erg mooi inderdaad.. ik ben inmiddels begonnen met tekenen in rhino, weet dat jij dat anders gedaan hebt, maar ja computernerd he.. je hebt mij wel aangestoken. Wat weegt die romp nu als ik vragen mag?
Romp met onderbak zoals op de eerste foto te zien weegt zon'n 1050 gr Twee vleugels plus buis 900. Redelijk aan de zware kant dus. Vleugel heb ik voor het eerst ingedekt met epoxy met opschuimmiddel (EMC Vega), opschuimen tot 100%. De vleugelbuis is in de vleugel opgevangen met een plaatje triplex op z'n kant, nog net op de foto te zien.
Waar we het over gehad hebben, een lichte electro-setup: F3A elektrisch für Holzwürmer - RC-Network Misschien hier ook nog wat aan inspiratie uit op te doen: RC Line Forum - Kein Lego-Modell, es geht auch noch anders! F3A im Eigenbau
Wat met folie in de weer geweest de laatste tijd: Nog niet helemaal af. De onderbak moet nog, maar het beeld is er.
Ik ben benieuwd wat de temperatuur doet, een viertakt loopt al warmer dan een tweetakt, benzine loopt weer warmer dan methanol. Denk hierbij met name aan de uitlaatklep.
Het wordt ook een kist voor de winter. We zullen zien, zelfs de uitlaat zit binnen de romp. Er moet dus behoorlijk wat aan warmte afgevoerd worden.
hoi hans, even over de temperatuur , ik heb hem direct na uitzetten van de motor 1/2min later gemeten en kwam op een max temperatuur van 55 graden , van welke kant ik ook kon meten. ook bij de uitlaat , geen extreme temperaturen. gr vosje
Mooi, ben benieuwd hoe het bij mij uit gaat pakken. Ik heb er alle vertrouwen in. Nu nog een beetje doorbouwen en hopen op nog wat vliegbaar weer vanaf zo over een maandje.
"je ziet geen roeren bewegen" terwijl je bv. de elevator duidelijk ziet staan trillen Voor de rest lijkt de motor te doen wat hij moet doen. Het is altijd lastig te zeggen op een filmpje, maar het lijkt wel een beetje een lawaaimaker te zijn?
Dan moet je maar ook eens bij een 2T kijken , daar staan de roeren ook niet van stil , de vraag was of als deze laag toerental liep of de dan alles stond te trillen als een gek , maar dat vindt ik zeker van niet. gr vosje
Zit best potentie in dat motortje Ben benieuwd naar de duurzaamheid, de moki 4-takt benzinemotoren hebben nog wel eens de nodige problemen, nou zijn dat wel stermotoren, maar toch..... Grt.
Ha Patrick, bedankt voor het posten, het ziet er goed uit. Op een filmpje is het altijd moeilijk om het vermogen goed te beoordelen, daarvoor moet je zelf met de hand aan de knuppels, maar vooralsnog ga ik er van uit dat het een geschikt F3A aandrijvingsconcept is. Helaas ben ik van het begin af aan niet erg met het gewicht bezig geweest tijdens het bouwen omdat ik van uit ging dat ik toch wel boven de 5kg zou eindigen. Uiteindelijk kom ik daar straks zo dicht bij uit dat ik gewenst had wel vanaf het begin af aan zo licht mogelijk gebouwd had.