Inderdaad, Midden nederland doet het 'Niet slecht' ... ;-) Als Fred nu volgend jaar ff gas geeft in de F3A dan is Midden Nederland in alle klassen vertegenwoordigd... zijn er al indoor vliegers opgestaan om deze traditie voort te zetten? ;-) Groet Winfried
Nu hopen dat dat stel angsthazen van F3A vliegers eens een wedstrijd op ons veld aandurft Wegens problemen mbt. posten een late reactie van mij, maar bij deze.. de samenvatting staat er al. Bert nogmaals oprecht gefeliciteerd met je terecht verdiende overwinning.. je zei het vorig jaar al dat je mij ging verslaan en dat heb je ook gedaan Hierbij moet ik natuurljik wel aantekenen dat je ietwat hulp hebt gehad van mijn materiaal () maar zelfs al had mijn materiaal meegewerkt dan had je nog gewonnen. Helaas voor je moet ik je wel mededelen dat dat vanaf nu is afgelopen, volgend jaar, in de B, 'pak ik je terug' Mits het materiaal niet tegen blijft zitten, zal MVC-MN volgend jaar inderdaad in alle klasses vertegenwoordigd zijn. Fred en misschien Hans in de A, ik/hans in de B en Bram en Ruben in de C. Mogelijk zelfs dat daar nog een B of A piloot bijkomt, maar op dat gebied is nog niets zeker. Enige wat ik nog toe te voegen heb aan de samenvatting is dat de meegebrachte spullen om Rubens landingsgestel te repareren indien nodig, niet nodig waren voor dat doel, maar toch van pas kwamen. Er vliegt nu ergens een Oxalys met een gerepareerd landingsgestel rond Hoe gaat dat trouwens? Houdt de reparatie het?
dat zullen we volgen seizoen nog wel zien dan! ik ben al aan het trainen:lol: het valt wel even tegen, een stuk minder tijd voor de nodige oplijning en dan nog niet gesproken over de nieuwe figuren. maar ik heb nog tijd genoeg voor de training. dat geroep van vorig jaar was wel een beetje groot spraak hoor :wink: ik had het zeker niet verwacht dat ik zoveel vooruit zou gaan. na de tweede wedstrijd kwam het besef pas dat ik een goede kans had om te kunnen winnen. de progressie stelt me toch wel erg tevreden. ook de reacties op m'n werk en op de club zijn er bemoedegend. ik dacht altijd dat m'n colega's het maar niks vonden al dat vliegen van mij. dat blijkt even anders te zijn, ik krijg toch een hoop posietieve reacties.
alweer aan het trainen.. pfoe... ik ben nog aan het bouwen om uberhaupt te kunnen vliegen. Maar dat schiet op.. de Oxalys (kyosho, .50) gaat morgen voor het eerst sinds een jaar weer de lucht in.. nu voor pak-m-beet 30% herbouwd en geheel in het rood/geel oracover. Mits dus er niets raars gebeurd, ik de spullen heelhou, enz, wordt dat ook de wedstrijdkist voor komend jaar, dus in alle realiteit heb je hoogstwaarschijnlijk niets te vrezen van mij
jaja ik heb het vlieg virus echt te pakken. in vlissingen even met een de vecht (ik weet zo niet wie wie)staan te praten over het uittrimmen van het vliegtuig. en heb het een en ander uit geprobeert. ik ben nu zo ver dat ik de coupling van het richtingsroer eruit gemixt hebt het gaat dan gelijk een stuk makelijker. weer wat geleerd hoe het een en ander werkt en dan vooral wat het eind doel is
Wie helpt Henri de winter door met een dan wel oude maar goed lopende 160FX, oid, voor een symbolische vergoeding?
ga je die 140 niet meer reviseren? daar mankeerde toch niet zoveel aan, een bus en een zuigerveer die kosten toch zeker minder dan een andere motor?
Valt nog tegen hoor, hij is ook minder gangbaar dan bijv een 160FX, dat merk je ook in de prijs van de onderdelen helaas.... Grt.
Het probleem is dat de hele combinatie (het toestel + motor) 'versleten' is. Ik moet er tijd en geld in investeren om het weer helemaal goed te krijgen en dan nog blijft het een brandstoftoestel. Overigens is het toestel/de motor niets aan te rekenen, hij heeft het altijd prima gedaan en ik heb er veel mee gevlogen. Ik weet dat brandstof prima kan functioneren, maar voor mij is de keuze duideilijk electro. Ik heb mij voorgenomen niet meer te investeren in brandstof(toestellen). Ik heb mijn Kyosho Oxalys vliegklaar gemaakt, daar staat een Saito 82a op die nog goed is, en ik heb er brandstof voor om gewoon te vliegen de komende tijd. Die combinatie vliegt goed genoeg voor mij, ook bij wat meer wind. Daarmee kom ik de winter door met F3P en buiten oefenen met een Oxalys of Funflyen met een 1m electro Extra 260. Daar is niets mis mee en er is ook geen liefdadigheid benodigd Ondertussen ga ik eens kijken welke brandstofspullen ik allemaal al kan verkopen om zo budget te creeren voor een nieuw 2m toestel, waarbij zelf houtbouwen mij een heel reeele optie lijkt. Het kan ook zijn dat ik volgend jaar begin met de Oxalys als wedstrijdkist, wat niet zo'n straf is als het lijkt misschien.
Je weet het pas zeker, als ik op een wedstrijdag met toestel aanwezig ben. Verschil is wel dat ik nu wel alle spullen in huis heb (motor/regelaar/servo's/depron/carbon/shocksetje/snijmal/etc) en dus niet hoef te investeren. Vorig jaar wilde ik wel meedoen, maar had ik het budget er niet voor