Keuze 2e brandstof kist

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door reinierjansen, 27 apr 2008.

  1. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    let ik ook zeker wel op, zal in de zelfde stappen gaan als met de Calmato.
    Zo nu en dan is tussen de gewone vluchten door is inverted vliegen (op hoogte).
    Ik heb tot nu toe met de Calmato een minimun hoogte gevlogen van pakweg 50 meter om ruimte over te houden oom te corrigeren.

    als ik inderdaad definitief een kistje kiest straks zal ik eerst een aantal vluchten de tijd nemen om de kist te leren kennen en inderdaad de uitslagen een beetje mak aan houden om er zo een beetje in te rollen.

    Ik heb in iedergeval niet de ilussie dat ik gelijk vlucht 1 ff ga hooveren ofzo hahahha
     
  2. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode

    Flauwekul bij earobertics is ie 155 euro.......
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Wat is er dan flauwekul, Awol? Hij zegt dat ie er een mee laat nemen voor 100 euro. Dan is ie toch 55 euro goedkoper dan bij Aerobertics?
     
  4. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Wat ben je dan kwijt als je een fourstar hierheen laat verschepen?
     
  5. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode

    Mijn schuld, zag in het haastige lezen dollars ff voor euro's aan........:oops:
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En ook nog eens die Amerikanen hier een beetje sarren ;)
     
  7. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    Nu inmiddels een beetje aan het rondzoeken.
    Kisje en toch oiok servo's (hitec 225 BB) waarschijnlijk bestellen bij hobby lobby en (HOPELIJK) mee laten nemen in het vliegtuig. Scheelt dus gewoon 1/3 op het aankoopbedrag.

    Ik heb een wat ruimer budget als ik in de eerste instantie dacht (zeker gezien de usa mogelijkheid) en zit dus nu te kijken om mogelijk ook een nieuw motortje te bestellen.

    De new power extra 330s is .40 tot .46
    Mooie optie is de nieuwe OS .46AX, heeft net wat meer vermogen als zijn gelijke voorgangers. Maar er is een grote maaaaaar. Er is nog een mooie versie verder de 55AX, die is nog lichter ook en heeft meer power.

    Enige is nu of die nou net weer niet te veel power heeft. Zie op diverse filmpjes dat de 330s met een .46FXI al behoorlijk radicaal 3D vliegt.

    Dilemma's dilemma's

    Ik houd jullie op de hoogte, ga denk ik ff info inwinnen bij JVDO (Jens van Dorpen) op het forum die heeft het filmpje gevlogen met de .46 en is dus denk ik de aangewezen persoon om te zeggen of een .55AX To much is.
     
  8. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    Nou das zo na een poosje stilte ineens een omslag.
    Was gisteren in de voortuin mn Calmato weer vliegklaar aan het maken en aan het kijken of er nog leven in de magnum .46 motor te brengen was.

    Kwam een van mn buren naar buiten en stond even te kijken. Blijkt dat de beste man ongeveer 25 jaar geleden ook modelgevlogen heeft en nog steeds 2 kisten onder een dikke laag stof op zolder had staan....of ik iemand wist die belangstelling had, hij hoefde er niets voor te hebben. Nou daar zeg ik dus geen nee tegen ;-)

    Na even zoeken en pluizen op zolder kwam er een puntgave Spinks Acromaster van zolder en een geheel eigenbouw Lazyace (dubbeldekker) met ongeveer 2m spanwijdte.
    De Acromaster heeft nog 1 oude servo maar verder niets. Op de LAzyace zit nog een oude Moxi 10cc 2slag motor die muur en muur vast zit.

    Conclussie........kopen is leuk maar dit is nog veel leuker.
    De komende periode is kijken of ik die Acromaster snel vliegend ga maken.
    Even zoeken naar een passende motor om er een beetje leuk mee uit de voeten te kunnen.
    Gedachten gaan hierbij uit naar of de OS 55AX of misschien naar een 4T motor. Ligt even aan de aanschafprijs. Die Lazyace zal nog wel even op zolder blijven staan denk ik of iemand op mn club moet zich vervelen en hem vliegend willen maken voor me maar dat zien we dan wel weer.

    Denk dat ik van de Acromaster een apart draadje maak dus als de interesse gewekt is hou het vooral in de gaten.
     
  9. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Hee goed nieuws! Zo zie je maar weer hoe je opeens aan iets geheel nieuws komt.
    Heb je ook foto's van de kisten? Zou ze graag willen zien.
     
  10. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    Ik heb er gisteren al even na een afsop beurt (tja meer als 20 jaar stof) wat foto's van geschoten. De Lazyace komen de vleugels mijn kant nog op dus die is alleen nog maar de romp van thuis.

    Ik ben nu op mn werk tot 15.00. Vanmiddag volgen de foto's. Zal ze even in dit draadje zetten en maak daarna denk ik een (af)bouwverslag van de Acromaster.

    Wel leuk die nostalgie, zag vandeweek ook al een draardje over een Mach 1 van de zelfde fabrikant en zelfde leeftijd.
     
  11. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    foto's nieuwe kisten

    zoals beloofd even een paar fototjes van de krijgertjes van gisteren.

    kijk en geniet ;-)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en dan nu wat beelden van de Lazyace (nog alleen even de romp)

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ik heb die new power extra 330S nu ook af. Het is ook "pas" mijn 2e brandstof kiist (had eerst een gewone hoogdekker trainer). Eens kijken hoe ik die extra vlieg, je had mijn topic al gezien, dus daar zal ik mijn bevindingen plaatsen.

    BTW jens vertelde mij dat die extra met een OS max 46 Fxi al superveel power had. Als je de 55AX wil gebruiken zou je kunnen gaan voor de yak of edge van New Power, die zijn nét een tikkeltje groter(dus ook net iets zwaarder).

    Veel plezier met de kisten die je gekregen hebt, die laagdekker ziet er nog best leuk uit:wink:
     
  13. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    Hey Fabian,

    Waarschijnlijk is voor mij de aanschaf van de new power even van de baan.
    Ga waarschijnlijk de laagdekker (SPinks Acromaster) vliegend maken.
    Is in goed conditie gezien zijn leeftijd en wat ik op internet gevonden heb ook een .40/.46 toestel. Ik denk dat ik daar dan de OS.55AX op koop. Als ik er aan ga beginnen (wat zomaar niet eens direct zou kunnen zijn vanwege weinig tijd) maak ik er een afbouw daardje van.

    Succes met de eerste vlucht van de extra en hou hem heel, is een prachtig kistje.
    Zit al met smart te wachten op de eerste video van de maiden ;-)
     
  14. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    mijn camera zal ik NIET vergeten. Ik laat hem invliegen door een ander.

    Moet nog even een simpel zendertje vinden om aan de kabel te gaan, want mijn instructeur heeft een andere mode, en op onze club ben ik de enige met een graupner zender...
     
  15. reinierjansen

    reinierjansen

    Lid geworden:
    8 jul 2006
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Papendrecht
    Ik ken het probleem Fabian.
    Ik vlieg zelf ook nog een blokkendoos (MC-14/15)
    Is niet altijd even praktisch maar vind het nog een prima zender.
    Toch wil ik ook nog is kijken voor een wat handzamer model bv. de MX serie of toch een futaba ofzo. Eerst maar weer is fladderen.
     

Deel Deze Pagina