Hallo Allen, Mijn zusje en ik willen graag de vliegtuigen van onze vader verkopen. Helaas zijn wij beiden hierin niet thuis. Graag zouden wij willen weten wat voor soort vliegtuigen dit zijn en wat hiervan de waarde is. Ook zitten er 2 afstandsbedieningen (besturing) bij maar weten niet welke waarbij hoort. Mocht er interesse zijn in de vliegtuigen horen wij dat uiteraard ook graag. Met vriendelijke groet, Manon 1.1 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 1.2 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 1.3 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 2.1 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 2.2 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 2.3 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 3.1 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06 3.2 door Manon geplaatst op 2 okt 2024 om 11:06
Dag Manon, wvr ziet het goed. Erg oud (da's op zich niet erg), maar ook niet in hele goede staat. Alles in de auto, en (op afspraak) naar https://rmvphoenix.nl/ . Of op Marktplaats zetten, voor een symbolisch bedrag, of gratis af te halen (taart meenemen?). En anders: kringloop, of de kliko (eerst elektronica verwijderen) Zoiets. Succes. jan.
Leeftijd hoeft niet zo'n punt te zijn Maar deze 2 hebben wat liefde nodig. an sich niet zo'n punt, voor iemand die daar in thuis is. Die witte zou bv bij een beginnend vlieger als trainer dienst kunnen doen. die persoon zal dan motor en electronica moeten vervangen, toevallig ook het duurste van de kist. En er is even een gevorderd vlieger nodig, om te zien of de motor misschien wat hout zacht heeft gemaakt (met name de brandstof) Nummer 2 is geen trainer, maar verder geld hetzelfde. Als ik zender en electronica zie, zal de boel langer dan 20 jaar stil staan. nog steeds niet erg, maar toen hadden ze meestal andere brandstof dan nu. goede kans dat de motoren versleten zijn Als je tegelijk op de verkoophoek kijkt, zie je dat brandstofkisten in de regel als het normale toestellen zijn, verder correct werkend etc, ergens tussen de 100 een 250 eur weggaan. Van deze is de status van de motor en de rest niet duidelijk. kist zelf ook niet. Het is wat grof, maar hierboven hebben ze wel een punt Of zelf een keer opnieuw bespannen, en aan het plafond hangen is altijd een goede gespreksstarter
Tweede is een WIK Commander. Ooit goede vlieger. 40 tot 50 jaar oud. WIK bestaat niet meer als fabrikant, maar deed goede zaken in de 1970er jaren. Duits. Balsa verouderd, en kan een risico worden om structureel safe te vliegen. Onlangs een vleugel gevouwen, en dat veranderde in poeder en gruis. Klikovoeder.