Ik zit vaak te modderen met het verlijmen van koolstof stuurstangen, ze komen los op momenten dat ik dat niet wil.... in een thermiekbel of zo. ik werk met koolstof stuurstangen van 0,8 mm in een busje van 1 mm binnenmaat. Aan de stuurstang moet dan een kort haakje komen voor op de servo. Ik heb al verlijmt met seconden lijm en twee componenten lijm en toch laat het los of er komt speling in. Hoe doen jullie het.?
Beide kanten goed schuren, ontvetten, met ca lijmen en dan kevlar draad eromheen draaien. Dat in ca verzadigen en krimpkousje erover. Verenstaal met een dremelschijfje voorzien van wat kleine inkepingen, blijft het kevlar goed zitten.
Ja zo ik doe het ook. Al jaren probleemloos. Maar dan niet met kevlargaren, maar met “ijzergaren”. https://www.hema.nl/vrije-tijd-kant...V_ZWDBx18dwWYEAQYASABEgICpPD_BwE&gclsrc=aw.ds
d dat is idd iets wat vaker voorkomt, in jouw geval met de CF stangetjes / buisjes is dat idd een beetje problematisch omdat zon buisje/staafje is gemaakt middels pulltrusie en bij dat process word niet de mal in de loswas gezet maar word in de hars een intern losmiddel toegevoegd, dat intern losmiddel komt aan het oppervlak tijdens het pulltrusie process maar zit echt in de hars..... werkt geweldig maar het nadeel is dat er op het uitgeharde product (je buisje/staafje) veel slechter een lijm aan hecht, daarom is het goed om eerst te ontvetten met aceton of ipa (alcohol) vervolgens opruwen en wederom ontvetten, in een buisje met 1 mm gaatje binnenin gaat dat vrijwel niet en zal je aan de buitenzijde de verbinding moeten maken door bv met een garen het geschuurde buisje en haakje of draadeindje omwikkelen en verlijmen met bv dunne CA