Infuuszakken

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door serge pot, 5 sep 2023.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Ede
    Heerlijk dat wat je bewaart van het ziekenhuis wat van pas komt . Ideaal als tank voor rook olie . IMG20230905185029.jpg
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.315
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is best een mooie toepassing ervoor :D
    Wat is de reden om de zak te gebruiken ipv een tank? ruimtegebrek?

    ik heb wel zo'n type toepassing gezien in een tank, om te zorgen dat er geen lucht bij de brandstof kan komen (en dus ook niet in de motor kan komen)
    ontluchting op de tank, clunk etc in de zak
     
  3. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.395
    Locatie:
    Thuis
    Waar zijn die zakken eigenlijk van gemaakt ? ik vermoed LDPE
    Enneh… Als de zak ontlucht is heb je geen klunk nodig….. handig :thumbsup:
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Ede
    Je hebt geen extra tank aansluitingen nodig en ontluchting .
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Ede
    Voor de smoke maakt het niet zo uit of er wat lucht inzit . Door dat de zak weer in elkaar krimpt en ik smoke tot er geen smoke meer zichtbaar is is de zak ook van lucht ontdaan . Vul je hem middels een eenwegklep dan is dat beetje lucht water in komt zo minimaal dat ik het rustig ook als brandstoftank zou kunnen toepassen .
     
  6. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Ede
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.541
    Locatie:
    Heerenveen
    In de rc powerboten worden infuuszakken al langere tijd gebruikt als brandstoftank. Ook in de jet vliegerij is het nu een opkomend fenomeen.
     
    Berto vindt dit leuk.
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Ede
    Het voordeel is geen geklots in de tank en daardoor schuim . Hierdoor zuigt zelfs een vilt klunk nog lucht aan .
    Het is eigenlijk de simpelheid zelve .
     
  9. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.541
    Locatie:
    Heerenveen
    Powerboten willen ook nog wel eens vliegen, en landen gaat ze niet altijd zo heel best af, dus wanneer ze half gezonken ronddrijven is het ontbreken van een ontluchting leiding op je tank best wel ideaal.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  10. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Stein
    Deze zakken werden 45 jaar geleden al gebruikt in de door pulsejet aangedreven modellen.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.315
    Locatie:
    Rotterdam
    nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk zelden tot nooit echt schuim in de tank zie..
    en het klotst echt wel :D

    zat ff te denken..
    lang geleden heb ik wel s wat uitgezocht voor snelle methanol toestellen, daar begonnen ze er ook over
    ff wat oude linkjes etc nagezocht
    "bladder tank" op zn engels, in combinatie met methanol of kerosine in de zoekterm
    versies met alleen een zak, en toen kwam ik ze ook tegen waarbij men de zak in een tank had geduwd
    in het kader, weet je tenminste waar de zak overheen schuurt tijdens vullen/leegraken, en misschien wat makkelijker vastleggen
     

Deel Deze Pagina