Moeten de Almeerse deelnemers nou nog gecoached worden of wat? Niet dat ik vaak kan, maar als je het niet vraagt, weet ik natuurlijk ook niets.....
helaas gelden er voor de eind stand andere regels:lol: dan gaan de gehaalde punten gelden (als ik het goed begrepen heb) dus je kunt nog met gemak winnen, we verschillen niet veel kwa punten je hebt 3 schrap rondes (als alle rondes gevlogen worden) je kunt een dag missen en toch nog winnen.
En allemaal maar volhouden tegen de buitenwereld: "Ja, meedoen is écht, éééécht belangrijker dan winnen hoor!"
je hebt gelijk, winnen is gewoon onzetten leuk (ook al was het niet de insteek) ik kon het zelf maar amper geloven. al dat trainen is niet voor niks geweest.
Vorig jaar was winnen echt totaal niet belangrijk voor mij, ging het om het leren.. maar laten wij elkaar geen mietje noemen, als je dan een jaar lang getrained hebt, progressie hebt gemaakt, en winnen iets is wat in elk geval niet onmogelijk meer is.. dan wil iedere normale vent best graag winnen volgens mij Wat dat betreft vind ik dit jaar leuker dan vorig jaar.. niet eens omdat ik zelf nu een paar keer hoger geeindigt ben, maar meer omdat er meer competitie is. Het verschil tussen mij en Bert is niet zo groot, maar ook Nico doet goed mee en Nico voelt weer de hete adem van Bram in z'n nek.. het ligt allemaal dichter bij elkaar, is niet meer zo afgetekend als vorig jaar.. met alle respect voor Erik, maar het was vorig jaar op de kennismakingsdag al helder dat hij zou winnen dat jaar en dat heeft ie dan ook zeer overtuigend gedaan, en dan is er niet echt een competitie.. Als ie dit jaar mee zou doen, zouden Bert en ik dichterbij komen, maar zou ie nog steeds winnen volgens mij. Wel jammer dat ie zo'n pech heeft met z'n motor, want ik had graag gezien hoe hij in de B-klasse zou presteren.. Wel jammer dat je er mee gestopt bent Alexzzz, het was een leuke toevoeging geweest en ik denk dat bert en ik je het vuur behoorlijk aan de schenen gelegd zouden hebben Wat betreft de winnaar.. het was zuivere speculatie natuurlijk en arrogant ook.. er zijn nog 2 wedstrijden te gaan en er kan nog van alles gaan gebeuren
Goh, geen voor de hand liggende grappen over dat coaching bij ons zeer zeker nodig is? Bruno, Graag zelfs, maar het is moeilijk om onze agenda's en het weer op elkaar af te stemmen. Afgl vrijdag avond hebben we snel nog even kunnen oefenen, waarbij Harold onverwachts even langs kwam en ook div goede tips had. Waar wanneer is de volgende C wedstrijd?
Nee waarom dat soort grappen Niek.. volgens mij vloog je helemaal niet slecht hoor, met de beschikbare middelen Als je in utrecht keer wil trainen, je bent welkom hoor, weet neit of je veel aan ons zult hebben, maar baadt het niet schaadt het niet.. Echt coachen doen Hans en ik nog steeds niet.. we zijn er nu wel aan begonnen het te trainen, maar tot nu toe hebben we tijdens de wedstrijden nog niets anders gedaan dan louter de figuren voorlezen.. en bij laatste wedstrijd hebben we getracht het midden aan te geven.. Hoe gaat dat bij jou eigenlijk, Bert.. geeft jouw coach ook startpunten en ruddercorrecties aan?
Tjah, ik heb er nog over zitten denken om F3A-C te doen én F3A-X, maar ik zat met tentamens en shows die samen zouden vallen, en ik heb ook geen kist kleiner dan 2.60 meer, das ook een klein probleempje. Maar jullie zijn altijd welkom om in de F3A-X mee te komen natuurlijk Maar het is leuk om zo een beetje de ontwikkelingen te volgen in de C klasse. Grt.
jan praat constant: waar ik zit, wat ik moet doen om het figuur te corrigeren, diepte, volgend figuur ,meer gas minder gas, enz. dit vindt ik prettig om zo te vliegen.
Ik misschien zo langzamerhand ook wel.. in het begin was het natuurlijk nog zoveel bezig zijn uberhaupt met het vliegen van de figuren, dat al die informatie toch niet aankwam. Hans wil sowieso wel meer info van mij horen tijdens het vliegen, maar ook coachen is iets wat je moet leren en trainen, heb ik wel al gemerkt. Echt trainen in die zin beginnen we pas sinds heel recent te doen. Tussen de vorige en deze wedstrijd heb ik 2 dagen met de Derwisj gevlogen (1x 6 vluchten en 1x3) en de rest vd. tijd met een schockflyer en een electrokistje wat ik gekocht had (klein 1m toestelletje). Een schock is wel trainen.. probeer maar eens met een 190 gram shock bij windkracht 4 cross het programma te vliegen.. dat is best lastig
ik vlieg z'n beetje altijd met de x-tra , probeer toch zeker 4 a 5 keer in de week naar het veld te gaan.(het weer werkt niet altijd mee) vlieg 2-3 maal het programa, in de laaste vlucht haal ik er de figuren waar ik de meeste problemen mee heb eruit om die extra te trainen.
Op die manier heb ik het 1e jaar ook gevlogen, maar ja, de sociale verplichtingen halen je een keer in en het dinnetje heeft dat veld met al die rare knakkers ook wel een keer gezien, dus wordt het minder. Voor jou is vliegen met een shock waarschijnlijk ook minder training dan voor mij, vergeet niet dat ik nu nog maar iets van 2 jaar en 3 maanden vlieg ofzo, ik heb dus nog steeds wat 'gewone vliegervaring' in te halen
ik heb de luxe van ploegen dienst en binnen 5 min op het veld. ik kan in een uurtje mijn training afwerken. de vrouw gaat de honden uitlaten en ik mijn vliegtuig, dat is ook geen probleem. ik denk dat ik ook nog veel kan leren met eem schock flyer, voor al rudder. alleen dat weer hé, dat werkt nogals niet mee! ik vlieg nu al 12 jaar het in de lucht houden is dan ook geen probleem meer, je heb meer tijd voor ander dingen. zeker in het begin is het twee dingen doen lastig