Hallo Henri, Ik schrijf je maar omdat jij de laatste was op het onderwerp antieke modelvliegtuigen op dit forum. Mijn vriend Bert Kroon heeft meerdere antieke modellen, voornamelijk gebouwd door Hans Hekking uit Arnhem. Daar zoekt hij nog liefhebbers voor. Wat er nog ligt weet ik niet, zelf bezit ik enige jaren een antieke zwever Sjah gebouwd 1948. Deze is nu "onzichtbaar"omgebouwd voor de radiobesturing. Heb jij of vrienden van je belangstelling voor deze modellen. Kunnen kosteloos in Arnhem worden opgehaald. Groeten, Arthur
Dag Arthur, Wat een aardig aanbod! Zijn die modellen ook in die tijd gebouwd en dus echt antieke modellen? Zo ja, zou het dan geen goed idee zijn om ze te doneren aan het luchtvaart-themapark Aviodrome? Ik zal de contacten die ik heb, eens vragen of er belangstelling voor is.
Maar als het niet de Aviodrome wordt ... dan heb ik zéker belangstelling voor eentje! Dan heb ik weer iets te vliegen.
Ik heb antwoord ... de Aviodrome is geen optie. Dus ik kom graag langs om er eentje uit te kiezen! Ik heb je een bericht gestuurd: http://www.modelbouwforum.nl/conversations/
Bert brengt de modellen 1 feb naar mij. ( ik ken Bert al heel lang vanwege de Vrije Vlucht F1B wakefield) beoefening. Ik heb al enkele modellen van oa. Hekking en die zijn allen gerestaureerd en vliegen of Vrije Vlucht of RC assist. Groet, Henk
Prima!! Of Bert ze nu verdeeld of ik maakt niet uit.Doe Bert de groeten en zie dat je de kisten weer de lucht in krijgt. Groet, Henk Ps maak je er een separaat topic van?
Het kan zijn dat de Vrije Vlucht vliegers op zoek gaan/contact willen leggen met een ieder die van dit soort van oorsprong Vrije Vlucht modellen ( nu al of niet voorzien van RC) bezit. Dit ivm een idee om pure VV en RC ondersteund VV eens een keer bij elkaar te brengen ( bv centraal in Nederland op de heide bij Garderen). Ga eerst met Johannes overleggen of dat in deze topic zou kunnen of hoe we dat moeten doen. Groet, Henk Ps Eea zal morgen op de vliegers vergadering in Harderwijk enige aandacht krijgen.
Mijn HAST heeft vorig jaar veel gevlogen. De mooiste vluchten heb ik in de bergen gemaakt, het was heerlijk relaxed sturen en genieten van het vliegbeeld. Soms was het vechten om op hoogte te blijven en heb ik best wel risico’s genomen in de hoop toch nog ergens een thermiek belletje te vinden. Uiteraard was dat belletje net niet te vinden en het resultaat was een buitenlanding buiten het zicht van de piloot. Deze domme acties hebben zijn sporen achtergelaten, de vliesbespanning was op een aantal plekken gescheurd. Geen probleem, met UHU Hart was de scheur snel weer gerepareerd. Mooi zag het er niet uit, maar ik kon weer vliegen. Ook deze zomer wil ik de HAST in de bergen niet missen en heb daarom besloten de romp plaatselijk opnieuw te bespannen. Het hoeft allemaal niet perfect, maar wel netjes. Zo, nu ben ik weer tevreden, alles werkt zoals bedoeld. De eerst volgend vlucht met de HAST wordt hier gemaakt. Johannes
Prachtig. Lekker gevoel ook altijd, vind ik, als een model weer even onder handen genomen is en er weer 'strak' uitziet. Geeft veel voldoening. jan.
Geweldig mooi sfeerplaatje Johannes! Vooral dat stukje met de camera naar achteren is mooi. Alleen de kleine uitslagen van het richtingsroer verraden dat het geen vrije vlucht model is.
Prachtig, altijd kwaliteit van die Johannes. Is toch wel een Norm: de J-Normering moet er maar eens komen, naast DIN. etc..