Ik heb een probleem Ik kan geen gas geven En Ook niet remmen met de.controller Kan wel sturen met controller Kan ook met de hand gas geven
servo wel in ontvanger? servo misschien kapot. Zo niet, misschien servohevel kapot of los Hoor je de servo wel werken als je gas geeft of remt?
wissel je servo's even om in de ontvanger. Dan kun je meteen uitsluiten wat het is. Kun je dan wel gas geven (met je stuurwiel) is je ontvanger kanaal kapot. Als je dan ook geen gas kunt geven(met je stuurwiel)is je servo kapot.
Controleer de bekabeling van de servo op breukjes. Verwissel de stekkers van de gasservo en stuurservo in de ontvanger en kijk of de servo wel op het sturen reageert en tegelijk de stuurservo wel op het gas reageert. Maar waarschijnlijk is de gasservo kapot, kan gebeuren...
Och, waterproof electronica moet je en heel eind mee komen Brutus.. Maar die zitten over het algemeen niet op een Savage.
Ik heb al heel lang geleden geleerd, daar niet al te veel op te vertrouwen.... Waterproof als het nieuw is, lek na enig gebruik.... Ik blijf met de rijdende spullen uit het water. Zelfs heel vroeger met de Tamiya RR en SC die toch een volledig afgedichte RC box EN motorcompartiment hadden, bleek het bepaald géén goed idee....
even terug... alle acties die door die ene servo worden gedaan, doen het niet. volg het draadje van die servo naar de ontvanger. trek hem eruit. trek de andere er ook uit, en stop de stekker van je gasservo op het stuurkanaal. als je nu met je stuur de gasservo kunt laten bewegen, is de servo nog goed. Maar waarschijnlijk is de servo kapot, en zal hij niets gaan doen. dan moet je gewoon een andere servo hebben. Wil je dat draadje niet volgen, wil je er gewoon niet aan zitten, moet je de auto even naar een modelwinkel brengen om te vragen of ze het daar even willen doen. doorgaans is dit 2 tellen werk. en blijkt de servo kapot, kun je meteen een andere meenemen. Water op een hete motor is inderdaad niet handig. het metaal koelt er zeer snel, en plaatselijk van af. Gebeurt dat net even op de verkeerde plek, of net een beetje te vaak, kan het blok barsten. dan heb je ook een verse motor nodig. Meestal is het beter om met RC materiaal uit het water te blijven..
Daarnaast werkt een motor optimaal bij een bepaalde bedrijfstemperatuur, ga je in de nattigheid rijden zal de motor onderkoeld zijn en zal de zuiger meer slijten omdat de cilinder door de koeling meer gekrompen is.
Tja, off-road heb je daar nou eenmaal meer kans op. Mijn savage crosst ook regelmatig door het water. Hoort erbij imo.