Zelf gekozen voor volgende setup gekocht bij meneer Reisenauer: Tenshock VIPER 1020-12T 4pol 5200KV mit Micro Edition 5:1NL 3s - 11,1V - 12x8 RFschmal CFK M25, 9931 rpm, 47 Amp. 520 Watt, VPitch 121 km/h, Eta 79,1%-30Sek. Met waarschijnlijk dit pakket: SLS APL MAGNUM 800mAh 3S1P 11,1V 45C/90C En ja, ik had kunnen kiezen voor 2S, maar Ultima die ik gekocht heb, is nog te ballasten en beetje extra power is wel lekker, zeker met wind en vol geballast weegt ie naar verwachting 1700 gram. Als ik weer een keer geld te veel heb, koop ik de super lichte romp en dan komt er zeker 2S in. Scheelt uiteindelijk in de uitvoering die ik krijg 15 gram (verschil tussen 2s en 3s lipo). En vraag is of ik dat ga merken. Rest: BlueBird CB-1005HV op flaps en richting, in servoraampjes met tegenlager. MKS 6100 op hoog/laag KST X08N V3 HV Lugless Servo - 8mm 8g 2.8Kg.cm voor de ailerons (dikker past niet), in houten frame-pjes Regelaar Castle Phoenix Edge Lite 50 32V 50-Amp ESC w/5-Amp BEC (en ja, ook ik kan niet wachten tot ik vliegtuig heb en er mee kan gaan vliegen) groet Marc
Ff een ander vraagje; ik lees hier van alles over deze nieuwe kist, o.a. dat er 3 rompen zijn en licht en zwaar weer uitvoeringen, maar dat vind ik nergens terug op de site. Welke andere bronnen zijn er ??
Arno, bovenstaande informatie die ik geschreven heb zijn rechtstreeks afkomstig van Denis. Deze details staan inderdaad nog niet op de website, maar zullen binnenkort ook daar te vinden zijn. Evenals foto's van de bouw, instellingen en andere ervaringen. Ik verwacht de kisten ergens eind volgende week te ontvangen, waarna ze hun weg kunnen vinden naar de kopers. Fijne paasdagen allemaal! Brian
Denis Skrabl heeft zich ingeschreven voor de Tisza Cup in Szeged (H), volgende week. Dat wordt dan meteen een aardige krachtmeting, want er komen 71 piloten aan start, met daarin de bijna complete ZO-Europa-top. Wel staat er in Szeged meestal een harde wind, dat zal dan wel ballasten worden met zo`n licht model als deze Ultima. We zullen zien.
De ULTIMAS zijn binnen en de eerste set is inmiddels bij de eerste piloot afgeleverd. Man wat ziet dat er goed uit en voelt het onwaarschijnlijk licht. De lange tip voelt als een DLG en weegt ca 137 gram. Foto's van de andere kleuren volgen spoedig en ik neem aan dat de kopers ons een uitvoerig bouwverslag laten meegenieten Gr. Brian
Mooi! Veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten. Ziet er zo op het oog helemaal niet ontzettend fragiel uit. Ben reuze benieuwd en- toegegeven - ook wel een beetje sceptisch. Maar ik laat me graag overtuigen dat dit voor de toekomst het winnende concept is. Verheug me op een montageverslag, meer zal het niet zijn. Wat ligt op de voorgrond met die 4 gaatjes rechts? @ Marc, je viper loopt beter met een 12*6, de Small verplaatst alleen maar meer lucht. De 6 "pakt" beter en ik meet 4A minder op top vermogen. Johnny
Code: https://www.youtube.com/watch?v=y2-JRqZEAIQ youtube.com/watch?v=y2-JRqZEAIQ F5J Ultima Short clip about the new F5J plane by Denis Škrabl. camera Samo Leskolek ( die bouwt zijn eigen F5J met veel succes)
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=46&t=92311&sid=719ec7bc454a1b11e1290e2e8128dd1d Als je deze url. in de Chrome Browser opent en dan instelt op Nederlands is het redelijk te volgen. Met vriendelijke groet xat
Met beetje mazzel wordt die van mij zondag " bezorgd" in Kampen. @Johnny de Viper met 12x8 small is bewuste keuze. Heeft hogere vpitch en zou dus als vliegtuig op snelheid is meer trekkracht moeten overhouden. We zullen zien.
Ben benieuwd Marc. Ik gebruik deze viper in mijn perfection met een 13x8. http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2077 Met een SLS 800mah stijg ik door tot 280 meter bij een vlieggewicht van 1400 gram. Jou viper maakt iets meer toeren. Belangrijk is dat je ook afstand kunt afleggen. Met de viper motoren is dat geen enkel probleem. Ze draaien super goed.
Adrie, als je morgen Marc heel lief aankijkt mag je zijn "setje" wellicht even bewonderen of zelfs vasthouden. Veel succes in Kampen morgen! gr. Brian
Paar gewichten: Fuselage and canopy 129,7 gram Elevator 29,7 gram Rudderset 20,6 gram Middle panel 338 gram Tip Left 137,8 gram Tip right 138,3 gram Joiners 15,7 gram Small parts 31 gram Totaal leeg gewicht: 840,8 als ik daar voor gemak even 400 tot 450 gram bij optel voor alle spulletjes, is vliegklaar gewicht ergens tussen de 1240 en 1290 gram. Niet slecht voor een 4meter kist.... Ik kan me er nog niet echt een voorstelling van maken, gezien feit dat mijn 3,4m Supra net geen 2kg weegt. Ik vermoed dat de viper op 3s met 500+ watt hier niet zo heel veel moeite mee gaat hebben.... Nu maar hopen dat het ook echt goed vliegt tussen windstil en 4bft.
Ik laat de mijne alvast even wennen aan de kast De kist ziet er top uit. Moet zelf erg wennen aan al het DLG techniek die gebruikt wordt. Dit vraagt wel erg veel Out of the Box denken, voor mijzelf en mijn vaste constructeur. Nu de kist er is kan ik rustig gaan kijken welke setup ik ga gebruiken. Ik ga uit van een leeggewicht van 1200 gram en maximaal belast gewicht van 1500 gram. - 2S of 3S ? - Ga ik door met de motoren van Schambeck ? Wat zijn de alternatieven ? - HV of LV ? - 8 mm servo's van KST ? - Servo's erin plakken, in plaats van raampjes ? - Met of zonder gyro ? Keuzes genoeg dus, het wordt een boeiend project waar ik de tijd voor neem. Verwacht zelf niet eerder dan dit najaar er mee te vliegen. Brian, bedankt voor het mede mogelijk maken van dit avontuur.
Ziet er in ieder geval super uit. Ben erg benieuwd of het DLG concept gaat werken maar iets zegt me dat dit wel gaat lukken.
Zou iemand voor mij eens de wortel koorde en profiel dikte willen nameten. Ben gewoon benieuwd naar het profiel en met name de dikte.
Spectaculair ding! Peter, wat voor DLG technieken moet ik aan denken dat dit invloed heeft op de wijze waarop je hem af moet bouwen?