Deze zou hier zeker geschikt voor zijn! Maar hij is al verkocht. Misschien heeft nog iemand anders iets voor je liggen?
Hey Vincent, heb je al een idee waar je Dynamic Soaring zou proberen? Ondertussen is mijn Orden geleverd, gebouwd en afgelopen zaterdag ook ingevlogen Er werd 5 bft vanuit de beste richting voor Cap Blanc Nez voorspeld, dus samen met mede LAC lid Tom naar daar gereden: Wat een dag! Bij aankomst een strakke 4 bft, en enkele locals aan het vliegen, tegen de middag was de wind nog wat aangewakkerd en vertrokken de locals naar huis. De hele helling dus voor mij en Tom De Orden vliegt fantastisch! Bij elke vlucht wat meer ballast toegevoegd, de laatste vlucht was met 1,4kg ballast, dus totaal gewicht van 3,8kg: WAUW
Inmiddels een heel fijne deal gemaakt, binnenkort ben ik eigenaar van een heel mooie kist ds-en...waar... goede vraag, vooralsnog doe ik het met mn f3k kistjes achter bomenrijen, ben overtuigd dat dat zeker ook gaat lukken met een groter f3f toestel. Ik hoop echter dat ik met deze kist ook achter grotere hellingen kan ds-en...Het vinden van een plek is altijd een uitdaging en hangt elke keer weer af vd windrichting, jullie heel bekend Wellicht dat jullie een paar potentieel goede spots weten waar het veilig kan en mag, ik ben totaal niet bekend langs de kust, maasvlakte of in het algemeen hellingvliegplekken. gaandeweg leert men, eerst maar eens de kist in bezit krijgen en afbouwen Hier een filmpje van het ''kleinere'' ds-werk, denk niet echt uitvoerbaar met een f3f kist
Misschien met een licht uitgevoerd F3F-toestel, maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor... Er is wel een locatie in NL, maar dat is voor jou een eindje rijden:
idd een fijne bult voor ds is voor de achterzijde belangrijk; hoe steiler en dieper, hoe beter. Als die achterzijde net zo veel belovend is als de voorzijde zoals wat ik zag op de video dan heb ik er wel een stuk rijden voor over Wat tot nu toe het meest effectief en meest vindbaar is gebleken zijn dijken of bulten waar een bomenrij of een enkele boom op staat. Dan is het enkel afwachten op de juiste windrichting en sterkte....met een f3k kist kan je achter de kleinste objecten ds doen, f3f kisten zullen wat meer ruimte nodig hebben.
Er is maar 1 plek in NL waar je echt kan DS-en en die ga ik niet verklappen De modellen heb ik gebouwd, vol gfk Gerben aan de knuppels.
zo wonnen de oldtimers vroeger ook,de kleine geheimpjes vooral niet delen, gelukkig zijn er in deze tijden mede-piloten die de fun wel willen delen, ik heb de locatie inmiddels via een pb van een heel behulpzaam mede modelvlieger bemachtigd. Mooie plek, maar je doet jezelf tekort door te stellen dat het de enige plek in NL is. Zodra mn f3f kist af is ga ik er eens een rondje proberen, zal proberen er een video van te maken en te delen. Denk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in een mooie ds stek. Tot gauw op de helling
inmiddels in bezit van een Nederlands fabrikaat f3f kist, de Mojo. Ik zal er spoedig wat foto's van posten zodra ik het afbouwen ben begonnen. man, wat een sexy beest. well ff met 2 handen aanpakken zo'n vleugelhelft, dat was even wennen na een f3k kistje vast gehouden te hebben Voor zover ik heb begrepen is dit 1 vd eerste Mojo's die is gemaakt door Alex Hoekstra, een nieuw type model dus. en zo zijn we weer back on topic
Als ik dat zo zie halverwege het filmpje moet je ook prima met een F3F kunnen DS’en achter een bosje. Net als Vincent met z’n F3K. Misschien niet ideaal. Maar er komt toch behoorlijk wat energie in het toestel. En de volgende in de door YouTube gegenereerde playlist met een Art Hobby Silent 3,4 doet het ook behoorlijk.
dat kan ook makkelijk, ik heb het vaak genoeg gezien in Germania, ds met f3f/f3b kisten achter wat bomen. echter met een dlg kan het achter echt kleine obstakels of een enkel boompje. Een heel groot voordeel van f3k kisten is dat je veel meer keuze hebt uit locaties, dit omdat het starten en landen veel minder marge nodig hebben om het veilig genoeg te doen. veilig genoeg omdat ds nu eenmaal best link is. voorzorgsmaatregelen beginnen al bij de locatie keuze, zeker met 2-5kg kisten van 3,5 meter...Nog geen servo ingebouwd, maar ik heb al wat plekken op het oog waar het kan en mag
Wanneer het stevig waait aan het strand en er zijn flinke golven moet je ook kunnen DS'en in de grenslaag zoals Albatrossen dat doen. Ik heb wel eens geprobeerd lussen te maken door met snelheid vanaf de duin naar het vrije strand te vliegen en daar lussen te maken. Ik ben ervan overtuigd dat het goed zal kunnen. Het is me enkele keren gelukt om zonder snelheidsverlies een paar ronden te vliegen, maar ik was té voorzichtig met mijn wedstrijd kisten om het echt goed genoeg te doen om echt overtuigend te gaan. Je moet echt laag door de grenslaag duiken om daarna weer energie te krijgen tegen de wind in.
Een maand of 2 geleden heb ik ook een Orden besteld bij RTG. De reis naar de maasvlakte maken met 1 kist is me tot nu toe niet zo goed bevallen. De laatste keer brak na 1 weliswaar mooie vlucht een servohoorntje van een aileron. Wel geleerd om dus ook wat reserve onderdelen mee te nemen. De keus is na een zoektocht gevallen op de Orden van RTG. De levertijd was te overzien en omdat ik nog servo’s had liggen viel het prijsverschil met gebruikt nog mee. De communicatie met RTG verliep wat stroef, niet altijd werd er op emails gereageerd, maar uiteindelijk kwam er zaterdagmiddag een hele grote doos. De kwaliteit van de onderdelen is echt perfect. Hoezen en ballast voor in de verbinder zitten erbij, evenals de LDS aansturing van de flaps en ailerons. Y=media
Ja zeker. De romp is wel wat krapper voorin dan ik dacht. Heb een speciale accu besteld. Ik heb nog wat kleine klusjes, dan nog het cg uitwegen. Extra ballast heb ik al thuis. Het wachten is dus op geschikt weer.