Hallo René, Dat is een mogelijkheid, maar dan zou je in de bouwbeschrijving moeten nakijken of je dan geen dingen doet die later onomkeerbaar blijken... Als bijvoorbeeld de ashoek niet goed is, zal de sturende drive niet lekker passen en hoge slijtage hebben. Heb je de San Diego kit al in huis? Laat in dat geval eens wat foto's zien van de meegeleverde onderdelen voor de aandrijving. Groeten, Jan.
Hallo Jan, Bij deze een paar foto’s. De motoren zitten niet echt aan een spant bevestigd lijkt me. Volgens mij zijn het motorsteunen. Groeten René.
Klopt. Onderdeel 24 bepaalt de hoek van de schroefas naar de spiegel, de motorsteun staat daar 'los' voor. Niet bepaald een oplossing waar ik enthousiast bij sta te springen; het uitlijnen van de koppelingen luistert nauw, omdat je anders je lagers onnut zwaar belast, dat loopt niet mooi of rustig. Het is en blijft een opnieuw uitgebrachte kit, waarbij geen moeite gedaan is om de fouten van het origineel van 20-30 jaar geleden te verbeteren... Als het mijn boot was en ik de sturende outdrives wilde houden (nee, dus) dan pakte ik twee assen met een motorflens, zodat het uitrichten vervalt. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.bauer-modelle.com/epage...Shops/Bauer_Uwe46269592/Products/3.3291.Greun Hier kun je motorvermogens aanhangen die probleemloos gehakt kunnen maken van de sturende outdrives en perfect uitgelijnd zijn. Hier passen motoren op waar de as uit het vaste deel steekt. Op de foto een 3654-1600Kv buitenloper op de motorflens in mijn Arowana, hier zit er een waterkoeling plaat tussen omdat dit een speedboot is, bij een schaalmodel kun je hier wel zonder. Groeten, Jan.
Hallo Jan, Voorlopig wil ik bouwen zoals aangegeven. Het uitrichten zal zeker een uitdaging worden, wanneer dit erg problematisch gaat worden kan ik altijd nog gaan voor de optie die u voorstelde. De koppelingen zijn inmiddels ook al binnen. Nu de esc’s en de accu’s nog. Ik weet niet of er grote verschillen tussen deze 2 esc’s zijn. groeten, René.
Hallo René, Ik ook niet, ik heb een paar van de duurdere (aangeschaft in navolging van een forumlid, die er ook een aantal in gebruik heeft), maar nog niet ingebouwd en getest, dus ik heb geen idee hoe het aanloopgedrag is. Groeten, Jan.
Hallo Jan, De prestaties zullen elkaar niet veel ontlopen lijkt me. Is duurder vaak ook (iets) beter voor esc’s? groeten, René.
Dat zou fantastisch zijn als het zo zou zijn Helaas... Erg lastig altijd om vooraf te weten hoe en of een Esc. goed is zonder ervaring van anderen. Op YouTube staan wat testen met meetapparatuur tussen verschillende Esc. voor vliegtuigen met nagenoeg dezelfde specificaties. En of er verschillen zijn tussen de prestaties. Waar ik mij over verbaasde was het maximaal afgegeven vermogen. Dat lag bij een aantal Esc's hoger bij ook nog eens een lager verbruik. Zo zie je maar. Persoonlijk zou ik ook voor de KMB-28 drives gaan. Of je moet een 3D printer hebben... Ik ben echter erg bevooroordeeld op dit gebied
Hallo Unusual RC, Dankjewel voor uw reactie. We gaan er wel uitkomen met die esc’s. En wat die KMB-28 drives betreft, heel aantrekkelijk, maar voorlopig ff niet. Misschien in de toekomst. Groeten, René.
Hallo Jan, Nee, zeker geen vooruitgang, eerder stilstand. Ben er nl. nog niet aan begonnen. Ben eerst nog met ander projectje bezig. Maar het kriebelt. Zal niet lang meer duren voor ik een start ga maken met de bouw. Groetjes, René.