De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Even een tipje, weetje.
    Wil documenteert namelijk alle kennis, dus bij deze een tip voor Wil maar ook voor de volgers.

    Je kent het wel, om een goede hevelverhoudig, dus de meeste kracht van servo op het roer te krijgen wil je het binnenste gaatje van de servohevel gebruiken en het buitenste van de roerhevel.
    Maar dan loop je tegen een probleem aan, de kwiklink loopt tegen de as van de servo aan en je kan niet de volle uitslag gebruiken.
    CIMG4414.JPG


    Dit gebeurde bij de F5B kisten vaak bij het hoogteroer.
    Je wil 100% uitslag houden maar dan maar 3 a 4mm uitslag op het roer.
    Vaak boorden we een gaatje extra in de servohevel, nog dichter bij de as, en dan krijg je dat probleem nog veel eerder.

    De oplossing, Dremelen.
    Je slijpt de kwiklink zo af dat de as in de kwiklink valt, dan word je uitslag een stuk groter.
    Je kan ruim tot de helft van de kwiklink wegslijpen.
    CIMG4412.JPG


    En je uitslag op de servo kan dan groter, vaak wel 100% worden.
    Het resultaat.
    CIMG4411.JPG


    Deze tip was weer gratis voor de volgers van Wil.

    GJ
     
    ko v d heuvel, jve en Cnn vinden dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En al weer een gratis tip, wat ben ik toch een mazzelkont :D.
    Dingen passend maken deden wij in de slotrace-wereld ook.
    Ik heb al heel veel geproxond (nieuw nederlands woord).
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.502
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... maar niet zo stijf meer. Om de kwiklinks vaak een stukje brandstofslang. Dat lukt niet in deze. Dan kan je uitwijken naar krimpkous.

    In de snelle zwevers werk ik met z-bend... en als het erg opgesloten zit, de truck van GJ en Gerben... dat is de “L” gezette draad, met dremel flexschijfje-inkeping, garen takeling er om met CA lijm, om de zaak te borgen aan de hevel.

    CA en nylon hevel... kleeft niet, is gap vullend, en neemt de speling op dat punt weg. Het kleeft wel aan het staal.

    Niet mijn trucjes... maar passen goed in mijn trukendoos van sleutelen.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb Wil nog wat filmpjes gestuurd hoe hij servo's in moet bouwen in een vleugel.
    Voor het inbouwen ook kijken of de kwiklink of stuurstang wel in het gaatje past van de servohevel, vaak moet je het iets uitboren.
    Meestal zet ik de kwiklink of stangetje in de servohevel voordat ik de servo inlijm.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2021
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.725
    Locatie:
    Ede
    Meeste gaatjes voor de kwiklink zijn 1,6mm boortjes nodig.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Meestal pak ik een 1,5mm boortje, dan wordt het met trillendende handen vanzelf 1,6mm.

    GJ
     
    serge pot en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Instructievideo's, trillende handen, waar gaat het toch weer allemaal over :D.

    (fijn zo'n topic dat niet over de nieuwe regels gaat ;) :D veel gezelliger)
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Omdat ik nu meerdere A1/A3 examens gedaan heb weet ik alles over multicopters, drones dus.
    Nu kreeg ik een leuke drone te zien, waterproof, idiotproof en portemonneeproof.
    Dus maar een drone besteld.
    Dan kan ik lekker in bewoond gebied, op 30 meter afstand van mensen of als je heel langzaam vliegt dichterbij, filmpjes maken.
    Knopje drukken, omhoog, ander knopje drukken, waypoints volgen, dat kan iedereen.

    Voor 64 Euro incl 4K camera.
    https://www.homecrat.com/products/2020-latest-4k-camera-rotation-waterproof-professional-rc-drone

    GJ
     
    MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Kun je meevliegen met een vliegtuig en dat filmen? En kun je inzoomen met zo'n kamera?
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Hahaha.

    Wel ongelooflijk dat dat kan voor dat geld. Ziet er goed uit.


    Zat zelf ook al te kijken. Marktplaats staat vol
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2021
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Meevliegen met een langzamer model moet wel kunnen, inzoomen kan deze denk ik niet, kan haast niet voor dat geld.

    Hij kan ook in het water, dus je kan er mee vissen.
    Filmpje..


    GJ
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wel mannen, het Engelse vliegbewijs heb ik ook gehaald. Eerst had ik er maar 29 goed van de 40 maar daarna 39 goede antwoorden.
    Deze test heb ik gedaan om dat de KNVvL deze test adviseerde. En daar ik een rotsvast vertrouwen heb in deze organisatie en
    zeker weet dat zij verantwoording zullen nemen, indien deze test uiteindelijk toch niet geaccepteerd wordt in Nederland.
    Zo, dat heb ik dan toch maar weer mooi voor elkaar :D.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jammer Wil..
    Dat engelse bewijs is niet meer geldig.
    De KNVvL moet je ook niet serieus nemen.

    Dit staat op de site van de EASA:
    On January 1, 2021 EU aviation safety legislation, including Regulation (EU) 2018/1139 establishing EASA, no longer applies to the UK. As of that date, the UK is considered as a third country and no longer has the status of an ‘EASA Member State’.

    Dus, geen lid meer van de EASA, dus alles is niet meer geldig.

    Bron:
    https://www.easa.europa.eu/brexit

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben er van overtuigd dat de KNVvL mij schadeloos gaat stellen en alles voor mij gaat regelen.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Haha, jij gelooft ook nog in Sinterklaas?

    GJ
     
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    De Ierse is er nog.

    Ik zou een handel opzetten in drone bewijzen.

    Voor 25 euro een legaal drone bewijs.

    Alleen je email adres doorgeven, 60 minuten later heb je het pdfje
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan moeten de klanten wel hun ID scannen en mailen.
    Denk dat de meesten dat niet doen.

    GJ
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Oostenrijkse variant is dat niet nodig.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.016
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het kan gewoonweg niet zo zijn, dat een organisatie die heel vliegend Nederland vertegenwoordigt,
    misleidende-, onjuiste informatie geeft op hun website. Dat zou betekenen dat ze niet meer geloofwaardig zouden zijn.
    En dat zij als het ware onzin verkopen, waar leden zo'n 50 euro per jaar voor moeten betalen
    Nee, ik verwacht dan ook dat de nieuwe voorzitter binnenkort mijn vliegbewijs persoonlijk komt brengen.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wil, de KNVvL vertegenwoordigd niet modelvliegend Nederland, wel vliegend Nederland.
    Dat heb ik in een ander draadje al aangehaald en nu zie je het zelf.
    Ze zijn al jaren niet geloofwaardig maar dat merk je niet als je omringd wordt door pro KNVvL mensen.
    Ik snap nog steeds niet dat clubs mensen verplichten lid te worden van die maffia.
    En dat mensen dan bij die clubs niet in opstand komen.
    KNVvL heeft totaal geen nut meer, brevet had al geen waarde en nu met het certificaat al helemaal niet meer.
    Certificaat is rechtsgeldig document, brevet is vodje.
    En nieuwe voorzitter?
    Dan weet jij meer dan ik.
    Er piept en kraakt heel veel bij de KNVvL en er zijn al mensen weggestuurd en weggegaan maar voorzitter?
    Met 8 man personeel gaat er ruim 7 ton naar personeelskosten, voor dat geld zou ik niet zo snel opstappen.

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina