Baja 5b ss wielen blokkeren

Ik denk dat ik een lager zie achter die c clip over het algemeen slijten die niet zo snel als zonder lager


Okee dat is gunstig !
Vraag me alleen af of die wel een lager heeft.... zie namelijk alleen een c clip ( heb dit blok tweedehands gekocht.... :kwijl: en sta open om veel leren op dit gebied )
Als ik die schroef uit de butterfly klep haal,

Is er een manier om die klep erin te houden i.v.b niet al te veel geklooi makkelijk weer opbouwen ?
Ik denk dat ik een lager zie achter die c clip over het algemeen slijten die niet zo snel als zonder lager
 
Het schroefje waarmee de vlinder vast zit wil meestal wel los. De as eruit halen wil wel eens lastig zijn omdat het schroef gat vaak een braam heeft. Als je deze niet weg haalt maak je het asgat nog ruimer.

Dus goed opletten. Terug plaatsen van de as is redelijk simpel. Let wel op de retour veer. De veer weer op spanning zetten na het plaatsen van de as is een handigheidje. Ik pak meestal een stukje dun draad waar ik een haakje aan maak. Hiermee kun je de veer simpel weer een slag om de as draaien zodat deze weer op spanning staat.

De vlinder klep moet je ook weer afstellen. Doe je dit niet dan zal de klep niet goed sluiten waardoor stationair gas niet af te stellen zal zijn.
Afstellen doe je als volgt.
As terug plaatsen en veer. Klep op zijn plek leggen en schroefje net niet vast aandraaien. Stel schroef van het stationair helemaal uitdraaien. Nu draai je met de hand het gas rustig open en dicht. Terwijl je dit doet draai je het schroefje van de vlinder vast. Let nu goed op dat de vlinder in dichte stand helemaal aansluit in de carb doorlaat. Er mag geen licht langs de vlinder komen als je deze in het licht houd. Is dit wel het geval dan bovenstaande herhalen.

Dit geld natuurlijk alleen als de asgaten in je carb nog goed zijn.

Gr eddy
 
Het schroefje waarmee de vlinder vast zit wil meestal wel los. De as eruit halen wil wel eens lastig zijn omdat het schroef gat vaak een braam heeft. Als je deze niet weg haalt maak je het asgat nog ruimer.

Dus goed opletten. Terug plaatsen van de as is redelijk simpel. Let wel op de retour veer. De veer weer op spanning zetten na het plaatsen van de as is een handigheidje. Ik pak meestal een stukje dun draad waar ik een haakje aan maak. Hiermee kun je de veer simpel weer een slag om de as draaien zodat deze weer op spanning staat.

De vlinder klep moet je ook weer afstellen. Doe je dit niet dan zal de klep niet goed sluiten waardoor stationair gas niet af te stellen zal zijn.
Afstellen doe je als volgt.
As terug plaatsen en veer. Klep op zijn plek leggen en schroefje net niet vast aandraaien. Stel schroef van het stationair helemaal uitdraaien. Nu draai je met de hand het gas rustig open en dicht. Terwijl je dit doet draai je het schroefje van de vlinder vast. Let nu goed op dat de vlinder in dichte stand helemaal aansluit in de carb doorlaat. Er mag geen licht langs de vlinder komen als je deze in het licht houd. Is dit wel het geval dan bovenstaande herhalen.

Dit geld natuurlijk alleen als de asgaten in je carb nog goed zijn.

Gr eddy



Toppp, dan heb ik alleen nog een paar vraagjes met betrekkingen tot de uitvoer.

Bij het demonteren van de shaft heb ik lezen dat men voorzichtig dient te zijn en de eventuele braam moet verwijderen.

Hoe zal dit het beste gedaan kunnen worden ?
En tijdens het opbouwen welke pakkingen zijn beter om te gebruiken. Die van JFC, totale kosten 15,05
( krijg je er twéé van élk )

Of rovan sports, totale kosten 11,94 ( krijg je er 4 van élk )



Michiel
 
Als je dit allemaal er nog gaat bij doen + met de werken aan vlinder met nodige afstelling etc lijkt het mij misschien goedkoper om ineens een complete carb te kopen. Kost rond de 50€ een 668 Walbro.
 
Als je dit allemaal er nog gaat bij doen + met de werken aan vlinder met nodige afstelling etc lijkt het mij misschien goedkoper om ineens een complete carb te kopen. Kost rond de 50€ een 668 Walbro.


Het loopt wel op in de papieren ja..

Er is ééntje onderweg vanuit China ( was een tientje ) en de onderdelen voor de huidige carb komen al deze kant op vanuit onze ooster buren vlak over de grens

Alleen de pakkingen mis ik nog.
het liefst eentje extra voor achter de hand voor het geval ik er alla minuut eentje nodig heb.
van de zomer ga ik een gelagerd WT 990 kopen, dan kan er langer van genieten gezien we de winter periode in gaan.

En buiten dat is het leuk om lekker te sleutelen, ben je weer een ervaring rijker
 
Het loopt wel op in de papieren ja..

Er is ééntje onderweg vanuit China ( was een tientje ) en de onderdelen voor de huidige carb komen al deze kant op vanuit onze ooster buren vlak over de grens

Alleen de pakkingen mis ik nog.
het liefst eentje extra voor achter de hand voor het geval ik er alla minuut eentje nodig heb.
van de zomer ga ik een gelagerd WT 990 kopen, dan kan er langer van genieten gezien we de winter periode in gaan.

En buiten dat is het leuk om lekker te sleutelen, ben je weer een ervaring rijker
Als basher heb je minder last van de omstandigheden.
Dat soort dingen haal ik liever niet in china [emoji3]
Ik heb eveneens ook een gelagerde 990.
 
Ik haal de membraam setjes bij de plaatselijke landbouw garage. Kost mij 2,80€ daar krijg ik 2 setjes van vier verschillende carb’s.

De braam die vaak op de as zit kun je het beste met een sleutel vijltje weg halen. Is zo gepiept.

De carbs uit China zijn van een zachte alu soort gegoten. Deze zullen snel slijten of passen vaak niet echt mooi. Maar voor reserve heb ik er ook 2 liggen. Mocht het tijdens een demo dag of rag middag met mijn zoons iets stuk gaan zet ik deze carbs er op voor die dag.
 
Pakkingen die je het best kunt gebruiken hangt heel erg af van de soort peut die je gebruikt.

Aspen SH.T!! Hard je plastic membramen uit, met meng benzine gebeurd dit niet. Ik gebruik de doorzichtige membramen dit is gemaakt van een soort polyester. Is heel dun en heeft bijna geen last van slijtage. En dat allemaal voor 2,80€[emoji16][emoji16]
 
Pakkingen die je het best kunt gebruiken hangt heel erg af van de soort peut die je gebruikt.

Aspen SH.T!! Hard je plastic membramen uit, met meng benzine gebeurd dit niet. Ik gebruik de doorzichtige membramen dit is gemaakt van een soort polyester. Is heel dun en heeft bijna geen last van slijtage. En dat allemaal voor 2,80€[emoji16][emoji16]


Allemachtig...
En dat voor maar 2,80 :eek:

Over de peut gesproken ik pak euro 95 en meng het zelf met castrol rs 2 takt olie.
Doe er altijd een klein schuitje extra olie in voor de zekerheid :yes:

Maar uhm.. Waar zit die landbouw zaak als ik vragen mag ?
 
Denk dat als je bij jezelf in de buurt een mechanisatie bedrijf zoekt die ook grasmaaiers en kettingen zagen verkoopt. Je er voor mss de zelfde prijs een set kunt kopen. Meestal word er geput uit 1 leverancier of een paar die samen werken.
 
Denk dat als je bij jezelf in de buurt een mechanisatie bedrijf zoekt die ook grasmaaiers en kettingen zagen verkoopt. Je er voor mss de zelfde prijs een set kunt kopen. Meestal word er geput uit 1 leverancier of een paar die samen werken.


Jaa:

Dan zou ik toch moeten kijken wat beter is rovan sports of jfc of een andere aanbieder.

Hier in Almere bestaan zulke zaken helaas niet.... hebben niet eens een modelbouwzaak:zoeken::rolleyes:
 
Dan zijn ze ook niet. Maar de membramen en pakkingen zijn vaak indentiek meet wel even het puntje van het membraam aan de pomp zijde. Dit is een heel belangrijk deel. Te hoog puntje en hij verzuipt, te laag is geen peut of te laat. Volgens mij (weet het niet helemaal zeker) is het 1,2mm.
 
Dan zijn ze ook niet. Maar de membramen en pakkingen zijn vaak indentiek meet wel even het puntje van het membraam aan de pomp zijde. Dit is een heel belangrijk deel. Te hoog puntje en hij verzuipt, te laag is geen peut of te laat. Volgens mij (weet het niet helemaal zeker) is het 1,2mm.



Okee uhmm ik ben een béétje ontspoort wat nu wat is.

Zou je aan de hand van de foto willen aan kaarten waar het zit ??

Dan kan de draad weer op gepakt worden :banana:
 

Bijlagen

Daar zit een metalen rozet op en deze heeft een pennetje in het midden. Deze zijn er in verschillende hoogtes. Hier moet je op letten dat je de juiste hoogte hebt.
 
Back
Top