Bij het verlengen met deze of grotere lengten is het goed om vlak bij de regelaar een aantal goede 'snelle' condensatoren te plaatsen over de voeding. Omdat de stroom snel geschaled wordt in de regelaar zullen door de zelfinductie van de langere leidingen spanningspieken ontstaan bij de regelaar, waardoor deze (eventueel op termijn) kapot kan gaan. E.e.a. is ook afhankelijk van de vraag inhoeverre de regelaar qua spanning en stroom dicht bij de maximale toegestane waarden zit bij gebruik. Meer info is bv hier te vinden: https://forums.modelflying.co.uk/index.php?/topic/38966-lengthening-esc-wires-to-battery/ De toegestane werkspanning van de condensatoren moeten een ruime marge hebben tov de accu spanning. Ongeveer 10 a`20 uF per Ampère is een goede maat. Gebruik goede condensatoren van Bv Rubicon, Panasonic of Nichion.
Even een aanvulling. Ga uit van een werkspanning die minimaal 2 keer zo hoog is als de accuspanning. De afmetingen van een condensator (een elco in dit geval) hangt af van de waarde en de maximale werkspanning. Wanneer je voldoende ruimte hebt kan je tot een 4 keer zo hoge werkspanning gaan.
Technisch is het beter de draden van regelaar naar motor te verlengen, als je dan toch iets moet verlengen. Ben ook wel benieuwd wat voor het model het is en hoe de componenten grofweg ingebouwd zitten. Vaak kan door een slimme indeling een duidelijke verbetering gevonden worden. En in veel gevallen is verlngen van de draden dan niet eens meer nodig. Bij grotere modellen ontkom je er soms niet aan, maar ben beniuewd wat je aan het bouwen bent
Carl goldberg super chipmunk om precies te zijn. De accu komt onder de voorzijde van de canopy te liggen . Dan heb je een relatief lange neus en dan de motor. Tussen motor en accu zit ongeveer 30 cm tussenruimte . In deze ruimte komt uiteraard de esc. Maar daarvan moet dus de kabel verlengt worden.