De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Metalen buis schuren met wat olie en schuurpapier. Polijst mooi!

    Een beetje invetten doet ook wonderen!
    Of zit het zo strak dat vet ook niet helpt?

    Kan me ook voorstellen dat de kou tegenwerkt?
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Waarschijnlijk lichtelijk krom. Op een platte tafel leggen en rollen. Bramen? Anders carbonnen buis nemen. Zit ook in mijn X-Tra
     
  3. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    3.038
    Locatie:
    IJsselstein
    Met vet zou ik erg voorzichtig zijn, wordt het snel plakkerig van waarmee zand en andere pericels in de buis belanden waardoor alles nog vaster gaat zitten.
     
  4. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Zoals eerder, waterproof schuurpapiertje, met beetje water polijsten.
    Indien je nog een potje commandant 4 hebt staan kun je dit ook gebruiken om te polijsten.

    Buis allen droog gebruiken, absoluut geen water, vet of olie gebruiken met monteren. Maak je het alleen erger mee.

    Hans
     
  5. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.320
    Locatie:
    Thuis
    Dan kan je beter een klein pufje teflon spray of vergelijkbare dry-lube gebruiken ipv vet of olie
    Die opmerking van Niels is een goeie, als die pijp lichtelijk krom is dan loopt de zooi idd vast, een Carbon pijpie is dan ook een betere optie
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Klopt Richard dat werkt perfect. Teflon spray gebruik ik inderdaad ook op mijn carbon buizen. Of swissvax.

    Zag het hier van de week met een alu buis. Ging amper de vleugels in. Hoe het kwam zag ik na het rollen. In eerste instantie niet zichtbaar met het blote oog.
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.320
    Locatie:
    Thuis
    Willie zal wel een hoop G’s hebben getrokken met de X-tra :D

    P.s. Ik meet het landingsgestelletje morgen voor je op Niels :thumbsup:
     
    Cnn vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik verwacht een dezer dagen door de geluidsbariere te gaan.
     
    Cnn en Mugen MRX-3 vinden dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    In een bepaalde stand gaat de staaf gemakkelijk de vleugel in. Draai ik een paar graden verder, dan stropt hij enorm.
    Dan zal de buis toch krom zijn?

    Zojuist alles gepolijst met een pasta en fijn schuurpapier. Daarna goed gereinigd.
    Morgen nog eens proberen de boel in elkaar te zetten. Anders maar een carbon buis kopen bij Dennis. Hij heeft de boel ook bedacht.
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Zeker weten dan krom! Stop maar met schuren.

    Op tafel rollen en je ziet het direct. Je sloopt dingen onnodig met het forceren.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Doe ik.
     
  12. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.732
    Locatie:
    Ede
    Als je een alu buis krom vliegt, dan is het waardeloze zooi. Op een electro carbon buis gaat goed, mits je de juiste sterkte hebt.
    Persoonlijk gebruik ik de strongal buizen van petrausch. Nog nooit wat mee gehad.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat ziet er goed uit.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Curare, die steeds voorover gaat, bij start en landen, heeft eigenlijk een neuswiel.
    Dat er in het verleden veel aan gerommeld is, had ik wel gezien.
    Vandaag worden wielen iets naar voren gezet.
     
  15. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    De wielen horen ongeveer ter hoogte van de voorlijst van de vleugel te zitten.
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.022
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bij een taildrager?
    Het hart van de wielen?
     
  17. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Ja bij een taildragger......
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    De buis die krom was zat bij een hangar9 toestel.

    Op al mijn toestellen zitten carbon buizen. Zelfs mijn pilot rc decathlon van 3.85 meter 220cc . Mijn krill extra van 3.1 meter met 185cc. Al mijn sebart kisten.



    Carbon word echt niet alleen bij elektro kisten gebruikt hoor!

    Miin 2x2 extra heeft zelfs dubbele carbon buizen haha


    In jou kist hoort ook een carbonnen buis. Zal nu wel categorie kauwgum in zitten.
    Screenshot_20210201-093449_Chrome.jpg
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zelf een buitenbuis maken is een makkie.
    Maar een binnenbuis, dus die glad moet zijn aan de buitenkant, dat kan je niet zelf.
    En Wil heeft een binnenbuis nodig.
    Meet die buis eens op, misschien heb ik wat liggen.
    Diameter en lengte.
    En carbon ben ik zelf niet weg van.
    Carbon kan een kraakje oplopen dat je niet ziet en dan breekt ie spontaan in de lucht.
    Dan liever een alu buis, die buigt maar breekt niet.
    In gewicht scheelt het ook bijna niks.
    En volgens mij zat er standaard in de Xtra een alu buis.
    Toen Dennis hem ontwierp was carbon nog een heel exotisch materiaal.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.245
    Locatie:
    Rotterdam
    iedereen zijn ervaring :D
    ikzelf heb 2 (voor mij) grote kisten, beide met brandstof erop.
    beide af fabrikant met een carbon buis.
    beide 0 problemen.

    nu ben ik wel vrij netjes met beide kisten..
    niet qua vliegen, maar wel in opslag en alle andere "not flight time" gebeurtenissen..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina