Ik heb 2 picco .21 waarvan 1 bijna zo goed als nieuw , dat is diegene die ik al heb getest en werkt als een heerlijk nieuw motortje.(moet nog ingereden worden) Enkel heb ik de carb met ty-rips moeten vastzetten omdat het ""busje"" om de carb mee vast te zetten dol gedraaid blijkt te zijn. Geen perfecte oplossing dunkt me gezien dat de temps tijdens een rit misschien de ty-rips kunnen smelten? Is dat voor dit type bij te bestellen eventueel? Daarbij zal ik wat foto,s laten zien over de ""shaft"" binnen in de nieuwe roest of nare vlekken vertoont en bij de oudere ziet hij er nog perfect schoon uit. Is het wijsheid om dat over te zetten naar de nieuwe of is dat niet nodig? Ik heb de nieuwe al aan de praat gehad en klinkt heerlijk vandaar dat ik hem helemaal wil opknappen. Dus vraag is busje om carb mee vast te zetten is dat nog te bestellen of zijn er andere oplossingen/kunnen ty-rips geen kwaad anders.(ik heb ander busjes geprobeerd van andere nitro motoren maar passen niet)
Dat hoeft geen roest te zijn, kan ook opgedroogde risinus olie zijn. Gewoon even proberen of je het met wat remmenreiniger eraf kan vegen. Motor wordt niet heet bij de carb maar een ty-wrap moet natuurlijk niet. Gaat het om een plastic isolatiebus om de nek vab de carb? Goed ontvetten en lijmen met een loctite of een epoxy lijm gaat prima.
Het gaat om het buisje met de inkeping die je in het gaatje steekt, om de carb mee vast te zetten, eventueel kan ik er wel een foto morgen van maken. BTW is het misschien met diesel schoon te maken, dat heb ik momenteel wel in huis ;-0
Top man thanks dat is het , ik wil hem graag weer als nieuw maken schijnen fijne motortjes te zijn. Van wat ik nog van vroeger kan heugen enkel waren ze behoorlijk aan de prijs ;-0
Je hebt een Picco basic 3 poorter. Leuke motor, koste maar 100 euro. Dat onderdeel zal vast ook wel dichter bij huis te vinden zijn
Nog een klein vraagje het is me opgevallen dat er geen pakkingsring zit tussen de koelkop en motor.(klopt dat) Naar mijn weten heeft elke motor een pakkingsring nodig?
Het kan zijn dat ze aan de koelkop zijn blijven zitten. Gebeurt wel vaker. Zou wel iets moeten zitten ja.
Mochten ze er niet op zitten kun je een soort pinch test doen, dan weet je precies wat er tussen zou moeten. Het fijne hiervan weet: @Roelof, soldeer ertussen en dat opmeten meen ik. Wat voor speling is er dan nodig? Zijn te bestellen bij http://www.abc-rc-shop.nl/index.php?cPath=34_533
De soldeer meeting is wel betrouwbaar. Als de kop gemonteerd is, even een stukje 1mm dik soldeer in een L-vorm buigen enin het pluggat steken. Even de motor met de hand rond draaien en dan het stukje geplette soldeer opmeten, zal ergens rond de 0.5 tot 0.6mm moeten zijn. De ringen zijn inderdaad te bestellen maar let even op de maat, die Basic is een 16.8x16.2 terwijl de huidige topmotoren van Picco een Xtra lange slag hebben, iets van 17.2x15.9 maar ik lees dat de ringen zijn gevonden....
Idd was wat te vroeg hij zat er gewoon op maar herkende hem niet ;-) ik moet weer even inkomen na een x jaar;-) Met een stanley mes kon ik hem er zo voorzichtig los maken ;-) En bedankt voor de extra tip wordt ook weer opgeslagen op mijn harde schijf ha ha
Ik heb de motor weer als nieuw met de donor kunnen maken incl de frisse ""shaft"" , en heeft compressie als een beer ;-) Dat wordt weer eerst rustig laten inrijden . Nu ben ik enkel nog op zoek naar een nieuw vliegwiel en koppelings-schoentjes en misschien een frisse 13t koppelingshuis, zijn daar mooie setjes van te koop? Ik vind het lastig om de juiste dingen bij elkaar te vinden ;-) Momenteel zitten er 3 schoentjes op redelijk versleten
Velen zweren bijn een JVD koppeling.... Inweze gaat een vliegwiel eindeloos mee en hoef je alleen een nieuwe set schoentjes en verse veren te kopen.
Begrijpelijk enkel heeft het met de andere motor een klap gehad en wat schade opgelopen flinke krassen op het vliegwiel, maar ik zou dus elke schoentje kunnen nemen in dit geval 3 stuks met een veertje ? Ik zat idd al naar een JVD te kijken en dat is dan incl vliegwiel mogelijk heb ik gezien ?
JVD is inderdaad een complete koppeling. Incl. 4 schoentjes en 3 diktes veren erbij. Waarvan 1 gemonteerd. http://rc-specialist.nl/contents/nl/d112_JVD-RC_Clutch_.html
Mooi dan monteren we er die weer even aan en dan lekker inrijden volgens de WOT , ik krijg hem nu niet eens door de compressie heen gedrukt zomaar ;-) Btw de Xray XT8 blijft ook toch maar bij het baasje ;-) Thanks wederom voor de hulp allen ;-)