De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.538
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Plaatje van de crashsite, behoorlijke krater.[​IMG]
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.976
    Locatie:
    Nootdorp
    Zorg wel dat je die accu niet in huis hebt. Die kan rare dingen gaan doen.
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.538
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Precies, die is netjes opgestookt.

    [​IMG]
     
    MicropropSport en serge pot vinden dit leuk.
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.976
    Locatie:
    Nootdorp
    Ah, dat was dus die gifwolk . :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik zie het al. Je gebruikte een EC5 connector. Die is geëxplodeerd
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Jawel, het meeste zal nog wel werken.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik wilde hem niet eens meer in de auto vervoeren. De explosievenoplossingsdienst wist er wel raad mee:D.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De vleugels lagen heel ergens anders.
     
    Antonio69 vindt dit leuk.
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.453
    Locatie:
    Noord Brabant
    En die instructeur, je mentor kon tie niet ff ingrijpen?
    De motor uitzetten of zo, het lijkt er nl op alsof tie als een kurkentrekker de grond in is getrokken.

    De vleugels zullen wel het minste geleden hebben.
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.538
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik was zo enorm verrast door de klap die de vleugels maakte, stond zo geboeid te kijken naar deze crash dat ik niet eens gedacht heb aan ingrijpen. Ik ga er overigens vanuit dat Wil de gas wel dicht getrokken heeft. Maar het ging aardig hard en de kist was redelijk op hoogte.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vrees dat de vliegtuigen niet meer bestand zijn tegen mijn verrichtingen in de lucht.
    Beton zal wel geen optie zijn, staal weegt ook niet weinig.
    Full carbon kan wel het een en ander hebben. Misschien alvast eens gaan sparen voor een Avionik.

    Maar eerdere toestellen zoals een Wot 4, Acro Wot, FourStar 60, Calmato vloog ik ook op 6 cellen (dezelfde set up) en
    die ontploften niet in de lucht. Deze Axi gaat in de kliko. Hij klonk toch al niet meer zoals ik graag wil.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het was eigenlijk mooi om te zien. Net een vuurpijl in de lucht. We moesten er ondanks alles erg om lachen.
    Daarna de lipo nog laten ontploffen, kwajongens onder elkaar :D.

    Inmiddels staat de Xtra 60 helemaal klaar voor een maiden komend weekend. Wel weer even met 2 zenders beginnen.
     
    Hans V, jve en MicropropSport vinden dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.502
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wel... in de houtbouw van mijn overgebouwde ARF RC1 kwam ik verdomd weinig lijm tegen in de vleugels.
    Staartstukken waren ronduit gevaarlijk en onverantwoord alleen al voor elektro...
    en bij brandstof had het model de start overleefd, daarna verdamping.
    Folie hield het bijeen... als een paraplu in de storm...

    Breuk vleugelbuis of de interne constructie?... Kortom... bij mij was dat duur betaalde ARF-Meuk! Alles is nagezien of verbeterd. En vooral gelijmd!!!

    Trainer, tijd gediend. Nieuw materiaal.


    Zelfbouw... beste optie... speeder van GJVO weer een nieuwe uitdaging...
    En de Extra is van een ander caliber... zal niet vervelen!
    Zonde van motor en accu...
    Is toch wat...
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2020
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er komen volgend jaar een paar zelfbouw toestellen op het veld.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.453
    Locatie:
    Noord Brabant
    Licht, geluid, als je het hoort is het allang gebeurd.
    Genietend van het resultaat wat gaat volgen. :D

    Ook dat is kapot te krijgen.

    Als daar een WOT bij zit, heb je afgelopen dagen al vast de exploded view (is engels en staat geëxplodeerde weergave) gecreëerd.:D
     
    Huibert vindt dit leuk.
  16. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.726
    Locatie:
    Ede
    Ik wil niet anders meer, arf wordt altijd aaaarggggghhh. :D
     
  17. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Bouw ook al mijn modellen zelf. Je weet dan wat je hebt gebouwd.

    Er zijn heus zeer goed en licht gebouwde ARF modellen. Echter, die hebben een behoorlijk ander prijskaartje, dat willen de meeste modelvliegers er niet voor betalen. Bijkomend nadeel is dat deze modellen ook niet in NL te koop zijn. In NL is er simpelweg geen markt voor.

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  18. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.726
    Locatie:
    Ede
    Hout kit is voor een 60 cc gemiddeld 700 euro, bekleden een 250 euro inclusief verf (2k}. Dan praat ik wel over schaaltoesstellen nog zonder motor en radio.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Even berekend, op 6S, met die 12x6 maximaal, echt maximaal 120 km/u.
    Dat is helemaal niks.
    En zoals ik het lees moet het de buis geweest zijn, die kan niet heel veel hebben.
    Ook al zou hij echt carbon zijn, een puntbelasting op een carbon oppervlak laat het uit elkaar spatten.
    Vroeger veel met vliegers gehad, niet stuk te krijgen in de lucht, tik lichtjes een paaltje aan en het spat uit elkaar.
    Ik ben altijd voor een stalen pen of aluminium buis.
    De WOT is een degelijke en goed gebouwde kist, zal onder normale omstandigheden ook niet zomaar uit elkaar spatten.
    Eerste wat ik dacht was de prop, na een verkeerde landing kan je die beter vervangen, als er een haarscheurtje inzit dan kan ie in de lucht uit elkaar spatten.
    De schade kan dan, ook in een vol carbon F5B enorm zijn, in ieder geval lag de motor in 3 delen en alle servo's waren stuk.
    Bij een houten model laten alle lijmverbindingen los.
    Je kan de prop iets flexibeler maken door hem voor gebruik te koken, minuut of 10, dan kan ie meer hebben.
    Props kunnen nogal lang in een winkel liggen en drogen dan uit.

    Maar in jouw geval was het de buis.
    Afijn, tijd voor de Xtra..

    En ja, het sneeuwt hier al een tijd, als ik de deur uitloop sta ik in 30cm sneeuw.
    Lawinegevaar is er niet, er zijn wel wat mensen aan het langlaufen en verderop op een helling zag ik al wat mensen skieen.


    GJ
     
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Mijn kids zijn verdrietig dat het telkens niet sneeuwt. Lijkt mij ook wel leuk. Alles staat hier op winterbanden en ondertussen is het 10 graden..

    Wil de constructie zal wel een tik gehad hebben in dat veld waar je hem neer geploft hebt. Had dat zelf eens met een sukhoi op 12s. Zat een overijverige lvc ingesteld. Met de maiden na 3 minuten kon ik geen gas meer geven. Ik was blij dat er geen schade was zo op het eerste oog. Maar bij nadere inspectie thuis bleek dat er veel spanten waren los gekomen of gebroken. Dat had ik makkelijk over het hoofd kunnen zien, werd pas zichtbaar toen ik het landingsgestel demonteerde.

    Jou vleugels zitten boven op je romp. Denk dat die die hele constructie een tik heeft gehad.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina