rcgroups.com voor single channel modellen, doe ook mee!

Discussie in 'Vintage & Classic' gestart door Ton van Munsteren, 9 dec 2024.

  1. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.856
    Locatie:
    Vlaardingen
    Aha, ik zie dat je al bij de G bent.
     
  2. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.592
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    lill roughneck...ook leuk..

    vele manen geleden ooit eens bij streefland gekocht....sterling kitje....zie en ruik het doosje nog voor me...
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2024
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  3. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.856
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hohoho, Ton is pas bij de G, niet te snel.
    Mmmm, ja leuk, net zoals nog tien anderen.
    Keuze stressssss. Hahahaha
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  4. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.592
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    o ja,vooral niet opjagen....
    de charter,ook voor rudder only ontworpen...de tyro kan ook op rudder en gas...
    keuzes keuzes.....
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja grappig de Charter, heb dat een keer moeten doen met afgebroken hoogteroer kwiklink en landen zonder hoogte ging perfect.

    Maar wat dacht je van het kleine broertje van de Tyro.

    upload_2024-12-16_20-44-35.png
     
    Frans Bal en beemstra vinden dit leuk.
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik zeg doen ga ervoor leuk man.
     
    beemstra vindt dit leuk.
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Jammer dat er geen dobbelsteen is met 10 vlakken dan is de keuze snel gemaakt.
     
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Nog geen 1 Jan mag dus nog niet starten, dus nog maar effe wat in cad zetten.
    Want deze rakker is ook verrekte leuk

    upload_2024-12-16_20-53-3.png
     
  9. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.592
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Nemen we een balletje.....altijd prijs en altijd goed....en je weet, het kan raar rollen....
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  10. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.856
    Locatie:
    Vlaardingen
    Crisis, kan er nog 10 bij zetten.......

    [​IMG]
     
  11. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.592
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Errug zeg....!!
     
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja en als die dan op een hoek blijft staan dan kun je er gelijk 5 bouwen :yes:
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Volgen jullie RCGroup ook nog een beetje, want er was een beetje een discussie over wel of geen hoogteroer.
    En ach ja het is niet de bedoeling maar gaat erom dat er leuke vintage modellen uit die themabouw komen.
    Zelf vind ik juist geen hoogteroer, maar enkel rudder en motor controle want dat maakt juist de uitdaging.
     
  14. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.171
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik snap de uitdaging want ik heb deze zomer geprobeerd om met alleen richtingsroer loopings te vliegen. Dat valt nog niet mee, en kostte mij in een geval bijna mijn model. Maar bij de gebruikte Dandy heb ik toch maar wel het hoogteroer los gemaakt en aangestuurd. Ik vlieg teveel op locaties waar ik om veiligheidsredenen toch wat meer wil kunnen sturen. De zuidhelling op de Wasserkuppe grenst bijvoorbeeld direct aan de baan van de grote zwevers, en daarover heen vliegen wordt absoluut niet gewaardeerd. Bovendien is landen in de stijgwind zonder hoogteroer een dappere onderneming.

    Ook op mijn thuisveld bij Cumulus in Kampen, met de N50 en een industrieterrein op de achtergrond, wil ik bij calamiteiten graag kunnen ingrijpen. En als laatste overweging: ik heb liever een vliegtuig dat veel vliegt, en schadevrij kan landen dan dat ik er maar beperkt mee kan vliegen vanwege de weersomstandigheden. En voor de rest vind ik het wel heel leuk om een uur met alleen richting te sturen, en te zien dat het model zo eigenstabiel is dat een hoogteroer eigenlijk een overbodige accessoire is:)
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Met welk model heb je de loop geprobeerd , doe dat met mijn Topsy en gaat prima wel eerst in een bocht flink duiken voor snelheid, vlak leggen en hoppa een mooie loop.

    Wij hebben in Dordt ook maar een klein veld en niet heel veel ruimte er omheen, maar met al mijn enkel rudder modellen gaat dat goed.

    En ja het vraagt wel wat planning aan vooraf als je een bocht maakt, maar dat maakt het spannend en super leuk om te doen.

    Ik ga er dus wat meer bijbouwen en ook kijken of dat met een brandstof motor ook wil lukken, want met electro is het toch een stuk gemakkelijker.

    Klopt met wind is het lastig want met gas erop ga je klimmen en waai je meer weg dan dat je vooruit komt, maar de avonden zijn dan perfect om nog even wat te stoeien met de modellen.

    Heb ook eigenlijk altijd een model of 5 bij me zodat ik met elk weertype kan vliegen en als de wind dan gaat liggen is het hoppa single channel tijd:banana::thumbsup:
     
  16. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.856
    Locatie:
    Vlaardingen
    Gebruik je de motorregeling dan als een soort "hoogteroer"
    of laat je die op een toerental staan.

    Begrijp Max zijn argument wel. Ons veld is namelijk omringd door hongerige bomen die vliegtuigjes eten. Echt waar.... Dus een verzekering in de zin van een hoogteroer is geruststellend.
    Maar het blijft valsspelen ;)
     
  17. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.171
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Die looping heb ik geprobeerd met de Dandy in de hellingstijgwind. Het is ook wel gelukt maar ik ben ook wel een keer aan een crash ontsnapt doordat ik in een forse spiraalduik te laag met de neus richting de helling uit kwam en als je dan zonder hoogteroer de bocht doorzet wordt die spiraalduik we heel venijnig en komt de helling erg snel dichtbij……
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.572
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja dat snap ik is ook wel heel dapper dat op de helling te doen.
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.194
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Lil_Beau_Bipe.jpg

    Ome Evert had dat al lang geleden begrepen:
    Lil_Beau_Bipe E Kreulen.jpg

    P.S., Mijn Topsy had alleen rudder en een pittige Wen Mac 0,8 cc op de neus.
    Wel woog het ding vliegklaar 450 gram (normale servo, oude ontvanger en 4 stuks AA - er was nog niks anders)
    Daarmee vloog ik een hele aerobatics routine. Maar je moest wel de kinetische energie managen. Dat leer je daar heel goed van.
     
    janhein en Ton van Munsteren vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina