Hier 2de test H2 riggertje in het begin voorzichtig gevaren en daarna steeds harder hij blijft goed op het water (geen idee wat hij ging doen)ook al was het water niet vlak. ongeveer 5,8 min gevaren max w 1098 gem 720w max Amp 57,18 gem 35A we zijn bijna op de 6 min
Nog wat afstellen en 6 min varen moet mogelijk zijn. Misch iets kleiner propje aoa naar 6 gr was nu 5gr. Als ik het niet haal dan ander motortje 1610kv ipv 1780kv andere lipo’s scheelt ook 240gr moet kunnen 6min varen voor een wedstrijd ooit.
Naar lagere kV gaan en dan met zo'n marginaal stapje zou ik afraden (zonde van de investering). Zoek het in de details (hoek roerblad, lengte roerblad, dikte roerblad, idem voor turnfin, afstelling ski, hoek drijvers, etc.). In plaats van zeer indrukwekkende grafieken (log-files) kun je ook gemiddelde ampères berekenen op basis van vaarduur en mAh bijgeladen (of beide voor de aardigheid 'ns met elkaar vergelijken). iedere keer logboek bijwerken en kijken of je trends kan ontdekken. Meestal is e.e.a. logisch te verklaren.
Vaart mooi stabiel, maar lijkt te nat te lopen. Of vaar je niet vol gas? Verder met @eric_laermans : in de afstelling zit vast nog heel wat.
In aansluiting op HeliKoper, luister 's naar een Hydro 2 (B) wedstrijdje in Duitsland. Je hoort aan het klapperen van de drijvers op het water en het makkelijk optoeren van de motoren dat die riggers over het algemeen behoorlijk losjes over het water vliegen: Probeer 'ns 8 graden A-o-A drijvers.... is dat nog vaarbaar? Zo niet, probeer je 7 graden, etc.
Mooi filmpje tnx hoe groot die omloop eigenlijk? Dan heb ik een referentie . Zal wat gaan experimenteren in het begin vaarde ik wat minder snel omdat het de eerste keer was op wat ruiger water ik weet nu dat ie dat makkelijk aankan vol gas door de bochten! Je kan het niet echt goed zien op het filmpje maar er stonden echt golfjes vandaar wat voorzichtiger gevaren. Wordt vervolgt begin is er
nee, dat is nu ook weer niet nodig. Vol gas op rechte stuk wel, maar iets inhouden voor de bocht. Om pieken in stroomverbruik te voorkomen en het helpt ook door de bocht te komen.
Aha in de bochten is een hoop te besparen op stroomverbruik! ( en ik maar gas geven) We gaan wat anders varen ik denk nog teveel aan mijn mono! Tnx Maar hoe zwaar wegen de H2 riggers eigenlijk? Weet iemand dat? Misch moet ik er 1 maken met vacuüm dan wordt ie veeeel lichter
De bodem van het middelstuk is niet kaarsrecht. De laatste ontwerpen lopen vanaf de motorsteun minimaal omhoog, om luchtdruk op te bouwen zodat ze losser lopen. een aantal hebben zelfs kanten langs de rand lopen tot aan de akku om die druk daar ook te houden. de lucht kan dan niet aan de zijkant ontsnappen, maar loopt helemaal door naar achteren. Let wel, de smalle ridepad heeft niets met de bodem te maken nu.
Er worden ook nog veel riggers met vlakke onderzijde gebouwd. Jouw H2 kan met wat kleine aanpassingen echt nog wel een snelle Toyota Prius worden. Voorbeeldje. Er moet zo min mogelijk door en over het water slepen en de prop mag niet af en toe vol water happen. Vandaar dat een luchtkussen opbouwen wel handig kan zijn:
En bij de bipbip is het weer anders opgelost. Er zijn meerdere wegen naar Rome met bijkomende voor- en nadelen:
Dank je wel voor de tips. Is een congaaf in het onderwaterschip misch een goed idee? Dus een beetje holle bodem?
De druk dient opgebouwd te worden bij het zwaartepunt. Ik heb derhalve mijn twijfels om de boot hol te maken tot de achterzijde.
Idd, kans is groot dat je een bok schiet. @Carbohans de rigger zoals je die nu hebt gebouwd is prima als vertrekpunt. Nu zijn de details in afstelling aan de beurt. Zet ‘m op een vlakke ondergrond en laat je gedachten gaan over “low hanging fruits”. Wat zorgt er voor wrijvingsweerstand met het water? Kan de prop af en toe vol water happen? Zo ja, hoe zou je dit kunnen voorkomen? Etc., etc. Naviga M-rules voor afmetingen ovaal parcour.
Yep anders wordt de tail misch te ligt tot het zwaartepunt een lichte congaaf ? kan het altijd nog verwijderen. Zit te denken om een H1 te maken het weer wordt beter meer pleziervaart visser etc wordt lastig om af en toe te gaan varen hier vandaar. Naast het afstellen van de H2 heb ik weer wat te doen.
Één voor één proberen en gem stroom in ieder geval narekenen tot consistent geheel. Niet bang zijn om te proberen, niets te verliezen. Je kunt ook de momenten om te varen afwachten/ goed plannen.