Rudder Hoi Alex, Ja is apart verhaal, Jeroen en ik zagen gisteren iemand z,n rudder tegen t gras aandrukken met hoveren. Dat was iemand die eigenlijk nog niet zo heel ervaren is met hoveren en schrok van zichzelf, maar geen schade verder gelukkig aldus de piloot. So, no sweat, maar vandaar dat "kijk uit voor je rudder" in mn post Greetz, Frank
er wordt in het C-programma niet gehoverd hoor Maar als bert wil hoveren hou ik 'm niet tegen natuurlijk > : )
Hoveren.. Nehh, reputatie van piloot en gevlogen figuur matchten niet, geloof ik niet Jeroen.... was echt een save my ass smoesje... ;-) Maar weer back on topic maar weer i guess? Greetz, Frank
Ook al aan het avonturen die kant op Bert? Ik al een paar maanden met m'n shocky.. je leert er veel van..
een beetje hoveren lukt al wel met de x-tra, alleen de rol krijg ik er slecht uit een een rondje rollen lukt ook wel af en toe. meestal ben ik gewoon bezig met het programma oefenen. zolang het niet perfect is blijf ik oefenen:wink: (vooral met rudder / op dezelfde diepte blijven)
Torqueroll? Kun je ook eigenlijk niet tegensturen met een X-tra, de ailerons zijn daar te klein voor, en worden niet aangeblazen door de prop. Maar op hoogte kan het geen kwaad. Dennis liet op een X-tra Cup de X-tra 2000 ook torquen op een paar meter Grt.
of dat een Torqueroll is weet ik niet, dat van die roeren weet ik. en wat dennis met een x-tra doet, zie ik regel matig :lol:
Als je aan het hoveren bent en je weet de sweet spot qua throttle te vinden, zal de kist veel harder/sneller gaan rollen.. is dat waar je last van hebt?
Ik moet de derwisj ook maar eens uit het vet gaan trekken denk ik.. al een week of 2~3 niet meer mee gevlogen en daarvoor ook al weinig.. te veel lol met een shockflyer en het e-flite extraatje. Daar leer je wel veel van, je durft dan makkelijker rond te klooien.
Dat niet alleen, je leert er niets van, of althans, het gaat heeeeeel langzaam. Uiteindelijk gaat het om dingen als lijnen vliegen, de juiste kant op rudderen enzovoort. De finesse leer je niet met een shocly of dat extraatje, maar wel welke kant je op moet rudderen enzovoort. En tsja.. ik ben wat dat betreft een schijtlijster, ik durf met de Derwisj niet laag meskant over te komen of meskant achtjes laag over het veld te trekken bv, hoog wel, maar laag niet. Dat durf ik met deze kistjes wel. Nu zit dat niet in het programma, maar het is wel een goed oefening voor rudder/throttle gebruik. Ik heb in de laatste 2 maanden meer geleerd van m'n shocky en dat exgtraatje, dan het halve jaar ervoor met de Derwisj.. Plus.. het is ook gewoon lol hebben inderdaad, niet de stress van 'dit is mijn wedstrijdkist, die moet heelblijven'.
ik heb daar eigelijk weinig moeite mee dat het oefenen gaat vervelen vorig jaar had ik ook last met laag de figuren te vliegen. maar nu heb ik daar geen last meer mee, dat komt vermoed ik doordat je beter bij machten bent en dat je weet hoe je de corretie moet sturen zonder dat je er bij moet nadenken.
Beste vliegers, juryleden, helpers en supporters, Gezien de slechte weersvoorspellingen voor aanstaande zondag, F3A B/C wedstrijd te Vlissingen, willen wij alvast iedereen op de hoogte brengen dat wij dit nauwlettend in de gaten houden. Teletekst, wat onze graadmeter is, wisselt de afgelopen dagen tussen 80 en 70% kans op neerslag en windkracht 4 tot 5. Reglementair gezien wordt de wedstrijd afgelast bij 80% kans op neerslag en/of windkracht 5 en meer. De deadline voor afgelasting is op zaterdagavond om 20.00 uur. Dit zal door de subcommissie RB Kunstvlucht bekend gemaakt worden. De reservedag is 31 augustus. Wij houden jullie op de hoogte. Vriendelijke groet, Namens de Subcommissie RB Kunstvlucht Job Verkerke