De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Of je moet hem vangen Niels :D.
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Misschien dat ik me broertje zo gek krijg Wil. Wel een idee hèhè.

    Denk dat ik hem wel vraag voor de maiden. Zijn reactie vermogen is veel beter dan dat van mij..

    Anders was ik langs de eifel gekomen haha. Maar de grenzen zijn dicht.

    Straks eerst eens je motor assembleren en inbouwen :).


    Is het allemaal gelukt met je accu's Wil?
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De tweede lipo geeft veel constantere IR waarden. Straks ga ik verder met nummer 3 en 4. Ik hoop dat ze bruikbaar zijn.
    Ik had zes cellen makkelijker gevonden. Die kunnen er volgens mij makkelijk in.
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb je ook kunnen zien hoeveel mah er weer in ging?
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    En je hebt 2 nieuwe 6s 5000mah liggen toch? Doe die er morgen in voor de zekerheid.

    Als ze helemaal nieuw en ongrebuikt zijn laat ze dan even 1 cycle ondergaan
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee, ook niet aan gedacht. Hoe kan ik dat zien?
    De Junsi kan heel veel, maar de handleiding is voor mij ingewikkeld. Ik ben al blij dat ik de IR heb kunnen vinden.
    Ik kan hem eens meenemen naar GJ, die weet dat wel.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hebben ze weer onzin verteld op het journaal?
    Ze roepen elke keer dat de grenzen dicht zijn maar er staat niet eens douane aan de grens, laat staan politie.
    Om in de woorden van Trump te spreken... fake news.

    De Junsi ken ik niet.
    Zou ook niet weten hoe het ding werkt.
    En dat wil ik graag zo houden.

    GJ
     
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Sterker nog. Jullie mogen maar tot 15km buiten je woonplaats.

    Ja ik loop ik dagelijks met onze hond letterlijk de grens over. Staat niks inderdaad
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik denk dat het in 1 van die tabellen staat. Weet het ook niet. Ken de lader verder niet. Iets als 2 3 4 of 5000 mah en alle verdere mogelijke reeksen. Moet zowieso aan het einde van een programma zijn.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ook onzin.
    Dat geldt alleen in bepaalde regios waar de besmettingen hoog zijn.
    Hier in de Eifel is bijna niks.
    Maar op de plekken waar de besmettingen hoog zijn zijn ze nog steeds stukken lager dan in de steden in Nederland.
    En daar lopen mensen gewoon 50cm van elkaar, hier houden ze echt afstand.
    Gisteren heb ik een paar minuten staan wachten tot ik bij een winkelwagentje kon want iedereen wacht op elkaar tot ze op ruim 2 meter van elkaar kunnen passeren.
    En ook komisch, ik kreeg al een oproep dat ik me kon laten vaccineren, hier hebben ze vaccins over.
    Maar omdat mijn immuunsysteem onderdrukt word moet ik wachten tot het onderzoek afgerond is welk vaccin geschikt is en hoeveel doses.
    En ik hoor dat in Nederland de vaccins al op zijn.. en ze zijn bijna 2 weken later begonnen.
    Weer goed geregeld door de NL regering.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vandaag was de maiden van de XTra.
    Twee instructeurs hebben hem opgestegen en geland. Ik heb tussendoor, aan de kabel, gevlogen.
    Hij vliegt geweldig strak, is mooi groot, maar vraagt wel meer aandacht tijdens het landen. Je moet blijven sturen.

    Maar .................er is een probleem met de kleurstelling. Ik ben gewend dat de bovenkant een lichte kleur heeft
    en de onderkant een donkere kleur. Deze is aan de bovenkant zwart met rood en aan de onderkant rood met wit.
    De zijkanten zijn rood met zwart. Heel zwart/wit gezegd: dat gaat een keer fout.

    Ondanks dat hij uiterst fraai gefolied is, ga ik dit veranderen. Als ik de bovenkant van de vleugels wit folie
    en de onderkant zwarte banen over de witte, zou dat afdoende zijn? Dan zou de romp zo kunnen blijven.
    Ik heb liever een iets minder mooi vliegtuig dat heel blijft, dan andersom.

    p.s. de lipo´s bollen een beetje, maar zijn meettechnisch en praktisch toch niet verkeerd. Een kleine 10 minuten
    is geen probleem. De setjes 3s houd ik bij elkaar.
     
    Arnold 85, MicropropSport en Cnn vinden dit leuk.
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja dat zal wel vliegen als een scheermes.

    Mooi dat het allemaal gelukt is!
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gefeliciteerd.
    Op mijn oude club gaven we bij de maiden altijd een rondje, dus die hebben we tegoed.
    Als je problemen hebt met de kleur dan betekent dat dat je nog steeds enorm op zicht vliegt en nog niet op gevoel vliegt.
    Het is dus een rolletje zwart bestellen?

    Ontlaad de accu's even en kijk wat eruit gaat en bekijk dan even de spanningen en IR.
    De 2 setjes moet je bij elkaar houden.

    GJ
     
  14. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Gefeliciteerd met de maiden van de Xtra ! :p

    Als je moet blijven sturen tijdens de landing is de kist nog niet goed afgesteld.
    Normaliter na de laatste bocht van het landingscircuit hoef je niet meer te sturen (alleen in geval van crosswind landing) afvangen voor de landing volstaat dan.

    Ik heb nog steeds een Xtra 60 op zolder staan, jaren mee gevlogen en nu staat de kist al 10 jaar stil. Enig grote nadeel van deze kist is de grote zijwindgevoeligheid (daar moet je op bedacht zijn) dat komt door de (te) grote slankheid van het kielvlak.

    Een Curare bijvoorbeeld heeft hier nauwelijks last van, deze heeft een hele kleine slankheid van het kielvlak.

    Grt,

    Arnoud.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Shark had ook een slanke-, hoge romp en was ook zeer zijwindgevoelig.

    Wij moeten regelmatig met crosswind landen. Het veld is langwerpig en aan een kant staan bomen.
    De ligging is oost-west.
     
  16. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    De grootste bottleneck is het kielvlak. Dat is relatief hoog en smal bij de Xtra, dat noemen ze een grote slankheid. Hierdoor ontstaat een groot windvaaneffect, de romp wil zich continue in de wind richten.
    Hierdoor moet je dus bij crosswind continue blijven tegen sturen.

    Kijk je nu naar de romp van bijvoorbeeld een Curare dan heeft deze een relatief laag en breed kielvlak. (Lage slankheid dus)
    Deze zal zich veel minder sterk in de wind richten, hierdoor hoef je dus bij zijwind veel minder te sturen dan de Xtra.

    Grt,

    Arnoud.
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.014
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat klinkt logisch. Die apparaten zijn toch zo om meskant te kunnen vliegen?
     
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.320
    Locatie:
    Thuis
    Wil, misschien een optie om met stickerfolie wat lichtere kleuren aan te brengen, dan kan je het foliewerk in takt laten.
    Ik wil gerust wat stickers voor je maken/snijden met de plotter
     
  19. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Meskant is voor beide kisten geen probleem. Met de Xtra heb ik een vlakke acht meskant gevlogen. Je hebt niet eens vol vermogen ervoor nodig. (Ik vloog de Xtra met een YS 110)

    Grt,

    Arnoud.
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zal wat reflecterende stickers voor je maken, zeker voor op de speeder.
    Dan krijg je dit effect, dit had ik even gemaakt voor een Porsche toer en even reclame maken voor een vriendin van me, die dus ook meereed toen we met 250+ door de Piet Hein tunnel (max 50 km/u) gingen.
    Maar de stickers zie je perfect, ook in daglicht met het zonnetje erop.

    CIMG2516.JPG
     
    WillydeWoofer en Cnn vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina