Prima kap! De Wit RC direct even gebookmarked, die kende ik nog niet. En wat heeft die Outcast een enorme spoorbreedte zeg! Die krijg je vast niet zo makkelijk om als de Senton Vandaar, dan heeft de mijn 180 het toch nog een tijdje uitgehouden. Binnenkort maar eens de EzRun Max8 van Hobbyking bestellen dan... rip uit mijn lijf!
Mmmmzzz toch nog weer wat verder gekeken naar verschillende ESC's aangezien de Max8 van HobbyWing en de BLX185 best aan de prijs zijn. En nu zie ik de Hobbyking X-car beast voor een prima prijs. Beetje budget maar volgens de reviews wel een prima ESC. Als ik de specs doorlees moet deze op de Senton passen. Iemand enig idee of dat klopt?
Dan kan je denk ik beter gaan voor de Hpbbywing Quickrun. Die is herzelfde als de BLX 185 alleen heeft meer programming opties en is goedkoper.
Heb jij toevallig foto's van de side guards van de outcast en hoe je de soort van zij bumpers er op vast heb gemaakt?
Hallo allemaal. Ben mij aan het oriënteren op een RC auto en de Senton is toch wel veruit mijn favoriet. Maar ik heb een aantal vragen en misschien heeft 1 van jullie al ervaring met een 3th party gyro stability control module op een Armma? Vol gas rechtdoor auto correctie Of heeft deze auto andere hulpmiddelen die ik niet zie? Kan er niets van vinden op google. Nu zal dit op een 4wd auto wat minder indrukwekkend zijn dan een 2wd. Alle andere merken hebben deze optie al RTR of losse module. - traxxas (https://traxxas.com/products/parts/traxxas-stability-management) - HPI (http://www.hpiracing.com/en/part/105409) Hier staat voor elke RC maar wel aan de prijs Er zal vast wel ergens een goedkopere optie zijn... https://www.toemen.nl/adjustable-stability-control-system-drift-assist-hpi80588-p-6797.html voorbeeld (helaas wel een traxxas maar het gaat om het idee)
kijk even op conrad. Daar is er maar eentje dacht ik, of 2 misschien. Werkt goed. Veel goedkoper. Gyro for rc car of zoiets.
Zal deze wel zijn dan: https://www.conrad.nl/p/reely-gyroscoop-gc301-voor-rc-cars-1277098 Gebruik je hem zelf ook?
Aha. Inderdaad. Was even wat lui om op te zoeken. Ik gebruik deze in mijn trike: http://www.modelbouwforum.nl/threads/enigmatrike.251739/page-3 Ik kan natuurlijk niet vergelijken, maar zelfs in mijn trike, die moeilijk rijden is, werkt dat heel mooi. Ik was onder de indruk, wellicht mede doordat ik nog nooit met een gyro gereden had. Prijs is doenbaar vind ik.
Nah.. wilde een V3 bestellen nergens te krijgen? V2 was natuurlijk wel beschikbaar met 20% korting. Even wachten dan maar.
Nou de nieuwe BLX185 ESC is al een tijdje binnen. Ik had de boel gemonteerd en even een testrun gedaan op 3S. Alles werkte perfect. Vervolgens over op S6 waarbij ik de boel niet aan de praat kreeg. Geen idee waarom. Uiteindelijk dacht ik dat het aan de slechte bekabling naar de receiver (ARX100) lag. Die vervangen waarbij ik 'iets' verkeerds heb gedaan. Gevolg: ARX100 doorgebrand Dus een nieuwe ARX100 receiver besteld en deze is ook al binnen. Helaas kan ik niets vinden over de betekenis van de LED lampjes op de ARX100 en de BLX185 ESC. Ik heb de radio met de receiver gebind, ik kan sturen en gas geven. Echter hou ik een rood led lampje op de receiver. Deze staat altijd aan. Geen idee of dat goed is if slecht. Ook op de ESC zie ik een rood lampje branden wanneer ik de auto aanzet. Deze gaat uit wanneer hij de radio 'vindt' . Vervolgens gaat het rode lampje weer aan wanneer ik gas geef. En weer uit als ik gas los laat. Protection mode? Ik snap er niets meer van en kan er maar weinig over vinden....help?
Is wss gewoon aanduiding dat er gas gegeven wordt. Denk dat dat bij mijn auto's ook zo is. Als alles goed werkt, geen reden om zorgen over te maken zeker?
Ik hoop dat je gelijk hebt! Het werkt inderdaad maar ik maak me gewoon zorgen dat de boel weer doorfikt Ik probeer trouwens die 'Failsafe' aan te zetten maar dat lukt me niet. Dus wanneer de zender contact verliest dan gaat de auto er nu vol gas vandoor, failsafe zorgt ervoor dat dit niet gebeurd. Er zit hiervoor op de receiver ARX100 een klein knopje. Deze moet je inhouden en vervolgens moet je de auto aanzetten. Toch blijft mijn auto vol gas geven wanneer ik de zender eerder uitzet dan de auto. Iemand een idee?
Dit filmpje legt volgens mij de failsafe functie uit. Ik ben even op mijn werk nu dus kan het niet checken maar wellicht dat dit helpt!
Ik zei als alles goed werkt, geen reden om zorgen over te maken. Maar alles werkt idd niet goed bij u... Hopelijk geraak je er uit, want zo'n problemen zijn niet leuk.
Check! Ga ik proberen. Ik geloof dat ik het wel volgens dat filmpje gedaan heb maar nu weet ik het niet meer zeker..... Voorlopig het probleem met de radio even uitgesteld. Ik merkte dat mijn center diff nogal losjes bewoog en zo te zien zijn de lagers inderdaad aan vervanging toe. Ook zijn de diff outdrives ' ingedeukt' of versleten waar de T-bone kracht overbrengt op de outdrives. Dus die gaan ook mee. Gelijktijdig kan ik mooi mijn diff shimmen zodat mijn diff soepeler en zonder speling werkt. Mocht iemand anders dat willen doen zie het filmpje hieronder. Shim onderdeel nummers: Uitwendige shim center diff: Tekno TKR1222 13x16x.1mm Diff Shims (10pcs) Voor je lagers. Inwendige shim: Mugen Seiki (diff washer set MBX) E0206 (10pcs) Hier zitten 2 soorten in: · AR709024 3.5x12x0.15mm (voor je satelite gears) · TD310475: Planetary shim set 5x18x0.2mm (voor je crowngear) De TD310475 is apart bijna nergens meer verkrijgbaar. Ik vraag me alleen af welke olie jullie gebruiken voor je front, rear en center diff?
https://www.arrmaforum.com/threads/diff-oil-in-senton-6s.6085/ Blijkt wel omstandigheden gevoelig te zijn. (zand, straat, modder ect...) Dus een beetje spelen en testen kan natuurlijk geen kwaad. Wat ik heb gelezen is je wel enigszins een beetje in de buurt te houden van de waarden in de handleiding want je motor kan anders aardig heet worden. Allemaal te vinden in het https://www.arrmaforum.com en als je een accountje aanmaakt gaat ook het openen van pics wat beter.
Thanks! Voor de Center idiff s het standaard 10k en voor en achter diffs dus 7k. Gekke is dat de adviezen uiteenlopen van 50k tot 200k voor center en 7k tot 60k voor voor en achter. Dat lijkt me nogal een verschil. Ik denk dat ik of alles standaard hou of dat ik alleen voor de Center diff voor 100k ga. Dat zou de verdeling ten goede moeten komen.
Bij de Senton zou ik inderdaad voor en achter niet veel afwijken van de fabriekswaarden. Echter het center diff kun je wel mee experimenteren. Zelf rijd ik nu met 100.000cst rond in het center diff in mijn Senton. Ik ga binnenkort naar 200.000 want op 6S balloonen de voorwielen nog steeds behoorlijk wat een teken is dat het center diff de power onder last teveel door laat stromen naar de voorwielen. Deze zou dus nog iets meer gelockt mogen worden. Op 4S echter weinig problemen, dus op zich heeft het geen noodzaak voor nu om te wijzigen.
Het is al weer enige tijd geleden dat hier wat gepost is. Hoe zijn jullie ervaringen nu met de Senton?