Ik heb heb de romp inmiddels verkocht. Maar ik kan hem morgen nog even wegen. Hij wordt morgen avond opgehaald.
Ok, dan vraag ik het niks te vroeg Wat is de reden van verkoop? Vanwege je nieuwe tunnelboot denk ik? Of miste je iets aan deze romp?
De weegschaal stopte ermeemaar hij ging richting de 2kg tot hij er mee stopte. Ik gok dat hij nog iets zwaarder was.
Was dat zonder lipo, maar inclusief alle hardware en motor? Ik vermoed van wel, anders is het echt een lichtgewicht. Mijn tunnelromp weegt nu ca 900gr en dan moet het dek er nog op gemaakt worden en ook de kap komt er nog bij. Vaarklaar komt hij denk ik uit tussen de 2500 tot 3000gr.
Zo dat is een leuk project geweest en heeft me inspiratie gegeven om mijn houtbouw Dumas Hot Shot Sprint 7,5 af te bouwen. Mijn slechts ingelopen 7,5 CC K&B wil ik dan ook elektrificeren of heeft iemand een ander idee voor een vergelijkbare elektrische outboard? Gr. Ralph
Bedankt,Het was zeker een leuk project. En ik zou zeker de k&b gaan ombouwen Dit is een prima staartstuk voor de boot.
New (and happy) owner here I recently bought this vessel, but not directly from topic starter, it had 2 different owners in between. (I contacted TS prior buying) The boat was sold by TS without engine, the next owner put a K&B 7.5 on it, the owner after never sailed the boat, he was just a big fan of Renato Molinari (the pilot of the 1:1 of this livery boat). My intention is to occasionally run the boat but I'd love to do it with the K&B 7.5, not with an e-motor. But all RC work needs to be re-done, and the K&B needs to be checked. I'll take my time for it, so don't expect to have it in the water soon. I don't thrust the outboard yet, I think I'll take it apart. The engine part won't be a big issue, however fuel is still a question mark for me. The original US manual states 30% to up-to 50% nitro should (can) be used, but I'd like to run less, not sure it will be happy running lower, also oil is TBD, Castor is the "old" recommendation, but I expect synthetic to be better. Also I have some fear of the drive bit. Parts sourcing seems to be difficult, and maintenance is not clear to me (how to lube the flex), so we'll see. If there are any good tips on drive maintenance, fuel and oil (from experience)..... I'd be happy to learn.