Idd heb je gelijk in. Ding heeft snelheid zat dus persoonlijk wil ik daar wel wat op inleveren in ruil voor meer trekkracht. Zal toch eens een andere prop proberen, al is het maar om te kijken wat het doet. Meestal 1 inch erbij en 1 spoed eraf merk je al zonder dat de motor belasting echt veranderd.
Vliegt overigens wel perfect hoor. Ff kistje leren kennen en dan gaan we proberen om echt strak te vliegen. Mooi meskant lukte al aardig na een paar keer.
Vandaag bij Hobby-in 15x8 op laten sturen. Wilde eigenlijk 15x9 maar die was er niet helaas. Had net voor vorige vlucht last van spinner/prop slip op de motor. Spinner met gladde achterkant. Bij de 3e vlucht motor starten ging het mis. (dacht al iets raars te horen bij de 2e keer starten) vulringetje spinner schoot er waarschijnlijk tussen uit en kreeg nogal onbalans toen ik gas gaf. dus meteen wezen zoeken en toen kwam ik daar op uit. Nu spinnerplaat wat gekerft en alles ontvet. Kan morgen hopelijk meteen de 15x8 erop en 's middags vliegen.
Een YS moet je echt effe met een toerenteller afstellen. Dat heeft Hans je ook wel verteld denk ik. GJ
2 dingen.. een viertakt slaat harder terug dan een 2takt en kan met zo'n terugslag ook je propmoer losdraaien of speling veroorzaken. Mogelijk dat daar je oorspronkelijke slip vandaan kwam. Punt twee.. als je denkt een raar geluid te horen, NIET vliegen maar eerst uitzoeken waar het vandaan kwam. Eerlijk is eerlijk, ik ben daar zelf ook niet al te gedisciplineerd in, maar dat kost je kisten..
Zal het vandaag even met een toerenteller doen. @ hezik. Dat was zo kort ( net na het aanslaan van de motor) en kwam ook niet meer terug dus was niets aan de hand. 3e keer starten ben ik wel gaan zoeken. Keuzes maken kan ik wel als het moet en weet wanneer ik welke keuze moet maken. Zit een dubbele moer op met speciale borging en die zat echt strak vast maar blijkbaar door de gladde plaat toch niet strak genoeg.
Het antwoord staat in het instruktie manual dat je bij de motor geleverd krijgt. Als je deze YS start moet je de motor even stationair laten draaien (+/- 10 sec.) hierdoor is de motor in staat om de tank op druk te brengen. Hierna geef je rustig gas en zal de motor goed oppakken. Als de tank eenmaal goed op druk is kun je gas geven wanneer en hoeveel je maar wilt. In jouw geval was de tank nog niet goed op druk, de motor krijgt dan te weinig brandstof. Als je dan gas geeft krijg je onherroepelijk een back-fire. Er zijn gevallen bekent dat de gehele (alu) spinner uit elkaar is geklapt. Zet de motor ook nooit te arm, dan krijg je hetzelfde probleem. Zorg dat de motor bij volgas altijd iets rookt. (Klein rookspoor achter de kist) Succes!!!
hallo Dennis, ik heb vorige week een jupiter gekocht bij shamrock-maastricht persoonlijk vind ik het een heel mooi kistje spanwijde 140 cm en koste "maar" € 133,95 en is behoorlijk compleet. groetjes robert
Kleine F3 (?,B,C) kist Mooie post op dit moment voor mij. Er is leuk spul te koop. Ik vrees dat ik na het tot stof vliegen van mijn X-tra 40 daar ook naar toe moet. Alhoewel het maar afwachten is of de besproken kistjes tegen een X-tra 40 op kunnen. Als "niet-wedstrijdvlieger" heb ik een tweetal 2x2 's die uiteraard nog knap veel potentieel hebben. En voor snelle tussendoortjes is/was de 40 een heerlijk ding. Eigenlijk wil ik graag een 40 'er terug. Is er iemand die nog een strakke X-tra 40 heeft en er op uitgekeken is? In feite heb ik nog genoeg servo's, ontvangers, tanks, motoren e.d. Gebruikerssporen kan ik zelf wel wegwerken. Maar als er een verkoper is die zijn kist alleen maar compleet van de hand wil doen, zou ik daar toch ook graag een reactie van ontvangen. Wie maakt me blij of heeft een kennis die er ééntje heeft en even op mijn vraag geattendeerd kan worden. Alvast bedankt.
Bedankt Hans, klasse! Ik heb "dagored" gisteren een PB gestuurd, nog geen reactie, ik hou je op de hoogte.