , je finished zeker in stijl, haast te mooi om mee te rijden , :koud:
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
  17. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.255
    Locatie:
    Rotterdam
    ja dat win je zeker Klamath, de prijs voor de mooiste auto :worship:
     
  18. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
  19. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Druk bezig met de tamiya TA06 rally conversion... vraagje m.b.t. inserts...wel of geen inserts in de tamiya rallyblock banden? Welke?
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Harry er zijn rijders die zonder inserts rijden, maar ook met harde voorgevormde inserts, zelf ben ik niet zo’n voorstander van de voorgevormde inserts (te hard als het echt koud wordt), maar er zijn mensen die er succes mee boekte, hetzelfde geldt eigenlijk ook voor, “helemaal geen inserts”.!!! Ik rij veelal met een wat hardere setup, waarschijnlijk is dit de reden dat ik de voorkeur geef aan een wat zachtere insert, waar je op moet letten is dat de band niet bol noch hol komt te staan!!


    @Klamath, als je toch achterin gaat eindigen, dan maar met een 4wd die het overleeft,… ik heb zelf ook een M-06, en de ervaring leert dat het kunststof niet zo sterk is (voorwielophanging, schroefgaten, enz), ik zou zeggen… lekker mee in de Tamiyacup gaan rijden, dat levert al genoeg wedstrijd schade op, zonder over jumps te springen…het is ook nog eens een zeer moeilijk auto wbt afstelling en controle, zelfs als een TC is deze “Grrrrr”, de auto heeft veel grip nodig (tapijt bv)…hij is niet voor niets na 1jaar al uit productie genomen…maar goed het is jouw auto…
     

Deel Deze Pagina